Teraz jest 24 kwi 2024, o 08:49


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 187 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 21 cze 2009, o 20:50 
Morderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2006, o 17:14
Posty: 988
Lokalizacja: redakcja strony www.harinam.pl
TREŚĆ KOMENTARZY ZOSTAŁA PRZENIESIONA DO DZIAŁU FULL KONTAKT, DECYZJA TA BYŁA MOTYWOWANA PROŚBAMI WIELBICIELI BY TEMAT ZOSTAŁ WRZUCONY DO PODFORUM O CHARAKTERZE BEZPOŚREDNICH WYMIAN JAKO ZE NIE WYSZYSCY SA ZAINTERESOWANI ATAKAMI I RIPOSTAMI BEZPOSREDNIMI. JESLI KTOS CZUJE ZE POTRZEBUJE TAKIEJ WYMIANY MOZE PISAC W TYM MIEJSCU, JEDNAK W GRANICACH REGULAMINU FORUM.

REDAKCJA

_________________
http://www.harinam.pl


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 22 cze 2009, o 05:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Caturmukha dasa napisał(a):

Doświadczenia albo są, albo ich nie ma. One także moga się zmieniać, co do swojej jakości. Nie mają one nic wspólnego z nieprzerwaną i niemotywowaną służbą oddania.


Drogi Caturmukho Prabhu
rajo widja rajo guna...pratjaksza - Kryszna mówiąc o królewskiej wiedzy dotyczącej oddania wskazuję że jest ona doświadczalna...jeśli ktoś mówi, że doświadczenia jego są nie powiązane z bhakti, porusza się w 3 siłach natury i wtedy rzeczywiście jego doświadczenia nie mają nic wspólnego z czystą bhakti... mogą mieć odniesienie do bhakti zmieszanej z pracą dla owoców, czy wiedzą spekulatywną...

idąc dalej ciągiem logiki wajsznawa... jeśli ktoś przedstawia imitacje bhakti za czystą bhakti staje się niepokojący dla społeczeństwa... sruti smriti puranadi...

Kryszna wyjaśnia - mam cajo...bhakti jogena sewate...sa gunan - Kto całkowicie angażuje się w służbę oddania, kto nie upada w żadnych okolicznościach, ten od razu przekracza guny natury i wznosi się na płaszczyznę Brahmana...

Czy nigdy nie upadliśmy w żadnych okolicznościach?
Czy nasza wiedza o oddaniu wynika z osiągnięcia stałej platformy brahmana?
Czy jesteśmy jednakowo ustosunkowani do wszystkich żywych istot i czerpiemy szczęście z jaźni?
Jeśli widzimy, że jednak mamy wątpliwości, ulegamy iluzji, złości, emocjom... co dalej z tym robimy?

Czy stać już nas by inteligencją pochodzącą ze słów Kryszny (gjana-jagjena tenaham ista sjam me matih) powstrzymać niższą energię emocjonalno, zmysłową, tak by dojrzeć duszę?


Jeśli jesteśmy szczerzy przyjmujemy pokorna postawę i staramy się powoli rozwijać zrozumienie Kryszny, stawiając Go w centrum... wtedy nie stawiamy już więcej naszych wyobrażeń o Krysznie w centrum, gdyż może się zdarzyć, że będą one motywowane chęcią by to nas gloryfikowano zamiast Kryszny... Dlatego Śrila Prabhupad dał nam Bhagawad-gite by tego uniknąć... zresztą Śrila Prabhupad pisze o tym na wstępie --

Oczywiście w Ameryce jest bardzo wiele wydań Bhagavad-gity dostępnych w języku angielskim, ale o ile mogłem się zorientować (nie tylko w Ameryce, ale również w Indiach), o żadnym z nich nie można powiedzieć, że jest autorytatywne, gdyż prawie w każdym z nich komentator wyraził swoje własne opinie, nie dotykając ducha Bhagavad-gity takiej jaką ona jest.

wiedza potrzebna jest by widzieć czysto... czym jest wiedza - amanitwam adambhitwam...

MTŚK zostało powołane do tego by oddać ducha słów Kryszny... Srila Prabhupad wyjaśnia to-

Nasz ruch świadomości Krsny jest prawdziwy, historycznie autoryzowany, naturalny i transcendentalny, dzięki temu, że oparty jest na Bhagavad-gicie Taka Jaką Jest.

Pamiętam jak razem rozprowadzaliśmy książki Śrila Prabhupada i jak uczyłeś mnie jak bardzo ważna jest to misja... uważam, że nadal możemy współpracować na tym polu... MTŚK jest młodszą organizacją i Mistrzowie Duchowi MTŚK zalecają by członowie MTŚK z większym szacunkiem i pokorą zwracali się do członków starszego Gaurja Matha, z drugiej strony członkowie Gaudja Math powinni wyciągnąć wnioski z tego jak misja Bhaktisiddhanty Maharaja legła w gruzach w powodu rozłamu organizacyjnego i podziałów które mogą osłabić całe drzewo Pana Gaurangi... Śrila Prabhupad spełnił wole Śrila Bhaktisidhanty i powołał GBC (nawet jeśli nie jest ono jeszcze w pełni doskonałe, nie oznacza, że w przyszłości nie będzie) które jednoczy wysiłki tak wielu wielbicieli w celu zadowolenia Srila Prabhupada... jesteś teraz członkiem Gaudja matha i wiem, że będziesz starał się jednoczyć wielbicieli pod sztandarem GM... chętnie poznam twój ( czy Wasz) plan działania organizacyjnego i jeśli go przedstawisz, może uda nam się znaleźć wspólne cele tak by połączyć nasze wysiłki... jeśli uważasz, że nadal jesteś członkiem MTŚK proszę pomóż nam rozprowadzać książki Śrila Prabhupada, które maja moc czynienia wielbicieli z nie wielbicieli

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 22 cze 2009, o 11:06 

Dołączył(a): 16 cze 2009, o 11:43
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Dandawat Pranam

Drodzy Kedarnath dasa oraz Gauranga Avatar Prabhu

Źle zrozumieliście moje pytania w punktach. Po nikim nie powtarzam. Te pytania proszę traktować jako całość. Cytując w ten sposób manipulujecie wypowiedzią. Jestem ostatnią osobą która by chciała umniejszać pozycję Srila Prabhuapada. Przeczytajcie całość mojej wypowiedzi, wynika z niej, że (być może) kto inny próbuje to robić w taki czy inny sposób ( wg mojego odczucia).

