Teraz jest 28 mar 2024, o 11:41


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: "Nasi kochani opiekunowie"3
PostNapisane: 2 cze 2010, o 12:19 
Śrila Śridhara Maharaja: [do Prabhupada] Jakie to cudowne widzieć, jak wola Pana objawia się przez kogoś.
Śrila Prabhupada: Bardzo bym chciał, Maharaja, żebyś przeprowadził się do Mayapur. Prabhupada [Bhaktisiddhanta] zawsze chciał, żebyś nauczał. Powiedział mi parę razy: „Dlaczego nie wyciągniesz go na zewnątrz?” [Obaj się śmieją]. Wiesz, do jakiegoś stopnia próbowałem to robić, ale w jakiś sposób nie udało mi się. Ale teraz, dlaczego nie przyjedziesz i nie zostaniesz w Mayapur? Śrila Prabhupada powiedział mi też: „Śridhara Maharaja jest jednym z najświetniejszych nauczających.” Chcę cię zabrać wszędzie. Przynajmniej do naszej świątyni w Mayapur, gdzie przyjeżdżają ludzie z całego świata. Jeśli się zgodzisz, wtedy wybuduję dla ciebie taki dom, jaki tylko zapragniesz. Moi uczniowie próbują teraz zbudować dla mnie dom. Moglibyśmy mieszkać tam obaj i kiedykolwiek byś chciał mógłbyś odwiedzać swoje matha, tutaj.
Śrila Śridhara Maharaja: Tak, tak długo jak żyję, żeby spełnić pragnienie Prabhupada [Bhaktisiddhanty]
Śrila Prabhupada: Jest to moje najszczersze pragnienie. Skoro nie mogłeś podróżować dookoła świata i nauczać, możesz przynajmniej zamieszkać tutaj i ludzie sami przyjdą do ciebie. Zadbam o to. Jeśli tutaj zostaniesz, bardzo mi się przydasz. Czasami muszę się z kimś skonsultować i nie ma nikogo. Nie ma nikogo z kim mógłbym się skonsultować. Jest to dla mnie bardzo ciężkie.
Wielbiciel: Jeżeli Śrila Śridhara Maharaja zamieszka w Mayapur, wielu ludzi będzie mogło od niego słuchać.
Śrila Prabhupada: Tak, to prawda.
Śrila Śridhara Maharaja: Tak, zjawią się tutaj ludzie z wszelkiego rodzaju środowisk.
Śrila Prabhupada: Tak, i oni już przyjeżdżają. W tym domu zadbam o zbudowanie windy, tak żebyś nie musiał męczyć się chodzeniem po schodach. Nie będziesz musiał zrobić nawet jednego kroku. Zorganizuję windę i samochód. Moi uczniowie mówią, że zbudują mi dom. Więc zarówno ty, jak i ja będziemy mogli tam mieszkać. Większość czasu podróżuję, więc wtedy mógłbyś ich prowadzić. Proszę cię więc Maharaja, powiedz tylko słowo, a o wszystko zadbam. Planetarium [Świątynia Zrozumienia] również zostanie zbudowana zgodnie z twoimi wskazówkami. Chodzi mi o to, żeby połączyć indyjską kulturę i amerykańskie pieniądze, polityka kulawego i ślepca. Powiem im, że to będzie bardzo korzystne dla świata.

Świątynia Zrozumienia.

