Radhakanta das napisał(a):
Dziękuję za dotychczasową dawkę wiedzy i za prezentację ciekawego sposobu argumentacji, który mogę w przyszłości wykorzystać w trakcie nauczania.
Dziękuję za wyjaśnienia, Prabhu. Ja też jestem Ci wdzięczny, za aktywizację mojej leniwej osoby.
Co do sposobów logicznej argumentacji, to ma ona to do siebie, że zawsze można udawać, że nie rozumie się, o czym mówi druga osoba, i spierać się w nieskończoność o mało istotne, lub w ogóle nieistotne szczegóły, omijając szerokim łukiem sedno sprawy, czego przykład, już dla zabawy zamieszczam poniżej.
Cytuj:
Dlatego nie zgodzę się, że tylko z uwagi na źródło można powiedzieć, że są duchowe ale i z 2 powodów - są w nich części typowo duchowe jak Upaniszady (mimo braku przejrzystości co do bhakti) oraz z uwagi na cel: omówione w nich materialne sprawy służą ostatecznie do duchowego wzniesienia, które oczywiście jest możliwe przy dalszych duchowych krokach po wejściu na ścieżkę bhakti-jogi.
Innymi słowy, nie zgadzasz się z przyjętą przeze mnie klasyfikacją tematycznej jakości Wed, argumentując, że duchowy temat Upaniszadów, różni się od materialnego tematu sekcji
karma-kandy, tym samym potwierdzając istnienie opisanej przeze mnie klasyfikacji tematycznej jakości Wed, z której istnieniem się nie zgadzasz, czy tak?
Poza tym, jeżeli jak mówisz,
ostatecznie istnieje tylko jeden cel wszystkich pism wedyjskich i polecanych w nich ścieżek, czego nie kwestionuję, to jak w praktyce proponowałbyś wprowadzić podział tej literatury z uwagi na ten jeden wspólny cel? Cel 1, cel 2, cel 3, gdzie cel 1 = cel 2 = cel 3? Czy nie prościej byłoby powiedzieć, że jest jeden cel, bez próby klasyfikacji Wed z uwagi na ten sam, wspólny i niepodzielny cel?
I ja też serdecznie Cię pozdrawiam, Prabhu, życząc Ci wszystkiego dobrego!