Mam jeszcze jedno pytanie:
Dlaczego jeśli nie ma się argumentów to "jeździ" się po osobie, a nie po argumentach? Przecież było zawsze mówione "nienawidź grzech a nie grzesznika"

Dociekając

Wasz sługa
Kryszna Kirtan Das

_________________
wasz sługa
Kryszna Kirtan


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 22 cze 2009, o 12:04 

Dołączył(a): 24 cze 2008, o 16:34
Posty: 212
Przyjmijcie prabhus moje niskie pokłony!

Nie jest dobrze w świcie wielebicieli, nie tylko w Polsce, nie jest dobrze na całym świecie. Ktoś może wyskoczyć nomen omen z kaszanką i powiedzieć, że komu niedobrze, to jest w mayi, bo ...Ale z są też inne standarty, jak np. ten kiedy Arjuna brał na siebie odpowiedzialność za różne anomalia pogodowe, nienaturalną śmierć dziecka, itp. Wg. takich standartów to już w ogóle nie mamy żadnych podstaw mówić o Złotej Erze Pana Gaurangi, więc zaniżmy nieco poziom. Czy możemy powiedzieć, że ruch Hare Kryszna daję schronienie na miarę "domu dla wszystkich?" Mam tu na myśli nie utopię, a filozoficzną przestrzeń dla wszystkich. Moim, i zdaniem wielu, wielu innych, nie daje. Dlaczego? BO NIE MÓWIMY PRAWDY? BO DOMINUJE DOGMAT(np. instytucjonalny dogmat o GBC, bo jak odbywa się, cudowny zaiste, transfer transcendentalnej realizacji na całą grupę indywiduów(?), dogmat-rzecz bez precedensu w czasach wedyjskich-o zbiorowym guru, guru z głosowania, mniej kwalifikowanym guru czy wreszcie taki "cudak" jak guru in "good standing" czy "retired "Guru). Ci co odchodzą do GM to nie IDIOCI i niekoniecznie ZAZDROŚNICY czy jak ja sam nabazgrałem ZABÓJCY DUSZY> ALE mam i nadal będę miał nieodparte wrażenie, że ISKCON po 1978 ponosi całkowitą odpowiedzialność za to co się teraz dzieje. zA RITTVIK, ZA NEO-GAUDIYA MATH, ZA CPO ZA NEW VRINADAVA,ZA TURLEY, za pomowienia przed sądem wobec naszego acharyi, za BBTI..... I ZA KASZANKĘ OD KTóREJ JUŻ MI SIĘ ..AĆ CHCE.
A potem po prostu, tylko zrzucanie na innych, i demonizowanie, albo co gorsza wybiegi, sofistyka, ostracyzm, demonizownie przeciwnika, unikanie pokornej i otwartej dyskusji w duchu szukania prawdy, tej siddhantycznej, dla dobra ogółu, pogłębia przepaści i wszyscy za to zapłacimy, bo kto wiatr sieje..Dziwi też, że kiedy są na miejscu osoby takie jak ostatnio, H.H Trivikrama Swami czy H.H Kryszna Kszetra Prabhu, to nie mogą z pomocą tłumaczy na takie pytanie, inaczej, jak tylko przez dość w sumie dziwne stanowisko z 2000 roku, odpowiedzieć, próbować z troską im zaradzić, w duchu szukania prawdy, szczerze i bez instytucjonalnego fetyszyzmu. O jak bardzo dobrze zrobiłby to Srila Prabhupada, czysty wielbiciel Kryszny, na pewno by nas samych , tak jak oni to robią, z tym nie zostawił.

NA ZAKOŃCZENIE CHCĘ PRZEPROSIĆ WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW DYSKUSJI SPRZED KILKU DNI PRZEPROSIĆ, GŁ. TYCH PRABHUS Z GM. KTÓRYCH NAZWAŁEM ZABÓJCAMI DUSZY CZY ATEISTAMI
pRZYZNAJĘ JEDNAK, ŻE NIGDY NIE ZGODZĘ SIĘ Z FILOZOFIĄ O NIE-UPADKU, ALE NIE CHCIAŁBYM TEŻ JUŻ WIĘCEJ SAMEMU UPADAĆ W TO BAJORO NĘDZY Z POWODU OBRAZ WOBEC WIELBICIELI KRYSZNY, NAWET KIEDY WYBIERAJĄ TAK RYZYKOWNĄ PRZYGODĘ JAK WIARA W NIE-UPADEK Z GOLOKI. I CHOĆ SIĘ Z NIMI ZGADZAM, ŻE Z GOLOKI (ZASADNICZO)SIĘ NIE UPADA, TO JAKO ŻE JESTEM W GRUPIE TYCH 10 % ŻYWYCH ISTOT, KTÓRE ZOSTAŁY ZAKRYTE MAYĄ Z POWODU OBRAZY ZAZDROSCI WOBEC PANA, OKAZANEJ MU PRZEZE MNIE TAM, NA GOLOCE WŁAŚNIE, BO MIAŁEM I ZAWSZE MAM WOLNĄ WOLĘ BY TO ZROBIĆ, TO PRAGNĘ TEJŻE ZAZDROŚCI SIĘ POZBYĆ I WRÓCIĆ DO NIEGO, A PONIEWAŻ TO MÓJ WIECZNY SIKSHA GURU, SRILA PRABHUPADA I KSIĘGA BHAGAVAT Z JEGO KOMENTARZAMI MNIE O TYM POINFORMOWALI TO IM CHCĘ SPŁACIĆ MÓJ DŁUG.
WASZ SŁUGA bhaktajarek


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 22 cze 2009, o 16:30 
Sponsorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2006, o 16:02
Posty: 1323
Lokalizacja: walbrzych,wroclaw i okolice
KrysznaKirtan napisał(a):
Dandawat Pranam

Drodzy Kedarnath dasa oraz Gauranga Avatar Prabhu

Źle zrozumieliście moje pytania w punktach. Po nikim nie powtarzam. Te pytania proszę traktować jako całość. Cytując w ten sposób manipulujecie wypowiedzią. Jestem ostatnią osobą która by chciała umniejszać pozycję Srila Prabhuapada. Przeczytajcie całość mojej wypowiedzi, wynika z niej, że (być może) kto inny próbuje to robić w taki czy inny sposób ( wg mojego odczucia).

Mam jeszcze jedno pytanie:
Dlaczego jeśli nie ma się argumentów to "jeździ" się po osobie, a nie po argumentach? Przecież było zawsze mówione "nienawidź grzech a nie grzesznika"

Dociekając

Wasz sługa
Kryszna Kirtan Das


Zastanawia mnie dlaczego nie dociekacie o tym na swoich stronach????
moze przeniescie te dyskusje na swoją strone ,a bedziecie mogli sobie ciągnąc ten temat,Ktory chyba jest interesujacy jedynie dla was.
Nie pisze tego ze złosci,czy zazdrosci.TYlko podzielam stanowisko Kryszna Sambhandy Pr . W załozeniu ,jako jeden z pomysłodawcow ,i sponsorow tej strony miałem nadzieje ze tego typu polemiki nie bedą tu miały miejsca.
Ta strona ma inspirowac,łączyc i napawac entuzjazmem ,z załozenia. Bo czy ludzie ktorzy przychodzą na nasze festivale i pozniej wchodza na te strone bedą powaznie nas traktowac,czy poprostu bedziemy kolejną grupą ktora mowi o pieknej filozofii ,a rzre sie jak zwierzeta ,z national geografic.
Sorry niewiem jakich argumentow i prosb mamy urzyc by wbic wam do waszych szczesliwych głow,ze my tez jestesmy szczesliwi tu gdzie jestesmy i ze szczerze probujemy poleprzyc byc moze chorobliwy stan naszej organizacji,nie koniecznie odchodząc od niej,ale zaczynając od siebie,Prosze nie przeszkadzajcie nam w tym ,robcie swoje i pozwolcie nam na to Ok????
POzdrawiam i wyłączam sie z tego tematu Gaurangaaaaa
p.s.
Argumentuje sie z osobami ktore umysły mają otwarte na sluchanie,nie tylko na bombardowanie tkzw miloscią,czy wspolczuciem.

_________________
W tym wieku kłótni i hipokryzjiNiema innej drogi niema innej drogi niema innej drogi ,jak Intonowanie swietych imion Pana.Hare Kryszna i Rama:-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 22 cze 2009, o 23:36 

Dołączył(a): 22 kwi 2007, o 08:40
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
Charu Krishna das:

gndd napisał(a):
Caturmukha dasa napisał(a):
[...] pozwalają na spełnianie tej funkcji przez osoby, które, jak się później okazuje, guru nie są.


"Nie są" chyba nie znaczy "nie byli".




Cytowane z: Second Chance: The Story of a Near - Death Experience, 8. Religion (BhaktivedantaVedaBase)

Śrimad-Bhägavatam (11.3.21) says,

tasmäd gurum prapadyeta
jijnäsuh śreya uttamam
śabde pare ca nisnätam
brahmany upaśamäśrayam


One who wants the ultimate benefit in his life must surrender to a guru. The guru must be well versed in the Vedic literature and know its conclusions. And not only must he be well versed in the scripture, but in his life he must have adopted the path of Vedic principles, without deviating in any way. He must be finished with all hankerings for wealth, women, and prestige, and he must be fully situated in spiritual life, completely surrendered to the Supreme Personality of Godhead, Krsna.

TŁUMACZENIE:

Kto chce osiągnąć ostateczną korzyść w swym życiu musi podporządkować się guru. Guru musi być dobrze obeznany z literaturą wedyjską i znać jej konkluzję. On nie tylko musi jedynie być dobrze obeznany z pismami, ale w swoim życiu musi zaadoptować ścieżkę wedyjskich zasad BEZ ŻADNYCH DEWIACJI. NIE MOŻE BYĆ W NIM ŻADNYCH PRAGNIEŃ BOGACTWA, KOBIET I PRESTIŻU, i musi być on W PEŁNI usytuowany w życiu duchowym, całkowicie oddany Bogu, Najwyższej Osobie, Krysznie.

Dewiacje nie biorą się z powietrza. Musi być ich przyczyna, a jeśli jest przyczyna, to znaczy, że gdzieś była i jest nieczystość, poprzez którą ktoś NIE BYŁ i dalej nie jest ustytuowany W PEŁNI w życiu duchowym. Ktoś mógł być w naszych oczach bardziej zaawansowny od nas, ale to jeszcze nie jest kwalifikacja BONA FIDE GURU - NIESTETY.


Ostatnio edytowano 23 cze 2009, o 00:51 przez Caturmukha dasa, łącznie edytowano 4 razy

Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 22 cze 2009, o 23:52 

Dołączył(a): 22 kwi 2007, o 08:40
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
gndd napisał(a):
ostatecznym autorytetem w kwestiach zarządzania ISKCONem jest GBC (zobacz testament SP).


Tak, z tym się W PEŁNI ZGADZAM: OSTATECZNYM AUTORYTETEM W KWESTIACH ZARZĄDZANIA ISKCONem JEST GBC
ALE.....OSTATECZNYM AUTORYTETEM W KWESTIACH DUCHOWYCH NIE JEST GBC LECZ SIASTRY.

GURU-SADHU-SIASTRA.... NIE INACZEJ :)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 23 cze 2009, o 01:16 

Dołączył(a): 24 cze 2008, o 16:34
Posty: 212
To nie jest tak, że prabhu otrzyma tysiące argumentów, dostanie parę kiepskich racjonalizacji tego, co jest jest totalnie bhogus.
Jest tylko jedna platforma porozumienia, wymaga ona od wszystkich pokory. Ritvik, GM i "ISKCON" powinni poddać weryfikacji i sprawdzianowi swoją miłość wobec Prabhupada i po prostu powrocić do punktu wyjścia, do Jego Nauk niejako ze stanu w latach 1965-77. Żadna z tych trzech grup i jeszcze parę innych nie zbudowała nic z siebie, wszystkie "czerpią"(i to najdelikatniejsze słowo) z Jego Boskiej Miłości. Zatem oto jest test na podstawową cechę brahmina. Prawdomowność i czystość intencji, szczerość i prostotę. Porzućcie swoje biznesy i pójdzie za Prabhupadem AS IT IS> I NIKT TEGO NIE ZROBI, NIE ŁUDŹCIE SIĘ PRABHUS! A POWODEM JEST NAME FAME GLORY!
NA NIC NASZE DYSKUSJE, KRYSZNA NIE POZWOLI NIKOMU NAPRAWDĘ ZATRIUMFOWAĆ, BO WSZYSCY ŻERUJEMY OCHYDNIE NA JEGO UKOCHANYM WIELBICIELU, NA SRILA PRABHUPADZIE. A ZA TO JEST GENERALNIE CZAPA!
WASZ SŁUGA BHAKTA JAREK


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 23 cze 2009, o 14:44 
Sponsorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2006, o 16:02
Posty: 1323
Lokalizacja: walbrzych,wroclaw i okolice
Caturmukha dasa napisał(a):
Charu Krishna das:

gndd napisał(a):
Caturmukha dasa napisał(a):
[...] pozwalają na spełnianie tej funkcji przez osoby, które, jak się później okazuje, guru nie są.


"Nie są" chyba nie znaczy "nie byli".




Cytowane z: Second Chance: The Story of a Near - Death Experience, 8. Religion (BhaktivedantaVedaBase)

Śrimad-Bhägavatam (11.3.21) says,

tasmäd gurum prapadyeta
jijnäsuh śreya uttamam
śabde pare ca nisnätam
brahmany upaśamäśrayam


One who wants the ultimate benefit in his life must surrender to a guru. The guru must be well versed in the Vedic literature and know its conclusions. And not only must he be well versed in the scripture, but in his life he must have adopted the path of Vedic principles, without deviating in any way. He must be finished with all hankerings for wealth, women, and prestige, and he must be fully situated in spiritual life, completely surrendered to the Supreme Personality of Godhead, Krsna.

TŁUMACZENIE:

Kto chce osiągnąć ostateczną korzyść w swym życiu musi podporządkować się guru. Guru musi być dobrze obeznany z literaturą wedyjską i znać jej konkluzję. On nie tylko musi jedynie być dobrze obeznany z pismami, ale w swoim życiu musi zaadoptować ścieżkę wedyjskich zasad BEZ ŻADNYCH DEWIACJI. NIE MOŻE BYĆ W NIM ŻADNYCH PRAGNIEŃ BOGACTWA, KOBIET I PRESTIŻU, i musi być on W PEŁNI usytuowany w życiu duchowym, całkowicie oddany Bogu, Najwyższej Osobie, Krysznie.

Dewiacje nie biorą się z powietrza. Musi być ich przyczyna, a jeśli jest przyczyna, to znaczy, że gdzieś była i jest nieczystość, poprzez którą ktoś NIE BYŁ i dalej nie jest ustytuowany W PEŁNI w życiu duchowym. Ktoś mógł być w naszych oczach bardziej zaawansowny od nas, ale to jeszcze nie jest kwalifikacja BONA FIDE GURU - NIESTETY.


Prabhu zastanawia mnie dlaczego z taką lupą przygladasz sie wszystkim i mowisz ze są nie Bona fide Guru's/ To jest własnie nasza kali Yuganska mentalnosc jeden palec na kogos ,a trzy na siebie,czy jak mawiał chrystus,widzisz drzazge w czyjims oku,a belki w swoim nie widzisz.
Zastanowmy sie czy my jestesmy Bona fide uczniami,to jest punkt wyjscia.
jak mawiał Sridhara swami-zycie duchowe polega na tym ze szukasz wad u siebie.
Ja sam Pamietam jak byles (wybacz mi to słowo) nawiedzonym Harikeshowcem
Ktory robił tyle "wspaniałych" rzeczy a kiedy Suhotra maharaj mowił nan nas ze robimy tyle zamieszania co kurczak z obcietą głową. wszyscy sie na niego obrazali.a terza cały ten bełkot,jajo mądrzejsze od kury.Czy ty jestes kwalifikowany zeby własciwie interpretowac siastry????
Dlaczego tak łatwo jest sie na wzajem oskarżac i korygowac,a tak ciezko przypomniec sobie swoje uwarunkowania i niekwalifikacje????
raz jeszcze prosze wrzućcie na luzik i zajmijmy sie swoim Japa.

_________________
W tym wieku kłótni i hipokryzjiNiema innej drogi niema innej drogi niema innej drogi ,jak Intonowanie swietych imion Pana.Hare Kryszna i Rama:-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 23 cze 2009, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Gauranga Avatar das napisał(a):
Zastanowmy sie czy my jestesmy Bona fide uczniami,to jest punkt wyjscia.



Najważniejsza myśl i jednocześnie podsumowanie tego wątku. Geniusz tkwi w prostocie. Dla samego tego zdania warto było przedrzeć się (przecierpieć?) przez 10 stron nacechowanych silnymi emocjami. Dzięki Prabhu! :)

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 23 cze 2009, o 16:59 

Dołączył(a): 22 kwi 2007, o 08:40
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
Gauranga Avatar das napisał(a):
[...] Prabhu zastanawia mnie dlaczego z taką lupą przygladasz sie wszystkim i mowisz ze są nie Bona fide Guru's/


Możesz mi zacytować ten fragment (odnośnie powiedzenia, że wszyscy są nie bona fide) ?

NIGDY TAK NIE POWIEDZIAŁEM i jestem baaaaaardzooooo daleki od takiego stwierdzenia, a każdy z nas i tak ocenia. W życiu trzeba oceniać (dla siebie) kto jest kim. Nawet madhyama-bhakta to robi.


Gauranga Avatar das napisał(a):
Czy ty jestes kwalifikowany zeby własciwie interpretowac siastry????


Po co i dla kogo jest wobec tego system guru-sadhu-siastra i dlaczego podkreśla się ciągle, by na początku sprawdzać, czy ma się do czynienia z guru, czy kimś innym, i czy guru mówi to samo, co mówią siastry i poprzedni aczarjowie-sadhu. Naszym obowiązkiem, jeśli jesteśmy poważni w życiu duchowym, jest znać siastry. Oczywiście możemy je poznać na tyle, na ile pozwalają nam na to nasze realizacje i inteligencja.

Gauranga Avatar das napisał(a):
Dlaczego tak łatwo jest sie na wzajem oskarżac i korygowac [...] ????


Proszę przypomnij mi gdzie się tego dopuściłem, bo nie pamiętam ? To, iż piszę, że GBC pozwala/ło używać "pieczątki" guru przez niektóre osoby, które później upadają, to jest fakt, nie oskarżenie.

Co do Harikesi Prabhu - wcale nie ujmuję mu jego wysiłków w dążeniu do jego celu.
Jako niedojrzały aspirant popełniłem błąd wybierając go na guru. Zebrałem pewne doświadczenia i bardzo się z tego cieszę, nawet jeśli byłem umiarkowanie mocnym fanatykiem :). Nie mam nikomu tego za złe, a zwłaszcza jemu.

Pozdrawiam Cię Gauranga Prabhu serdecznie i bardzo dziękuję za tę dyskusję. Nie jest moim celem kłócenie się i suche argumentowanie, a tym bardziej obrażanie. Jestem naprawdę daleki od tego. Dyskusje takie uświadamiają mi ciągle, jak bardzo należy być świadomym gdzie się idzie, a do tego niestety, ale potrzebna jest znajomość siastr. Nigdy bym tutaj nie wszedł, gdyby nie zamieszczone oznajmnienie odnośnie Śrila Gurudeva. Chcę przychodzić do świątyni w Mysiadle i intonować wspólnie z wielbicielami maha-mantrę. Nie mam osobiście problemu z pogodzeniem nauk Śrila Prabhupada z tym, czego naucza Śrila Gurudeva i nie widzę, by był to mój problem. Ty możesz widzieć inaczej -masz takie prawo. Nawet niektóre oznajmienia aczarjów wydają się być pozornie sprzeczne ze sobą, gdyż życie duchowe to nie tylko czerń i biel, ale różne poziomy głębokości i aspektów.

Jeszcze raz gorąco pozdrawiam.

Charu Krishna das

P.s. Być może burza jest czasami potrzebna, aby później wyszło słońce :)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 23 cze 2009, o 20:16 
Sponsorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2006, o 16:02
Posty: 1323
Lokalizacja: walbrzych,wroclaw i okolice
Purnaprajna napisał(a):
Gauranga Avatar das napisał(a):
Zastanowmy sie czy my jestesmy Bona fide uczniami,to jest punkt wyjscia.



Najważniejsza myśl i jednocześnie podsumowanie tego wątku. Geniusz tkwi w prostocie. Dla samego tego zdania warto było przedrzeć się (przecierpieć?) przez 10 stron nacechowanych silnymi emocjami. Dzięki Prabhu! :)

do usług :D

_________________
W tym wieku kłótni i hipokryzjiNiema innej drogi niema innej drogi niema innej drogi ,jak Intonowanie swietych imion Pana.Hare Kryszna i Rama:-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 23 cze 2009, o 20:51 
Sponsorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2006, o 16:02
Posty: 1323
Lokalizacja: walbrzych,wroclaw i okolice
Caturmukha dasa napisał(a):
Gauranga Avatar das napisał(a):
[...] Prabhu zastanawia mnie dlaczego z taką lupą przygladasz sie wszystkim i mowisz ze są nie Bona fide Guru's/


Możesz mi zacytować ten fragment (odnośnie powiedzenia, że wszyscy są nie bona fide) ?
wybacz mi ze wogole angazuje sie w te dyskusje,ja sam jestem nieszczesliwcem,ktory miał jedynie troszke szczescia by poznac PatitaPavana-Sri Gaurange Mahaprabhu,dzieki lasce Srila Prabhupada i mojego drogiego Mistrza duchowego.
Odp.Wlasnie tego nie potrafie pojąc ,padają jakies pomowienia,a pozniej jest wycofka ,ze ja nic takiego nie powiedzialem,czysłowa typu ze Srila Prabhupada nie pozostawił po sobie zadnego czystego wielbiciela,nie są takim okreznym oskarzeniem i probą umniejszenia jego wielkosci???

NIGDY TAK NIE POWIEDZIAŁEM i jestem baaaaaardzooooo daleki od takiego stwierdzenia, a każdy z nas i tak ocenia. W życiu trzeba oceniać (dla siebie) kto jest kim. Nawet madhyama-bhakta to robi.

Odp.
Oczywiscie wymaga sie by urzywac inteligencji,ale ta jest zanieczyszczona stosownie do naszego poziomu mieszanką 3sił materialnej natury,potrzebny wiec jest ktos kto nawet jesli nie jest jeszcze u celu,to jest na tej drodze dalej niz ty czy ja, i moze powiedziec ze uwaga,bo za zakretem jest slisko.
wiec takie weryfikacje mogą byc Twoje ,ale wypowiadanie ich na forum moze byc sliskie.

Gauranga Avatar das napisał(a):
Czy ty jestes kwalifikowany zeby własciwie interpretowac siastry????


Po co i dla kogo jest wobec tego system guru-sadhu-siastra i dlaczego podkreśla się ciągle, by na początku sprawdzać, czy ma się do czynienia z guru, czy kimś innym, i czy guru mówi to samo, co mówią siastry i poprzedni aczarjowie-sadhu. Naszym obowiązkiem, jeśli jesteśmy poważni w życiu duchowym, jest znać siastry. Oczywiście możemy je poznać na tyle, na ile pozwalają nam na to nasze realizacje i inteligencja.

Gauranga Avatar das napisał(a):
Dlaczego tak łatwo jest sie na wzajem oskarżac i korygowac [...] ????

Odp;
zeby kogos sprawdzic sam musisz byc przekonany przynajmniej w teorii ze znasz konkluzje,czy ją znasz??? :D dla tego są sadhu i guru.
skoro raz dałes poniesc sie swej naiwnosci(ktora z pewnoscia podyktowana byla dobrymi checiami) i przyjełes jak ty to mowisz nie bonafide Guru,skąd wiesz ze kolejna grupa waisznawow nie ma tego samego nadecia entuzjazmem co ty i tamta wtedy grupa????
skąd wiesz ze twoje realizacje i tendencje nie są podobne do tych,jakie mają np,mezczyzni ktorzy pozucają zone ,bo mowią ze jest be,a kiedy poznają nastepną,popelniają te same bledy co wczesniej i ta (nowa) zaczyna przejawiac symptomy poprzedniej :D Ja nie mowie ze tak jest,ale ze moze tak byc i ze czesto tak bywa.
Proszę przypomnij mi gdzie się tego dopuściłem, bo nie pamiętam ? To, iż piszę, że GBC pozwala/ło używać "pieczątki" guru przez niektóre osoby, które później upadają, to jest fakt, nie oskarżenie.
Odp
Wiem ze to fakti znam pare takich szczegułow,niestety.Tylko nierozumie poco sie grzebac w czyjiss problemach,mało masz swoich???czy ja????nie uwazam by poruszanie jakis słabych punktow G B C było kamieniem wegielnym co do budowania Iskcon-u takim jakim chcial by go widziec Srila Prabhupada???
jeszcze raz to powiem-zycie duchowe zaczyna sie od swoiego podworka.

Co do Harikesi Prabhu - wcale nie ujmuję mu jego wysiłków w dążeniu do jego celu.
Jako niedojrzały aspirant popełniłem błąd wybierając go na guru. Zebrałem pewne doświadczenia i bardzo się z tego cieszę, nawet jeśli byłem umiarkowanie mocnym fanatykiem :). Nie mam nikomu tego za złe, a zwłaszcza jemu.
Odp;
:D Słuzba oddania naszczescie jest absolutna,nawet na platformie kanishta,czy jesli dajesz na swiątynie swoje ciezko zarobione pieniądze ,a menadżer owej placowki kupuje sobie za to merola,czy papier toaletowy,(wybacz przyklad) to czy Kryszna ktory nie tylko jest w niebie,ale jako paramatma jest w sercu,czy on nie przyją tej ofiary????
Tak samo jest z tym naszym dawnym sankirtanem,my robilismy to dla Prabhupada i kryszny,nawet jesli guru zmniejszył standard. :D

Pozdrawiam Cię Gauranga Prabhu serdecznie i bardzo dziękuję za tę dyskusję. Nie jest moim celem kłócenie się i suche argumentowanie, a tym bardziej obrażanie. Jestem naprawdę daleki od tego. Dyskusje takie uświadamiają mi ciągle, jak bardzo należy być świadomym gdzie się idzie, a do tego niestety, ale potrzebna jest znajomość siastr. Nigdy bym tutaj nie wszedł, gdyby nie zamieszczone oznajmnienie odnośnie Śrila Gurudeva. Chcę przychodzić do świątyni w Mysiadle i intonować wspólnie z wielbicielami maha-mantrę. Nie mam osobiście problemu z pogodzeniem nauk Śrila Prabhupada z tym, czego naucza Śrila Gurudeva i nie widzę, by był to mój problem. Ty możesz widzieć inaczej -masz takie prawo. Nawet niektóre oznajmienia aczarjów wydają się być pozornie sprzeczne ze sobą, gdyż życie duchowe to nie tylko czerń i biel, ale różne poziomy głębokości i aspektów.

Jeszcze raz gorąco pozdrawiam.

Odp:
Prabhu znam Twoje dobre serce i jestem swiadomy twoich dobrych checi.
Ja tez niemam zamiaru ani umniejszac wielkosci NM,ani nikogo innego,nawet sąsiada ktory daleki jest od wegetarianina.
NIe widze bys mial problem ,czy bym ja mial problem z pogodzeniem nauk konkretnych aczaryow.ja nie znam nauk Srila Prabhupada w taki sposob ,jaki by tego chcial sam Prabhupada,wiec jesli bede znał,moze wejde w filozofie innych gałezi waisznawa,jednak mimo iz ciągle jestem w przedbiegach na drodze spowrotem do domku do Kryszny,widze ile radosci dał mi ten proces i satysfakcji,widze jak moje zycie sie zmienia i jak zmienia sie zycie wszystkich tych z ktorymi mam kontakt i to jest dla mnie dowod ze jestem we własciwym czasie we własciwym miejscu i z konkretnym instrumentem,czyli standardem danym mi prze Iskcon-Srila Bhaktivedante Swamiego Prabhupada.MOja od serca prosba jest taka by uczniowie Narayana Maharaja nauczali na zewnątrz ,bo jest tyle dusz do uszczesliwienia,a nie by bąbardowali nas swoją filozofią,siejąc byc moze nie swiadomie ferment w słabych filozoficznie sercach.
To nie jest sztuka. sztuką jest wyjsc i robic to tak jak kiedys robiłes.Bo tamto dzialanie ,choc z nie bonafide guru bylo bardziej bona fide. Tak mysle.Zycze powodzenia ,w waszej podrozy prze zycie duchowe i rowniez prosze przebaczcie jesli kocgos mogły bodnąc moje słowa.

Charu Krishna das
Odp
Rowniesz Twoj sługa Gauranga Avatar das :D
P.s. Być może burza jest czasami potrzebna, aby później wyszło słońce :)

Odp;
Jak mowi stare przysłowie pszczoł,kto sie lubi ten sie czubi.

_________________
W tym wieku kłótni i hipokryzjiNiema innej drogi niema innej drogi niema innej drogi ,jak Intonowanie swietych imion Pana.Hare Kryszna i Rama:-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 23 cze 2009, o 21:22 

Dołączył(a): 5 paź 2007, o 06:42
Posty: 44
Drogi Madhukari Prabhu
Premdas napisał:
„Wielu z naszych liderów linii Pana Czejtanii przyjmowało t.zw. re-inicjacje od kolejnych bona fide guru. I nikt nie miał do nich o to pretensji, ani się nie obrażał. Są na ten temat odpowiednie teksty”
Gdzie są te teksty? Jeśli mówi Premadas o reinicjacjach to nastepny tekst mówił o siksa, a zatem nie nawiązał do powyższego.
Premadas mówi o reinicjacjach. Wiemy, że w kontekście osoby B.V. Narayana Maharaja, problematyczne z naszego punktu widzenia reinicjacje to diksa dawane osobom, które taką diksa otrzymały już od kogoś innego. Przyjmowanie przewodnictwa siksa nie było, nie jest i nie będzie problemem, tak długo jak siksa jest zgodne z opinią sastr i acaryów i pochodzi z właściwego źródła. Premadas nie podał jednakże dowodów na to, że takie reinicjacje miały miejsce i że jest to sankcjonowane przez sastra. Śrila Prabhupada oznajmił jasno, że diksa guru może być jeden.
Generalnie Sastra mówią o inicjacji, natomiast nie mówią o reinicjacji. Inicjacja diksa odbywa się tylko raz. Jedynym wyjątkiem opisanym w sastrach jest sytuacja, w której ktoś był inicjowany przez osobę nie będącą waisznawa. W takiej sytuacji należy udać się do waisznawa guru i przyjąć inicjację. Innymi słowy bycie inicjowanym przez kogoś nie będącego waisznawa nie jest uznawane za bycie właściwie inicjowanym.
Srila Prabhupada mówi o tym, że inicjację diksa przyjmuje się raz tylko.
„"Bhakta musi mieć tylko jednego inicjującego mistrza duchowego, ponieważ pisma zabraniają przyjęcia więcej niż jednego mistrza duchowego. Nie ma jednakże ograniczenia liczby instruujących mistrzów duchowych, których można przyjąć. Na ogół mistrz duchowy, który bezustannie instruuje ucznia w nauce duchowej, staje się później jego inicjującym mistrzem duchowym."
CC.1.35
A devotee must have only one initiating spiritual master because in the scriptures acceptance of more than one is always forbidden. CC.Ad.l.1.35
Jeśli przyjrzymy się polskiemu tłumaczeniu, to brakuje w nim niezwykle istotnego słowa, a mianowicie „zawsze”. Dobrze, że dysponujemy dostępem do oryginału i możemy odnieść się do niego. Zatem Srila Prabhupada w rozdziale dotyczącym guru tattvy, wyjaśnia nam, że przyjęcie więcej niż jednego inicjującego mistrza duchowego jest w pismach świętych ZAWSZE zabronione. Słowo „zawsze” jest tu bardzo wymowne i nie powinniśmy go ignorować, jak to uczynił nasz nieszczęsny, aczkolwiek godny chwały, tłumacz, prawdopodobnie nie wiedział, iż to słowo jest tak istotne w tym kontekście. Jeśli chodzi o te tzw. Reinicjację a poprawniej właściwą inicjację Haribhakti vilasa, przewodnik w etykiecie waisznawa dla gaudiya waisznawów opisuje to w następujący sposób.
avaishnavopadishtena
mantrena nirayam vrajet
punas ca vidhina samyag
grahayed vaishnavad guroh
Hari-bhakti-vilasa 4.144

„Ktoś, kto jest inicjowany do mantry przez nie-waisznawę musi pójść do piekła. Dlatego, powinien być powtórnie, właściwie inicjowany, zgodnie z zaleconą metodą, przez waisznawa guru”
"One who is initiated into a mantra by a non-Vaisnava must
go to hell. Therefore he should again be initiated properly,
according to the prescribed method, by a Vaisnava guru."
Hari-bhakti-vilasa 4.144
W objaśnieniu do tego wersetu Śrila Sanatana Goswami cytuje inny werset, abyśmy upewnić się, że zrozumiemy, że waisznawa guru, który w jakiś sposób zejdzie ze ścieżki, nie jest zaliczony do tej kategorii nie-waisznawy.
"marga stho vapy amarga sthah"
„Czy jest usytuowany na ścieżce, czy jest poza ścieżką (służby oddania) (waisznawa) guru nie może zostać porzucony.
Z objaśnienia Srila Sanatany Goswamiego do wersetu Hari-bhakti-vilasa
4.144

Co nam zatem pozostaje kiedy Guru jest poza ścieżką? Porzucenie jego instrukcji i przyjęcie siksa schronienia u waisznawa guru będącego na ścieżce. Jako, że przyjęcie ponownego diksa jest w pismach ZAWSZE zabronione. Według sastr odnosi się to również do sytuacji osób przyjmujących reinicjację w iskconie. Chyba, że z definicji miałoby wynikać, że ktoś nie był waisznawa w czasie kiedy inicjował.
Pytasz czy piszę do wrogów. Na pewno nie w klasycznym tego słowa znaczeniu. Zastanawia mnie jednak kim są osoby, które działają w taki a nie inny sposób na różnych kontynentach podobnie. Co lub kto jest tego przyczyną? Ostatnio w dublińskim ośrodku iskconu jeden z uczniów B.V. Narayana Maharaja wychodząc postawił obrazek Narayana Maharaja zakrywając tym samym obrazek Śrila Prabhupada. To dosyć wymowny i raczej nietaktowny gest ze strony gościa, nieprawdaż? W Północnej Irlandii zabroniono zwolennikom Narayana Maharaja na przychodzenie do świątyni, ponieważ wciąż nauczali i rozprowadzali swoje książeczki do gości podczas festiwali oraz nauczali wielbicieli próbując przeciągnąć ich na swoja stronę. Działo się to wielokrotnie, co ostatecznie doprowadziło do takich decyzji. Podobnie dzieje się tu na spotkaniach nama-hatta. Teraz słyszałem głosy o podobnych zachowaniach niektórych bhaktów z tej grupy w Polsce. Osobiście staram się kultywować nastrój wrogości wobec swojej własnej iluzji, a innych widzieć jako cząstki Kryszny. Jestem świadom, że na drzewie jest ileś gałęzi i nie myślę o tym by palić wszystkie poza tą, na której sam siedzę. Co jednak robią inni na naszej gałęzi? Myślę, że jesteś świadom krytyki której poddaje się Śrila Prabhupada tu i ówdzie. Jest wiele osób, jego braci duchowych i nie tylko, którzy krytykują jego osobę. Jeśli chodzi o krytykę Śrila Prabhupada ze strony Narayana Maharaja, mówi o tym nawet Puri Maharaja, brat duchowy Śrila Prabhupada. Możesz to zobaczyć na jednym z filmów "wspomnienia Śrila Prabhupada" nr 26 około 10 minuty. Śrila Prabhupada napisał do ów Puri Maharaja :
" Perhaps you are my only Godbrother who has appreciated my humble service to the cause of Guru Gauranga. All my other Godbrothers are very much envious, as I can understand from their behavior."
"Być może jesteś jedynym z moich braci duchowych, który docenił moją pokorną służbę dla sprawy Guru Gaurangi. Wszyscy moi bracia duchowi są bardzo zazdrośni, mogę to zrozumieć z ich zachowania".
Jeśli możemy uwierzyć słowom, być może jedynego, z braci duchowych Śrila Prabhupada, który nie był o niego zazdrosny, to krytyka ze strony Narayana Maharaja miała miejsce już w latach siedemdziesiątych. Istnieją też inne świadectwa byłych uczniów Narayana Maharaja potwierdzające to, że w zamkniętych kręgach, taka krytyka ma miejsce. Faktem jest również to, że Śrila Prabhupada próbował nakłonić różne osobistości do współpracy na polu nauczania w krajach zachodu, również Narayana Maharaja, ale bez szczególnego odzewu. Myślę, że nikt z obecnych członków iskconu nie ma problemu, kiedy ktoś naucza świadomości kryszny na świecie, ale z całą pewnością działania zwolenników Narayana Maharaja wśród bhaktów iskconu pozostawiają wiele do życzenia.

Piszesz:
„Oczywiście jestem zdania, że nasza wiedza na temat Prabhupada i jego pozycji jest tej samej niemalże kategorii jak wiara katolików w Pana Jezusa-tzn. nie wiemy o kim mówimy, bo nie znamy osobiście, bo nasz duchowy wgląd jest żaden-nasza wiara zahacza o fanatyzm religijny-to jest oczywiście moje zdanie.”
Masz prawo do swojego zdania a ja do swojego. Srila Prabhupada powiedział, że możemy poznać go czytając jego książki. Po Jezusie nie zostało prawie nic, po Śrila Prabhupadzie:
Książki, nagrania wykładów, rozmów, listy, filmy, zdjęcia, wspomnienia uczniów.
To bardzo wiele, jestem przekonany, że każdy kto służy Śrila Prabhupadzie i wchodzi z nim w kontakt poprzez wyżej wymienione media zna go osobiście i ma z nim kontakt osobisty. Na pewno jednak nie mają go osoby wątpiące i nie próbujące wejść ze Śrila Prabhupadą w kontakt poprzez wyżej wymienione media i nie służące jego misji. Można b y więcej powiedziećna ten temat, ale poprzestanę na tym.
Piszesz:
„Natomiast jeśli chodzi o kwestię tego, iż chcesz przestrzegać instrukcjii Prabhupada lub że chcemy(żeby nie było,że jestem po drugiej stronie barykady:)ich przestrzegać-WSZYSTKICH-to :
Prabhupada raz mówił, żeby przestrzegać varnasrama dharmy, a gdzie indziej pisał,żeby porzucić ją:której instrukcji chcesz i przestrzegasz???Tylko jeden przykład-jest wiele.”
Obydwu, choć może nie jednocześnie.
To zbyt szeroki temat by go teraz tu w pełni omówić. Są różne podejścia do różnych instrukcji. Za najważniejsze uważa się te zawarte w S.B. C.C. B.G. Potem są wykłady, rozmowy i korespondencja. Istnieje też kontekst, tu znowu wymagane jest by go poznać, by poznać książki, sytuacje i również umieć odnieść to do siebie, dlatego potrzebujemy przewodnictwa guru, któremu możemy zadać pytania. Istnieje też etykieta mówiąca o tym, że ostatnie instrukcje są obowiązującymi. Wiemy, że Śrila Prabhupada mówił o warnasramie w ostatnich latach swoich przejawionych rozrywek.
Piszesz:
„I odnośnie stwierdzenia Prabhupada o księgach prawniczych:
-czy należy rozumieć,że w sprawach o podział majątku, gwałt, przyznanie praw rodzicielskich, wyłudzenie vatu od państwa itp-będzie korzystać się z książek Prabhupada???? Pytam, bo nie wiem jak rozumiesz,rozumiecie to stwierdzenie-serio..”
Pośród instrukcji Srila Prabhupada znalazła się jedna taka, nie wiem teraz gdzie, ale słyszałem o tym kilkakrotnie, że musimy przestrzegać prawa obowiązującego w danym kraju. Jest to ogólna zasada. Obecne prawo państwa, w którym żyjesz różni się od tego w Manu Samhicie, która jest pewnym standardem dla waisznawów. Myślę, że gdybyśmy mogli utworzyć państwo waisznawów, książki Śrila Prabhupada miałyby zastosowanie w wymienionych przez Ciebie sytuacjach, choć może też niektórych sytuacji nie byłoby wcale. Tak czy inaczej, Śrila Prabhupada mówił również by nie oczekiwać utopii. Na dzień dzisiejszy prawo państwowe reguluje te kwestie i my temu podlegamy. Bhakta podążając za instrukcjami Srila Prabhupada automatycznie rozwinie wszystkie dobre cechy i nie będzie musiał dzielić majątku, być rozliczanym za gwałt, walczyć o prawa rodzicielskie czy tłumaczyć się z wyłudzania watu.
Tak czy inaczej Twoje pytania można by pewnie mnożyć, ale nie o to chodziło w owym wątku. Nie uważam tych pytań za istotne w tym względzie. Jeśli chodzi o wiarę, cóż, wiemy że wielu miało już taką wiarę w różne osoby, idee i co z tego. Wiara nie może być ślepa. Nie należy ślepo podążać ani ślepo odrzucać, należy stać się osobą myślącą niezależnie i znającą śastra.
sadhu sastra guru vakya, cittete kariya aikya
Zawsze powinniśmy nosić w swoich sercach instrukcję sadhu, sastr i guru. To jest proces.
Postarałem się odpowiedzieć na Twoje pytania zgodnie z moim zrozumieniem.
Hare Kryszna
Gopala Acarya dasa

_________________
hare kryszna


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Stanowisko MTŚK względem Śrila Narayana Maharaja
PostNapisane: 30 cze 2009, o 05:55 

Dołączył(a): 5 paź 2007, o 06:42
Posty: 44
Charu Krsna das napisał:
Cytuj:
Tulasi dasa jest szanowany przez wszystkich wajsznawów wszystkich sampradaji. Jest to jednak prawdą, że niektóre prezentacje jego książki mogą być zabarwione filozofią mayawada podobnie również, jak i wiele prezentacji Śrimad Bhagawatam. Nie oznacza to jednak, iż Śri Rama-carita-manasa napisana przez Tulasi dasa jest zanieczyszczona majawada.


Śrila Prabhupad pisze...

Jeśli chodzi o dwie wspomniane przez Ciebie książki, Sri Ramacharitamanasa Goswamiego Tulasi dasa nie jest zbyt autoryzowana a Ramajana jest autoryzowana.
List do Raktaka -- Hamburg 6 September, 1969

Autor Ramacharitamanasa, Goswami Tulasi das, jest zabarwiony filozofią Mayavada. Należy on do sampradaji Ramananda. Jest to kombinacja personalizmu z impersonalizmem. Dlatego, nie uważa się tego autora za czystego waisznawę. Czysty waisznawa wolny jest od wszelkiego materialnego zanieczyszczenia działania dla rezultatów i umysłowej spekulacji. Czysty waisznawa jest po prostu, czysto nastawiony na transcendentalną miłosną służbę dla Kryszny. Czysty waisznawa odrzuca wszystko co nie posiada czystej idei służenia Najwyższemu Panu.
List do Raktaka -- Hamburg 6 September, 1969

hare kryszna
p.s. na pewno nikt nie planował ominąć tego listu, kiedy prezentował opinię Śrila Prabhupada na temat autora Ramaćarity, a zatem niech radują się serca nasze...

_________________
hare kryszna


Góra
Offline Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 187 ]  Moderator: Morderatorzy Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL