Hare Kryszna!
Zapraszam na kolejny warsztat z Vamaną Prabhu:
Warsztat Asertywność z empatiąŚwiątynia Hare Kryszna we Wrocławiu
29.03, 10:00-18:00
30.03, 9:00-15:00
Prowadzący - Waldemar Piasecki, Vamanadeva d.
Zapisy: Varanga.dd
varanga@interia.pl tel.0713493655, 0511946439
Jak wyrażać uczucia, potrzeby, postawy i prośby w sposób bezpośredni i stanowczy, szanując opinie i prawa innych osób, z założeniem, że inni ludzie nie wiedzą i nie będą wiedzieć, co myślisz i czujesz, dopóki nie dowiedzą się tego od ciebie.
Jeśli ukrywasz swoje potrzeby i emocje, wprowadzasz innych w błąd lub skazujesz na domysły.
Warsztat obejmuje ćwiczenia oparte na podejściu Porozumienia bez Przemocy.
Tematy ćwiczeń:- świadomość własnych potrzeb i wartości i wyrażanie ich poprzez komunikaty "JA",
- umiejętność wyrażania uczuć, potrzeb i próśb oraz zdolność kontrolowania własnych emocji m.in.jak wyrażać złość i gniew
- zadbanie o swoje potrzeby z uwzględnieniem potrzeb innych ; wrażliwość na siebie i innych ludzi; wygrana-wygrana
- akceptacja siebie i innych; jak szanować swojego wroga; "Praca" Byron Katie jako transformacja uprzedzeń i droga do akceptacji
- umiejętność wyrażania i przyjmowania krytyki i pochwał,
- dlaczego odczuwamy lęk przed autentycznością; pozytywna rola braku asertywności
- "Chcę" czy "muszę" -- dialog wewnętrzny pomiędzy wolnością i odpowiedzialnością.
- "Tak" zamiast "Nie" czyli wyrażanie odmowy i odczytywanie odmawiania w sposób pozytywny,
- siła i stanowczość w dbaniu o swoje potrzeby bez złości i przywiązania do konkretnego rozwiązania; elastyczność zachowania,
- używania siły w celach obronnych
Asertywność nie oznacza ignorowania emocji i dążeń innych ludzi, lecz raczej zdolność do zadbania o siebie i swoje potrzeby z uwzględnieniem potrzeb innych. Asertywność to obok empatii podstawowa umiejętność wchodząca w skład inteligencji emocjonalnej.
Postawa asertywna:° Wyrażaj otwarcie swoje oczekiwania, a jeżeli ktoś traktuje Cię nieodpowiednio - powiedz mu o tym oraz wskaż, czego oczekujesz.
° Używaj komunikatów "JA", a nie komunikatów "TY", np. jeśli ktoś się spóźnia nie krytykuj go "Jesteś nieodpowiedzialny. Lekceważysz mój czas" tylko powiedz "Jestem zły, kiedy się przyszedłeś 30 minut po umówionym czasie, ponieważ mam potrzebę wywiązywania się z umów i/lub sensownego wykorzystania czasu".
° Nie napadaj na rozmówcę, nie strasz go, nie poddawaj w wątpliwość jego charakteru lub myślenia. Wymaga to najpierw wzięcia odpowiedzialności za swoje uczucia poprzez proces %u201Eempatii dla siebie%u201D czyli dostrzeżenie człowieka za maską wroga.
° Nie przepraszaj i nie żądaj przeprosin. Sztuka mówienia nie bez poczucia winy. Czyli zamiast czuć się winny lub wzbudzać poczucie winy, powiedz o swoich potrzebach lub daj komuś empatię - zrozum jego potrzeby. Nie bierz odpowiedzialności za czyjeś uczucia.
° Nie usprawiedliwiaj się ani nie tłumacz nadmiernie, lecz wyjaśnij powody swojego postępowania (potrzeby), aby być dobrze zrozumianym.
Dotacja za warsztat:20-100 zł.,z czego 50% będzie przekazane na świątynię.