Śrila Prabhupada odnosi się tutaj do Świątyni Zrozumienia. Śrila Śridhara Maharaja miał wielkie zamiłowanie do najsłynniejszego dzieła Sanatany Goswamiego, Brhad-bhagavatamrty, w której znajduje się bardzo naukowy opis wielbicieli, służby oddania i Kryszny. Opierając się o tą transcendentalną książkę, Śridhara Maharaja wpadł na pomysł stworzenia skompliowanej wystawy, w której używając dioram, mógłby przedstawić różnorodność duchowych systemów planetarnych, pokazując, że najwyższym duchowym celem jest własne królestwo Kryszny, Goloka Vrindavana. Z powodu braku funduszy, Śridhara Maharaja pokornie przedstawił swój pomysł Śrila Prabhupadzie, który zgodził się na jego sfinansowanie, mówiąc: „Będzie to zbudowane pod twoim kierownictwem.” [5]
Nie można go przeciągnąć na swoją stronę.
W wykładzie z 8 października 1981 roku Śrila Śridhara Maharaja powiedział:
Wiara, tak, on miał we mnie wiarę, nie mogę temu zaprzeczyć. W swoich ostatnich dniach chciał, żeby wybudowano dwa mieszkania obok siebie. Ty będziesz mieszkał w jednym, a ja w drugim. Ciągnie swój do swego. Wspólny cel zbliżył nas do siebie, wspólne zamiłowanie przyprowadziło nas do siebie.
Czasami ludzie zastanawiają się dlaczego Śridhara Maharaja nie przyjął oferty Prabhupada. Śridhara Maharaja wyjaśnia:
Powiedziałem: “Oczywiście spróbuję ci pomóc. Kiedyś przyjadę i zostanę tam z tobą.” Ale tak naprawdę nie myślałem, że będę żył dłużej od niego.
Jeśli chodzi o swoją powściągliwość odnośnie nauczania na wielką skalę, o którym w przyjacielskiej pogawędce wspomina Śrila Prabhupada, Śrila Śridhara Maharaja powiedział kiedyś:
Nie chciałem stać się wielką osobą. Nie mam takiej natury. Nie chciałem przebywać w towarzystwie wielu ludzi. Zadawala mnie to co mam. Moje duchowe rozmyślania są moim życiem. Konkluzje pism, nauki mahajanów; ich smakowanie, praktykowanie, rozmawianie o nich w zaufanym towarzystwie małej grupy ludzi; to jest głównym celem mojego życia.
Prabhupada osobiście poświadcza, że słyszał jak Śrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura wychwalał wzniosłe zalety Śridhara Maharaja, którego jako pierwszego chciał wysłać na Zachód. Wielu starszych wielbicieli z misji uważało, że Śridhara Maharaja jest najwłaściwszą osobą do nauczania na Zachodzie. Śridhara Maharaja powiedział kiedyś w związku z tym:
Mój Guru Maharaja chciał, żebym nauczał na Zachodzie, ale nie wydawało mi się, żebym się do tego nadawał. Chodzi o to, że ciężko mi zrozumieć wasz akcent. Dopiero kiedy bardzo się wsłucham, mogę zrozumieć. Więc powiedziałem mu, że jeśli takie jest jego pragnienie, muszę pojechać, ale nie wydaje mi się, żebym się do tego nadawał. Tak czy inaczej pomysł nie został wprowadzony w życie i ostatecznie na Zachód został wysłany Goswami Maharaja. Jestem skrytą osobą, jestem człowiekiem, który więcej rozmyśla, a mniej mówi.
Kiedy Śridhara Maharaja został wybrany, jeden z jego braci duchowych poszedł do niego i wyjawił mu przyczynę, dla której Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura wybrał do nauczania na Zachodzie właśnie jego:
Wiesz dlaczego Prabhupada, chciał, żebys to ty pojechał na Zachód? Powiedzial: „Ponieważnie można go przeciągnąć na swoją stronę.” Odrzuciłeś taką szansę. Jeśli udałbyś się na Zachód, mógłbyś łatwo osiągnąć sławę jako wielki nauczający, ale ty to odrzuciłeś tak łatwo.

Bhakti Raksaka

Krótko przed odejściem z tego śmiertelnego świata, Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura wezwał so siebie Śridhara Maharaja i poprosił go, żeby zaśpiewał pieśń Narottama dasa Thakura, „Śri Rupa Manjari Pada” (lotosowe stopy Rupy Manjari są moim skarbem). Śridhara Maharaja wspomina:
Więc wahając się, zrobiłem to. Taką mam naturę; każe mi ona stać z tyłu. Wtedy Kunja Babu powiedział mi, żebym przestał. Nie byłem dobrym śpiewakiem, więc skoro tylko to zasugerował, przestałem. Kunja Babu powiedział wtedy do Puri Maharaja z Kalny: „Ty Śpiewaj”. Więc on zaczął, ale Śrila Prabhupada nie był
zadowolony. „Nie chcę słuchać słodkiej melodii”, powiedział. Wtedy Puri Maharaja przestał i ja znowu zacząłem ze Sri-rupa-manjari-pada, sei mora sampada. Prabhupada chciał, żebym zaśpiewał tą pieśń. Celem życia każdego z nas jest bycie rupanugą, zwolennikiem Śri Rupy.
Obecni tam starsi bracia duchowi [szczególnie Śrila Bhakti Promode Puri Maharaja] opisali to, jako „transcendentalną transmisję”, w której Śridhara Maharaja otrzymał pozwolenie na dołączenie do wiecznej świty Śri Rupy Manjari. Jednak zgodnie z pokorną wizją Śrila Śridhara Maharaja, został on wtedy umieszczony jako strażnik, opiekun oddania (bhakti-raksaka), który ma chronić magazyn konkluzji w pełni rozwiniętej, teistycznej koncepcji Śri Kryszny, tak jak przedstawił ją Śri Czejtania Mahaprabhu.

Boskie cechy.

Niezliczone, wzniosłe zalety i pochwały naszego Śrila Prabhupada są znane i przyjęte przez szeroką społeczność Waisznawów na całym świecie. Dodatkowo, poprzez medium tej książki, prezentujemy wiele wspaniałych słów, wychwalających Śrila Prabhupada, które padły z ust Śrila Śridhara Maharaja. Chcielibyśmy również wymienić tutaj kilka z boskich cech Śrila Śridhara Maharaja:
·Docenienie przez inne święte osoby, jak Srila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura, Śrila A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada, Niskincana Krsnadasa Babaji Maharaja, Śrila Bhakti Promode Puri Maharaja, Bhakti Prajnana Keśava Maharaja, i zastępy jego braci duchowych i innych, godnych szacunku wielbicieli i uczonych.
·Liczne kompozycje w sanskrycie i inny wkład literacki.
·Komentarz do Brahma-gayatri – niespotykany do tej pory w naszej sampradayi.
·Nieskazitelny charakter.
·Wolność od zawiści i mentalności szukania błędów.
·Wyjątkowa umiejętność harmonizowania przeciwstawnych elementów.
·Wyjątkowo łaskawa i uczuciowa natura w obchodzeniu się z podwładnymi.
·Wielkie przywiązanie do wielogodzinnych rozmów o rozrywkach Pana i świadomej Kryszny siddhancie.
·Nadzwyczajne zrozumienie i jasność prezentowania siddhanty Gaudiya, dzięki której otrzymał tytuł śastra-nipuna.
·Błogosławieństwa Śrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura, który obdarzył go tytułem Opiekun Oddania (Bhakti Raksaka) i uznał go za reprezentanta siddhanty Rupanuga (Rupanuga-acarya)
Przed swoim odejściem z tego śmiertelnego świata Śrila Prabhupada polecił swoim starszym uczniom, że kiedykolwiek, w czasie jego nieobecności pojawi się potrzeba skonsultowania z wyższym autorytetem, dla wyjaśnienia jakichś filozoficznych zagadnień, powinni skontaktować się ze Śridharem Maharajem. W ten sposób Prabhupada raz na zawsze otworzył dla swoich uczniów furtkę do towarzystwa Śridhara Maharaja. Jego ostatnia rada odnośnie Śridhara Maharaja wysuwa się ponad wszelkie inne rady. Śrila Prabhupada dał ją zaledwie kilka tygodni przed swoim odejściem z tego świata, w czasie, kiedy człowiek odsuwa wszystko na bok i jedynie dzieli się swoim sercem. Zrobił to pomimo faktu, że kiedyś, przy pewnej okazji
skrytykował Śridhara Maharaja. O tym krytycyźmie będziemy rozmawiali w późniejszych rozdziałach.
W tym rozdziale przedstawiliśmy duch relacji pomiędzy tymi dwoma param Waisznawami. Jeśli próbując ocenić ich związek, zignorujemy to, zignorujemy w ten sposób samą naturę Waisznawizmu. Gloryfikacja Śridhara Maharaja przez Śrila Prabhupada i jego stwierdzenia o podporządkowaniu się swojemu bratu duchowemu, są równoważone przez podobne stwierdzenia o Prabhupadzie z ust Śrila Śridhara Maharaja. Taka transcendentalna wymiana ujawnia wielkość zarówno Śrila Prabhupada, jak i Śrila Śridhara Maharaja, którzy pokazują nam jak powinna wyglądać prawdziwa pokora Waisznawy i uczą nas, że nasz sukces w życiu duchowym zależy od błogosławieństw Waisznawów. Pokornie prosimy, żeby transcendentalny związek pomiędzy Śrila Prabhupadem i Śrila Śridharem Maharajem był postrzegany i szanowany poprzez pryzmat ich wiecznej, duchowej pozycji i wzajemnego docenienia i uczucia jakim się darzyli, nie zaś poprzez różnice w stylu nauczania.

Rozdział drugi: Wzniosłe chwały Śrila Śridhara Maharaja

Następujący rozdział zawiera gloryfikację Śrila Bhakti Raksaka Śridhara Maharaja, napisaną przez Jego Boską Miłość Śrila Bhakti Promod Puri Goswami Maharaja, Założyciela Acaryę Śri Gopinatha Gaudiya Matha i prezydenta World Vaisnava Association
Śrila Bhakti Raksaka Sridhara Deva Goswami Maharaja wykazywał się naturalnym i wrodzonym geniuszem na polu Sanskrytu, literatury i myśli. Można było w nim dostrzec naturalne zamiłowanie do komponowania artykułów i modlitw w Sanskrycie, oraz do czytania Śri Gity, Śri Bhagavata i innych, wzniosłych pism, które były spontanicznie powiązane z naturą jego duchowej, oryginalnej jaźni.
W świetle jego boskiej wiedzy, zalet, służby oddania, zrozumienia czystej siddhanty oddania i zaawansowanego dostępu do bogatego, tajemniczego świata służby oddania, wraz z nieograniczonymi cechami wielbiciela i niezwykła zdolnością zachowywania (gromadzenia) bogactw praktyk oddania i kampanii nauczania, dzięki szczególnym błogosławieństwom Śrila Prabhupada, jest on zawsze wielbiony przez tą nieznaczną jivę, jako jeden z moich śiksa guru. [„Śrila Prabhupada” w tym rozdziale odnosi się tylko do Bhaktisiddhanty Saraswati Thakura.]
Szczególnie widzieliśmy najbardziej olśniewający przykład służby Pujyapada Śridhara Maharaja w nastroju viśrambha (z mocnym, gorącym zaufaniem, bliskością i wiarą w Śri Guru). Był on bez końca błogosławiony przez naszego Paramaradhya Śrila Prabhupada za swoją wielką kampanię nauczania, w której przekazywał nadzwyczajność nauk Śri Śri Guru i Gaurangi. Dzięki łasce Śri Guru w jego sercu zawsze spontanicznie pojawiały się najtrafniejsze analogie, logiczne argumenty i doskonałe systemy i techniki ustanowienia susiddhanty (najwyższych, pełnych
prawdy konkluzji oddania), dzięki czemu mógł zawsze, w przekonywujący sposób odeprzeć przeciwne oddaniu opinie i stwierdzenia.
Dlatego Śrila Prabhupada zawsze czuł radość, widząc, że Śrila Śridhara Maharaja jest obecny na konferencjach, czy zgromadzeniach, na których odbywały się wyrafinowane dyskusje. Śrila Prabhupada bardzo chwalił jakość i poetyckie piękno wielu z jego bezcennych kompozycji. Każde słowo jego licznych modlitw skomponowanych dla jego Gurudeva i Pana Gaurasundary dźwięczy głębokim, pełnym oddania echem i jasno ukazuje jego intensywną miłość dla Śri Guru i Pana Gaurasundary. Szczęśliwi i inteligentni wielbiciele, świadomi smakowitego piękna czystej służby oddania, głęboko doceniają jego objaśnienie Śri Brahma Gayatri, matki wszystkich Wed, prowadzące do wielbienia Śrimati Radharani.
Nie potrafię na tyle władać językiem, żeby objaśnić głębokie znaczenie Śri Gayatri, tak jak zrobił to Pujyapada Maharaja, w głębi swojego zrozumienia, które pełne jest wzniosłego Śri Radha-dasya, czy Śri Radha-pada-dhyana; nastroju wyłącznej służby dla Śrimati Radharani. Dlatego można je zaprezentować i zrozumieć tylko poprzez jego własny, znakomity, transcendentalny język i tylko poprzez jego boską łaskę. To najgłębsze znaczenie Śri Gayatri zostało wspaniałomyślnie ustanowione poprzez przesłanie emanujące z jego lotosowych ust i przez radosny nastrój promieniujący z głębi jego serca.
Nie mogę znaleźć odpowiednich słów, żeby wyrazić ból rozłąki, jaki czuję w nieobecności tak rzadkiej osobistości i wzniosłego wielbiciela Pana. To Śrila Prabhupada przyprowadził do nas swojego własnego towarzysza, naszego Pujyapada Maharaja i pobłogosławił nas jego osobą. Modlę się, błagając go, żeby łaskawie wybaczył mi wszelkie materialne koncepcje jakie mogłem mieć w związku z jego osobą, czy były one świadome, czy też nie, i niech okaże mi miłosierdzie, obdarzając mnie spełnieniem życia, czyli wieczną służbą dla Śrila Prabhupada.
Wielu z jego wschodnich i zachodnich uczniów, wiedząc, że jestem jego bratem duchowym ofiarowuje mi szacunek, ale ja na niego nie zasługuję. Bardzo ich jednak lubię, ponieważ zostali pobłogosławieni schronieniem pod lotosowymi stopami tego wzniosłego Boskiego Mistrza i proszę szczególnie ich wszystkich, żeby byli ostrożni i odrzucili wszystkie materialne koncepcje jakie o nim mają.
Kiedy żył, bogactwo zawsze swieżego, pięknego i cudownego hari-katha, które emanowało z lotosowych ust Pujyapada Śridhara Maharaja skradło moje serce. Niestety, wtedy nie potrafiłem ofiarować mu odpowiedniego szacunku, a dzisiaj przejmujące uczucie nieobecności tego wspaniałomyślnego, dobrze mi życzącego przyjaciela rani moje serce bólem rozłąki. Jest on osobistym towarzyszem Śrila Prabhupada i teraz pozostaje u jego lotosowych stóp w nitya-lila, sprawiając mu głęboką radość, swoją czarującą służbą oddania. Moim najgorętszym pragnieniem jest teraz to, żeby wspaniałomyślnie mnie tam zabrał i zaangażował w służbę dla Śrila Prabhupada.
Dzień przed swoim odejściem, Paramaradhya Śri Śrila Prabhupada poprosił Pujyapada Śrila Śridhara Maharaja, żeby zaśpiewał mu tą bezcenną pieśń, Śri Rupa-Manjari Pada, skomponowaną przez Śrila Narottama dasa Thakura, w ten sposób zezwalając na prawowite wejście Pujyapada Śridhara Maharaja w Śri Rupanuga bhajana, poufną służbę oddania, w tajemnej linii Śri Rupy Manjari. Śrila Prabhupada obdarzył nas wielką nadzieją, mówiąc, że wewnętrzny nurt linii Śrila Bhaktivinoda Thakura, czołowego towarzysza Śri Rupy Prabhu i uosobienia bezpośredniej mocy Pana Gaurasundary nigdy nie zginie.
Tylko Śri Gurudeva może umożliwić nam osiągnięcie wszechprzychylnej i wzniosłej Śri Vraja premy, którą rozprzestrzeniał niezrównany Śriman Mahaprabhu, wznosząc
nas na płaszczyznę boskiej rasy. Śrila Prabhupada bezpośrednio określił Pujyapada Śridhara Maharaja mianem Śri Rupanuga Bhakti Raksaka, co oznacza Opiekuna Czystego Oddania w linii Śri Rupy, czyli tym samym opiekuna czystej służby oddania w linii Śrila Thakura Bhaktivinoda. Dlatego ten upadły sługa sług modli się o jego łaskę. Jak będę mógł osiągnąć najwznioślejszą Śri Vraja premę bez podporządkowania i oddania dla niego, którego sam Śrila Prabhupada przyjął na wieczność do rodziny Rupanuga Śrila Bhaktivinoda Thakura?
Od samego początku życia Pujyapada Śridhara Maharaja w math, jego poświęcenie się służbie oddania dla swojego guru, Śrila Prabhupada było olśniewające. Jego spokojna, cicha natura i jasna, piękna, boska powierzchowność, połączona z pełną prostotą, powagą i całkowitą wolnością od egoistycznych emocji zawsze przyciągała nasze serca. Potrafił on objaśnić każde słowo Śri Gurudeva [Śrila Bhaktisiddhanty] w tak intensywny, pełen oddania i melodyjny sposób, że oczarowywał nas tym bez granic. Chociaż pochodził z wysokiej klasy, bogatej rodziny, był przystojny i dzięki swojej uczoności osiągnął sławę, to nigdy, w jego charakterze nie pojawił się nawet ślad fałszywej dumy.
Nigdy nie sprawiał nikomu kłopotów i nigdy nie wahał się stawić czoła trudnościom na rzecz innych. Był całkowicie wolny od nawet cienia złośliwości i gniewu, który przeciwny jest czystej służbie oddania. Zawsze z wielką cierpliwością próbował rozwiązać problemy powstające z konfliktów i dyskusji pomiędzy jego braćmi duchowymi, oddając temu całe swoje serce. Jego zachowanie zawsze było naturalne, pełne prostoty i serdeczności. Ta nieskazitelna osobistość ustanawiała godny naśladowania przykład dla brahmacarinów i sannyasinów w naszej misji.
Jest on wzniosłym wielbicielem Najwyższego Pana, Śri Gaurasundary, a uczucie jego guru vargas, Śri Guru i Waisznawów zawsze dodaje mu piękna. Jest pełen czystych cech oddania i miłosiernie błogosławi wszystkich boskim przesłaniem i niezrównanym bogactwem Śrila Prabhupada, który tego właśnie chciał.
Jest on chwalebny, na zawsze wielki, wszędzie.

Rozdział trzeci:Śrila Śridhara Maharaja gloryfikuje Śrila Prabhupada i ISKCON

Przy wielu okazjach Śrila Śridhara Maharaja rozwiązywał problemy, które pojawiały się pomiędzy Śrila Prabhupadem i jego braćmi duchowymi. Przykładem tego jest spór jaki wybuchnął wśród braci duchowych Prabhupada, kiedy jego uczniowie zaczęli tytułować go „Prabhupadem” a następnie intonować „Jaya Prabhupada” w jego gloryfikacji.
We wczesnych dniach Iskconu, kilku uczniów Śrila Prabhupada, w czasie odwiedzin w Caitanya Saraswat Matha usłyszało, jak Niskincana Krsnadasa Babaji Maharaja intonuje Prabhupada-padma stavaka skomponowaną przez Śrila Śridhara Maharaja. Na końcu zaczął on intonować „Jaya Prabhupada, Jaya Prabhupada” [W gloryfikacji Śrila Bhaktisiddhanty Sarasvati Thakura.] Uczniom A. C. Bhaktivedanty Swamiego Prabhupada bardzo się to spodobało i wprowadzili to we wszystkich świątyniach Prabhupada. Kiedy jego bracia duchowi usłyszeli o tym, że używamy tego tytułu w odniesieniu do niego, podnieśli silny protest. [1] To Śridhara Maharaja wyjaśnił im, że śastry potwierdzają, że uczeń powinien wymawiać imię swojego guru z tytułami, jak: „om visnupada, prabhupada” itd. Wyjaśnił, że skoro „nasz Srila Prabhupada” spełnia pragnienie „ich Śrila Prabhupada” w pełni zasługuje na ten tytuł, który zarezerwowany jest dla wielkich osobistości.
Uczniowie Śrila Prabhupada wiedzą o sprzeciwie na jaki napotkał ze strony swoich braci duchowych, kiedy próbował zdobyć ziemię w Mayapur. Niektórzy z braci duchowych Śrila Prabhupada poskarżyli się lokalnym autorytetom, mówiąc, że bogactwo obcokrajowców zniszczy czystość świętego dhama. Mało znany jest jednak fakt, że na prośbę Śrila Prabhupada, Śrila Śridhara Maharaja porozmawiał z braćmi duchowymi, którzy sprzeciwiali się kupnu 350 akrów ziemi i przekonał ich, żeby wycofali swoje skargi. Ponadto, w rezultacie nauczania Śrila Śridhara Maharaja porzucili swoje wrogie nastawienie wobec Śrila Prabhupada. Później, jeden z tych braciu duchowych poprosił przywódce partii Janata, profesora Haripada Bharati, żeby okazał Iskconowi pełne poparcie [3], a następnie wysłał Prabhupadzie telegram, w którym napisał, że szczerze modli się o jego powrót do zdrowia. [4] W 1977 roku, w Navadvipie, Śrila Śridhara Maharaja zapytał Śrila Prabhupada o postępy w rozwoju misji:
Śrila Prabhupada: Z wielką trudnością, po nocach tłumaczę te książki, a oni je drukują i sprzedają, a później, co miesiąc wysyłają mi po siedemdziesiąt, osiemdziesiąt tysięcy dolarów. Czy przez to Indie coś tracą, czy raczej odnoszą korzyść? Ale oni niesłusznie ich oskarżają, że są agentami CIA.


Góra
  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ]  Moderator: Morderatorzy

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL