Teraz jest 29 mar 2024, o 00:58


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Gopi mówią Krysznie: „Wiemy, i Ty też powinieneś wiedzieć, że u zwykłego człowieka jest wielka różnica między jego sercem a umysłem. Serce jest zawsze przepełnione miłością, podczas gdy umysł zawsze kalkuluje: „Co jest dla mnie lepsze? Co jest dobre? Co jest złe? To jest korzystniejsze, to nie”. Umysł może tak działać, lecz serce nigdy nie zważa, czy ktoś jest piękny, inteligentny i czy ma odpowiednie cechy Rukmini słyszała wiele gloryfikacjiłaski,pięknaiinnychcechKryszny. Z tego powodu nie zgodziła się na sugestię przyjaciółek, rodziców i innych osób, by oddać swą rękę Śiśupali. Wszyscy mówili jej: „Kryszna nie jest królem; jest tylko synem właściciela ziemi. Nie dorównuje Śiśupali. Śiśupala jest królem królów. Jest urodziwym młodym władcą, ma złotawą cerę, a Kryszna jest czarny i nie ma odpowiednich cech. Kiedy był młodszy, kłamał, zakradał się do cudzych domów i kradł. Porzuć myśl o tym czarnym chłopaku i wyjdź za Śiśupalę. Posłuchaj ojca, matki i brata.” Rukmini odpowiedziała: „Kiedy już oddam komuś swoje serce, nigdy nie zmienię zdania.” Nie mając zgody swoich rodziców i brata, posłała do Kryszny bramina z wiadomością: „Nie chcę poślubić tego szakala. Oddałam swoje serce lwu. Czyż w obecności lwa może mnie zabrać szakal? Wszystko zależy od lwa. Całkowicie oddałam się Tobie, bo to Ty jesteś tym lwem, a ja nie pójdę nigdzie z tym szakalem. Jeśli lew nie jest wystarczająco potężny, by uratować mnie przed szakalem, wtedy zażyję truciznę i umrę.

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Zanim Uma wyszła za Śankarę, zjawił się przed nią Narada i opowiedział jej o chwałach Śankary. Po tym zdarzeniu Śankara postanowił poddać ją próbie. Jego wysłannik stanął więc przed Umą i powiedział: „Śiwa jest nieinteligentny, chodzi nagi, nosi girlandy z czaszek i ozdoby z węży, smaruje całe ciało popiołem ze spalonych zwłok, nosi korale rudraksza, nosi trójząb i siedzi na byku jak szaleniec. Czemu akurat jego wybrałaś na męża?” Jej ojciec też jej perswadował: „Moja kochana córko, zmień zdanie. Wydam cię za tak wzniosłą osobistość jak Wisznu, albo za kogoś pięknego. Czemu wybrałaś właśnie Śankarę?” Uma odpowiedziała ojcu: „Śankara może chodzi nagi, zadaje się z duchami i wiedźmami, przyozdabia się wężami, a czasem łyka truciznę. Ale nawet jeśli to prawda, za nikogo innego nie wyjdę, tylko za niego. Wybrałam go dla siebie i choć nic nie robi, nie wyrzeknę się go nigdy. Poślubię go i już.” Przychodziło do niej wielu innych zalotników, pojawił się nawet sam Śankara w przebraniu, by ją sprawdzić, lecz Uma nie zmieniła zdania...

U zwyczajnych ludzi, u was wszystkich, umysł i serce nie są tożsame, ale powyższe przykłady pokazują, że dla wzniosłych osobistości nigdy nie liczy się uroda czy zachowanie. Decyzja o miłości zapada „na zawsze.” Anjera hridaja mana. Większości ludzi umysł zawsze sprawia problemy. Czasem coś akceptuje, czasem to samo odrzuca. Ta właściwość umysłu nazywa się sankalpa-wikalpa. Lecz mora mana wrindawana – „Mój umysł jest Wrindawaną.” Umysły i serca gopi są jednym. Gopi mówią dalej: „Powiedziałeś nam, żebyśmy o Tobie medytowały, lecz skąd pochodzi ta medytacja? Z umysłu. Zrozumienie bierze się z umysłu. Ale mora mana wrindawana. Niech inni medytują. Mówisz nam: „Medytujcie, a moje lotosowe stopy przyjdą do was podczas tej medytacji”. Dlatego będziemy szczęśliwe, jeśli twoje lotosowe stopy ruszą do Wrindawan; w przeciwnym wypadku nigdy nie zaznamy szczęścia.” Przemieńcie swoje serce i umysł we Wrindawan pod przewodnictwem gopi. Nieważne, czy jesteście mężczyzną, czy kobietą. Śri Czajtanja Mahaprabhu powiedział, że wszystkie dżiwy – i w ciele męskim, i w ciele żeńskim – są transformacją tatastha-siakti, marginalnej mocy Kryszny. Jesteśmy prakriti (mocą, która jest rodzaju żeńskiego), nie puruszą (właścicielem tej mocy, który jest rodzaju męskiego). Postarajcie się zrozumieć tę kwestię. Jeśli będziecie rozważać ją głębiej, to jej znaczenie wniknie do waszych serc, które dzięki temu się rozwiną. Nie potrzeba robić nic innego...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Radhika odpowiadała: „Nie ma się czego bać. Przez Niego nie będziemy zmieniać trasy. Chodźmy i zobaczymy, co się wydarzy.” I kiedy ruszała przed siebie, Kryszna zaczynał doić krowy w taki sposób, że całą twarz miał pochlapaną mlekiem, a wszystkie gopi wybuchały śmiechem. Gopi ciągle wspominały te i inne zabawy. Wydarzyło się tyle historii, że sam Kryszna nie byłby w stanie ich wszystkich opisać, nawet gdyby miał tysiące ust...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Teraz gopi mówią: „Pamiętamy tylko o tych zabawach! Tak mocno odczuwamy rozłąkę z Tobą, a ty każesz nam medytować o Twoich lotosowych stopach. Nie podoba się nam to zalecenie. Nie jesteśmy czterema Kumarami. Dziadek Bhiszma czy Narada mogą medytować o Tobie, ale my chcemy o Tobie zapomnieć! Wcale nie chcemy o tobie myśleć, ponieważ jesteś okrutny i niewdzięczny.” Kryszna pragnął słyszeć takie słowa. Zawstydzony spuścił głowę, lecz w głębi serca cieszył się, że gopi Go oskarżają...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Nie podoba się nam twój sposób wyrażania się. Tara madhje kutinati. Wiele rzeczy nam się w tych słowach nie podoba. Kutinati. Ku-tina-ti. Mówisz o tylu kuti, niedobrych rzeczach i o nati, rzeczach niesprzyjających. Mówisz: „Medytujcie o mnie i pamiętajcie.” A przecież wiesz, że od dzieciństwa nie potrafiłyśmy zapomnieć o Tobie choćby na chwilę.” Oto czysta miłość, wolna do pragnienia jakiejkolwiek egoistycznej korzyści...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Znacie znaczenie określenia Jamuna-pulina? W pieśni Jaśomati-nandana Śrila Bhaktiwinoda Thakur napisał jamuna-tata-czara gopi-wasanahara, rasa-rasika-kripamaja. Kryszna przychodził nad brzeg Jamuny, gdyż pragnął spotkania z gopi. Myślał wtedy: „Jeśli tam pójdę, na pewno zastanę tam gopi, jak nabierają wodę z Jamuny do swoich wielkich dzbanów. Czemu tam będą? Bo mi to obiecały i ja im to obiecałem.” To miejsce nad Jamuną nazywa się panaghata, miejscem, gdzie Krysznie najłatwiej było spotkać gopi.12 Ponieważ przychodziły tam wszystkie gopi, Kryszna też tam przychodził. Wszyscy byli przekonani, że gopi chodzą tam po wodę, lecz kiedy one zanurzały dzbany w Jamunie, nie zwracały uwagi, czy naczynia napełniły się już wodą czy nie. Wiedziały jedno: że te dzbany są przepełnione miłością do Kryszny. Mówiły mu: „Nie możemy umieścić tych dzbanów na głowie. Pomożesz nam?” Tylko dla takich doznań Kryszna tam chodził. Podnosił ich dzbany dumny, że im pomaga...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Nanda Baba mówił podobnie. Kiedy wrócił do domu po zawiezieniu Kryszny i Balaramy do Mathury, zapłakał gorzko. „Był tylko jeden prawdziwy ojciec – Daśaratha Maharadża. Nie mógł znieść rozłąki z Ramą. Zawołał Ha Rama! Ha Ra…! i porzucił swoje doczesne ciało. Ja nie mogę tego zrobić! Moje serce jest okrutne i twardsze od pioruna Czemu nie mogłem umrzeć? Chciałem, lecz nie mogłem. Kryszna ma tyle zalet. Jest miły i łagodny. Pewnie pomyślał sobie: „Moja matka mój ojciec, Jaśoda i Nanda Baba nie mają wystarczających kwalifikacji,tak samo jak reszta Wradżawasich. Nie mogą mi dać tyle miłości i oddania, ile bym chciał”, dlatego nas opuścił i udał się tam, gdzie będzie bardziej kochany.” Po tych słowach Nanda Baba padł na ziemię bez czucia...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 1 paź 2013, o 04:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
‘Nie jest jednakże przesadą twierdzenie, że każde oznajmienie Wed to mahā-vākya. Rozróżnianie i określanie jednych wedyjskich aforyzmów jako mahā-vākya, a innych jako sāmānya-vākya, zwykłe powiedzenia, jest po prostu spekulacją umysłową. Ta zajadła prowincjonalność bez wątpienia stanowi obrazę wobec Wed. W rzeczywistości, w odpowiednich khaṇḍach Wedy chwalą karmę na równi z mukti, podając wersje praktyki sādhyi i sādhany stosowne do indywidualnego osiągania obu tych celów. Gdy przedstawiana jest ostateczna analiza, wszelkie osądy są zgodne w konkluzji, że jedynie bhakti jest jedyną sādhyą i sādhaną.’
‘O Wedach mówi się, że są niczym krowa, zaś Śri Nanda-nandana Kryszna, syn Nandy Maharadża jest tym, który je doi. Ostateczną konkluzją jest oznajmienie Śri Kryszny, które można znaleźć w Bhagavad-gīcie, 6.46-47:
tapasvibhyo ‘dhiko yogī
jñānibhyo ‘pi mato ‘dhikaḥ
karmibhyaś cādhiko yogī
tasmād yogī bhavārjuna
‘Jogin przewyższa ascetę, większy jest od empiryka i tego, co pracuje dla zysków. Dlatego też, o Arjuno, bez względu na okoliczności, bądź joginem.’
yoginām api sarveṣāṁ
mad-gatenāntarātmanā
śraddhāvān bhajate yo māṁ
sa me yuktatamo mataḥ
‘Zaś spośród wszystkich joginów, ten, kto zawsze trwa przy Mnie z wielką wiarą, myśli o Mnie wewnątrz siebie – wielbiąc Mnie w transcendentalnej służbie miłości – jest najbardziej zjednoczony ze Mną w jodze i jest najwyższym ze wszystkich. Takie jest Moje zdanie.’’
‘Svetāśvatara Upaniṣad, 6.23, oznajmia:
yasya deve parā bhaktir
yathā deve tathā gurau
tasyaite kathitā hy arthāḥ
prakāśante mahātmanaḥ
’Tylko tym wielkim duszom, które mają mocną wiarę w Pana i mistrza duchowego, zostaje automatycznie wyjawione znaczenie całej literatury wedyjskiej.’’
‘W Gopāla-tāpanī Upaniṣad, Pūrva-vibhāga 15 znajdujemy:
bhaktir asya bhajanaṁ tad ihāmutropādhi
nairasyenaivāmuṣmin manasaḥ kalpanam
etad eva ca naiṣkarmyam
‘Bhakti dla Najwyższego Pana, Śri Govindy, jest prawdziwym bhajana. Ograniczanie pragnień cieszenia się rozkoszami ziemskimi czy niebiańskimi, całkowite skupianie świadomości na Śri Krysznie, Najwyższym Brahmanie, z miłością, jest niemotywowaną bhakti i znane jest jako całkowite podporządkowanie.’’

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 1 paź 2013, o 05:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
„Brahma-yamala opisuje:

śruti-smriti-puranadi
pancaratra-vidhim vina
aikantiki harer bhaktir
utpatayaiva kalpate

“Nawet zdeterminowana służba oddania dla Pana, która ignoruje zasady autoryzowanych literatur wedyjskich, takich jak: Upaniszady, Purany, Narada-pancaratra, itd., po prostu stwarza niepotrzebne zakłócenia w społeczeństwie.’”

Vijaya, „ Szanowny Guruji, łaskawie wyjaśnij jak zdeterminowana służba oddania dla Najwyższego Pana może być źródłem niepokoju.”
Raghunatha dasa Babaji, „Prawdziwe, zdeterminowane, faktyczne oddanie możliwe jest tylko wtedy, kiedy przemierza się ścieżką śuddha-bhakti, tak jak jest to sformułowane przez poprzednich acaryów. Jakakolwiek inna metoda lub nowa wymyślona droga, po prostu prowadzi do ślepego zaułka. Niedoświadczeni i krótkowzroczni nauczający, tacy jak Dattatreya, Buddha i inni niedawni spekulujący myśliciele nie byli w stanie odpowiednio zrozumieć naukę śuddha-bhakti. Mimo to, śmiale odbiegli od autoryzowanej ścieżki, w ten sposób wypaczając ją, wybierając kapryśnie i przypadkowo, trochę tutaj i tam z oryginalnych ustanowionych idei. Jedna grupa dodała impersonalne myśli mayavada do ścieżki, podczas gdy inni praktycznie zniszczyli ją ateisyczną pustką. Tacy nauczyciele wyobrażają sobie, że takie okropne i brzydkie, fałszywo ustanowione filozofie będą popierać zdeterminowane oddanie do Najwyższego Pana. Jednakże, to jest nieprawda i pomyłka; takie wypaczenia nie mogą wywołać śuddha-bhakti, ale tylko chaos i niepokój.
„Kultywacja raga-bhakti, spontanicznej służby oddania, nie zależy od przestrzegania regulacji i zastrzeżeń, tak jak są one przedstawione w pismach świętych śruti, smriti, puranach i pancaratra, które są szczególnie przeznaczone do praktykowania vaidhi-bhakti. Wzniośli wielbiciele wykonujący raga-bhakti potrzebują podążać za wiecznie wyzwolonymi rezydentami Vraja-dhama w świecie duchowym. Jednakże, dla wielbicieli na poziomie vaidhi-bhakti, koniecznym jest podążanie za przykładami wielkich duchowych zwolenników takich jak Dhruva, Prahlada, Narada, Vyasadeva, Śukadeva Goswami itd. Więc, szczególnie dla wielbicieli podążających vaidhi-bhakti, jedyną autoryzowaną metodą jest podążanie w ślady poprzednich acaryów.”
Vijava, „Czym jest piąta zasada, sad dharma-jijnasa, dociekanie od mistrza duchowego o tym jak robić postęp w służbie oddania?”
Raghunatha dasa Babaji, „ Osoby, które są bardzo chętne do zrozumienia i praktykowania duchowego życia, mogą szybko osiągnąć wszyskie ich duchowe pragnienia. Zapał oznacza, że wielbiciel w vaidhi-bhakti entuzjastycznie pyta guru o wyjaśnienie obowiązków i praktyk duchowego życia, które są zgodne ze wskazówkami poprzednich acaryów.”
Vijaya, „Jakie jest znaczenie szóstej zasady, wyrzeczenie się zadowalania zmysłów i materialnych komfortów dla korzyści Śri Kryszny?”
Raghunatha dasa Babaji, „ Bhoga, zadowalanie zmysłów oznacza zaspokajanie żądań zmysłów w duchu cieszenia się, stoi to jako potężna przeszkoda w duchowym postępie. Jeżeli ktoś porzuca bhoga, aby postępować w duchowej dyscyplinie dla osiągnięcia Śri Kryszny, z pewnością jest to najbardziej korzystne, czyniąc ścieżkę zaawansowania spokojną. Ta tendencja do bhoga jest uzależnieniem, które ciągle zwiększa uścisk na uzależnionym i w ten sposób jest wielką przeszkodą w wykonywaniu śuddha-bhakti. Dlatego, wielbiciel musi ograniczyć swój posiłek tylko do spożywania krsna-prasadam, w ilościach, które są odpowiednie do zdrowego utrzymania ciała, w ten sposób pozwalając na praktykę śuddha-bhakti w sposób entuzjastyczny. Podczas duchowych festiwali i Ekadaśi, musi pościć i porzucić wszystkie zadowalania zmysłów. W ten sposób, musi wyćwiczyć się, aby wyeliminować pragnienie do zmysłowych przyjemności.”

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 1 paź 2013, o 05:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Jeśli po prostu śpiewanie jednego imienia możne skutecznie usunąć wszystkie grzechy, dlaczego koniecznym jest by intonować śri namę stale niczym nieprzerwany strumień wonnego oleju? – dociekał Widżaja
Babadżi rzekł w odpowiedzi - Wewnętrzne ja i relacje z nama-aparādhi są zawsze kręte w każdym calu. On jest przeciwny Krsnie (bahirmukha) poprzez naturę, a zatem nie posiada zamiłowania wobec świętych ludzi lub pomyślnych rekwizytów oraz czasów związanych z Bhagawanem. Jego naturalna skłonność przyciąga go do niegodnych ludzi, rzeczy, wniosków i działania. Jeśli jednak zawsze intonuje śri namę, to nie będzie miał czasu na niechciane towarzystwo oraz działania, dlatego, a fakt, że nie będzie przebywał w złym towarzystwie, jego intonowanie śri namy stopniowo stanie się czyste i da mu chęć obcowania z pomyślnymi przedmiotami.
Prabhu, prąd nektaru śri nama-tattvy płynie z twych ust i wpada w nasze serca za pośrednictwem uszu, przez co jesteśmy coraz bardziej odurzeni śri nama-prema-rasą. Dziś udało się nam się zrozumieć różne tematy jak-nama, nāmābhāsa i nāmāparādha. Teraz obdarz nas końcową nauką najbardziej dla nas odpowiednią. – poprosił Widżaja
Babadżi odrzekł - Pandita Jagadananda dał bardzo piękne wskazówki w swym Prema-vivarta (rozdział 7). Słuchajcie uważnie:
asādhu-saṅge bhāi, kṛńna-nāma nāhi haya
nāmākńara bahirāya bate, tabu nāma kabhu naya
Zapamiętaj Bhai (mój kochany bracie), krsna-nama nie może obudzić się w towarzystwie niewyznających. Jedynie sylaby śri namy wyjdą z twych ust, lecz sama nama pozostanie oddalona.
kabhu nāmābhāsa haya, sadā nāma-aparādha
e saba jānibe bhāi, kṛńna-bhaktir bādha
Oczywiście tylko nāmāparādha istnieje w ich towarzystwie. Niekiedy, poprzez wielkie szczęście, wystąpi nāmābhāsa, ale należy wiedzieć, że zarówno nāmābhāsa jak i nāmāparādha stanowią przeszkodę dla krsna-bhakti.
yadi karibe kṛńna-nāma, sādhu-saṅga kara
bhukti-mukti-siddhi-vāṣchā dūre pārihāra
Jeśli chcesz śpiewać czystą krsna-namę, weź sadhu-sangę i jednocześnie w pełni zrezygnuj ze wszystkich pragnień przyjemności, wyzwolenia i doskonałości mistycznej.
daśa-aparādha tyaja māna apamāna
anāsaktye vińaya bhuṣja, āra laha kṛńna-nāma
Pozostań wolny od dziesięciu przestępstw wobec śri namy i od sztucznej dumy, pogardy dla innych itd. Akceptuj obiekty zmysłowe tylko w miarę potrzeby, w duchu oderwania i nieustannie podejmuj krsna-namę.
kṛńna-bhaktir anukūla saba karaha svikāra
kṛńna-bhaktir pratikūla saba kara parihāra
Akceptuj wszystko, co jest korzystne dla krsna-bhakti jako twojego życia, a całkowicie porzucić wszystko, co może utrudniać twe praktyki krsna-bhakti.
jṣāna-yoga-ceńtā chāḍa āra karma-saṅga
markata-vairāgya tyaja yāte deha-raṅga
Porzuć wszelkie starania dla karmy, jńāny i jogi, pozostań z dala od przywiązania do zewnętrznych objawów wyrzeczenia (markata-vairagya).
kṛńṇa āmāya pāle, rakńe – jāna sarva-kāla
ātma-nivedana-dainye ghucāo jaṣjāla
Przez cały czas bądź pełen wiary: „Krsna z pewnością utrzyma mnie i ochroni”. Przyjmij cechy śaranāgati na czele z dainya (pokorą) oraz atma-nivedana (pełna poddanie siebie u lotosowych stóp Krsny), albowiem uprawianie tych sześciu rodzajów miłosnego samo-poddania niszczy sieć maya.
sādhu pābā kańṭa baḍa jīvera jāniyā
sādhu-bhakta-rūpe kṛńṇa āilā nadiyā
Rzadko zdarza się, że dźiwa może otrzymać sadhu-sanga. Wiedząc to, Sam Bhagawan Śri Krsna zstąpił w postaci sadhu i bhakty w Nadiya (Navadvipa)
gorā-pada āśraya karaha buddhimān
gorā bāī sādhu guru kebā āche ān
Dlatego, o inteligentni ludzie, przyjmijcie schronienie u stóp Śri Gaury. Któż jest bowiem większym sadhu lub guru od Niego? On jest samym Krsną.
vairāgī bhāī grāmya-kāthā nā sunibe kāne
grāmya-vārttā nā kahibe, jabe milibe āna
Mój porzucony bracie, jeśli czasem spotykasz się z innymi, nie rozmawiaj na temat, ani nie słuchaj o przyziemnych tematach.
svapne o nā kara bhāī strī-sambhāńaṇa
gṛhe strī-chāḍiyā bhāī āsiyācha bana
O Bhai, nie rozmawiaj z kobietami, nawet w snach. Pamiętaj, że pozostawiłeś swoją żonę w domu i udałeś się do lasu (Śri Wrindawana) by tam pozostać zaangażowanym całym sercem w bhadźan.
yadi cāha praṇaya rākhite gaurāṅgera sane
choṭa-haridāsera kathā thāke yena mane
Jeśli pragniesz by twoja miłość spoczęła u lotosowych stóp Śri Gauracandry, zawsze miej na uwadze surowe postępowanie Śrimana Mahaprabhu z Chota Haridasa w związku z tym.
bhāla nā khāibe, āra bhāla nā paribe
hṛdayete rādhā-kṛńṇa sarvadā sevibe
Nie spożywaj wykwintnej żywności i nie noś delikatnych ubrań, ale zawsze świadcz seva Śri Radha-Krsnie w swoim sercu serc.
baḍa-haridāsera nyāya kṛńṇa-nāma balibe badane
ańṭa-kāla rādhā-kṛńṇa sevibe kuṣja-bane
Przez cały czas, zarówno w dzień, jak i w nocy, wypełniaj swe usta hari-namą w taki sam sposób jak Bada Haridas, a w swoim sercu wykonuj seva Radha-Krsny w kunja z Wrindawany podczas ośmiu okresów dnia i nocy.
gṛhastha, vairāgī dūṅhe bale gorā-rāya
dekha bhāī nāma binā jena dina nāhi jāya
Spójrz Bhai! Gaura-Raya podał niniejsze wskazówki. Nie ma względu na to czy ktoś jest w gṛhastha-āśrama lub vairāgi-āśrama. W obu przypadkach nie powinieneś pozwolić na to by upłynął dzień, godzina, a nawet moment bez wezwania namy.
bahu aṅga sādhane bhāī nāhi prayojana
kṛńṇa-nāmāśraye śuddha karaha jīvana
On Bhai! Nie ma potrzeby wykonywania wielu rodzajów sadhany. Przez samo przyjęcie schronienia krsna-namy twoje życie zostanie oczyszczone i napełnione znaczeniem.
baddha-jīve kṛpā kari kṛńṇa haila nāma
kali-jīve dayā kari kṛńṇa haila gauradhāma
Będąc miłosiernym wobec dźiw, którzy są związani w tym czasie kłótni , Śri Krsna stał się nama-rupa, a następnie czując jeszcze większe współczucie stał się także Gaura i Śri Gaura-dhama (Navadvipa).
ekānta-sarala-bhāve bhaja gaura-jana
tabe ta pāibe bhāī śrī-kṛńṇa-caraṇa
Więc z upartą determinacją i świadomością fałszu, uwielbiaj Śri Gauracandrę. Bhai, dzięki tej pomocy, z pewnością osiągniesz schronienie u lotosowych stóp Śri Kṛsnacandry.
gaura-jana-saṅga kara gaurāṅga baliyā
hare kṛńṇa nāma bala nāciyā naciyā
Wykonaj nama-kirtanę Hare Krsny w towarzystwie Gaura bhaktów oraz ciągle tańcz i wołaj „Ha Gaurānga! Ha Gaurānga!”
acire pāibe bhāī nāma-prema-dhana
yāhā vilāite prabhur ‘nade’ e āgamana
O Bhai! Będąc w ten sposób zaangażowany, wkrótce otrzymasz bezcenne bogactwo nama-premy, największy klejnot, który Śri Caitanya Mahaprabhu zesłał do Nadiya w celu rozpowszechnienia."
Kiedy Widżaja i Wradżanata usłyszeli ten fragment prema-vivarta Śri Jagadanandy z ust Śrila Maharadży Babadżi, ich serca uległy pobudzeniu, w wyniku przejęcia w nastrój maha-premy wyrażony poprzez Śri Jagadananda Panditę. Babadżi był prawie nieprzytomny przez długi czas, a potem objął ich i płacząc, śpiewał następującą kirtanę:
kṛńna-nāma dhare kata bala
Jaką moc posiada imię Krsny? (refren)
vińaya-vāsanānale mora citta sadā jvale,
ravi-tapta maru-bhūmi sama
kaṛna-randhra-patha diyā, hṛdi mājhe praveśiya,
barińaya sudhā anupama
Moje serce płonęło nieustannie w ogniu doczesnych pragnień, tak jak pustynia wypalona przez promienie słońca, lecz śri nama, wchodząc w sam rdzeń mojego serca poprzez uszy, skąpała mą duszę w strumieniach niezrównanego nektaru.
hṛdaya haite bale, jihvāra agrete cale
śabda-rūpe nāce anukńaṇa
kaṅṭhe mora bhaṅge svara, aṅga kāṁpe thara thara,
sthira haite nā pāre caraṇa
Śri nama przemawia z wnętrza mojego serca, porusza się na końcu mojego języka i ciągle tańczy na nim w formie transcendentalnych dźwięków. Moje gardło krztusi się, moje ciało wciąż i wciąż drży, a moje stopy nie mogą pozostać w bezruchu.
cakńe dhārā, dehe gharma, pulakita saba carma,
vivarṇa haila kalevara
mūrcchita haila mana, pralayera āgamana
bhāve sarva-deha jara-jara
Rzeki łez płyną z moich oczu, pot przesiąka moje ciało, cała ma skóra drży z zachwytu, włosy stają dęba, a cera blednie i traci kolor. Mój umysł staje się słaby, odczuwam dewastację, a całe moje ciało zostaje rozbite przez powódź ekstatycznych emocji.
kari eta upadrava, citte varńe śudhā-drava
more ḍāre premera sāgare
kichu nā bujhite dila, more ta bātula kaila,
mora citta-vitta saba hare
Powodując takie ekstatyczne zaburzenia śri nama obmywa ciekłym nektarem me serce i topi mnie w oceanie boskiej premy. On nie pozwala mi zrozumieć, lecz robi ze mnie głupca, kradnąc mój umysł i wszystko co posiadam.
lainu āśraya jāṅ’ra hena vyavahāra tāṅ’ra
varṇite nā pāri e sakala
kṛńṇa-nāma icchāmaya jāhe jāhe sukhī haya,
sei mora sukhera sambala
Takie jest zachowanie Tego, u którego mam schronienie. Nie jestem w stanie Go w pełni opisać. Śri krsna-nāma jest niezależna i działa tak jak nakazuje Jego wola. Jeśli w jakikolwiek sposób zostanie On uszczęśliwiony, jest to także ostoją mojej radości.
premera kalikā nāma, adbhuta-rasera dhāma
hena bala karaye prakāśa
īńat vikaśi’ punaḥ, dekhāya nija-rūpa-guna
citta hari laya kṛńṇa pāsa
Śri nama jest niczym pączek lotosu premy i siedziba zadziwiającej rasy. Moc, którą okazuje, jest tak wielka, że kiedy zaczyna On nieśmiało rozkwitać, objawia się Jego boska forma i cechy. Tak więc, moje serce zostaje porwane i dostarczone przed oblicze Krsny.
pūrṇa-vikaśita haṣā, braje more jāya laṣā
dekhāya more svarūpa-vilāsa
more siddha-deha diyā, kṛńṇa-pāse rākhe giyā
e dehera kare sarba-nāśa
W pełni rozkwitły, kwiat prema śri namy zabiera mnie do Vrajy i objawia mi rozrywki Jego miłosnych igraszek. Nama daje mi moje własne siddha-deha, trzyma mnie u boku Krsny, a wtedy On całkowicie niszczy wszystko co związane z moją śmiertelną powłoką.
kṛńṇa-nāma cintāmaṇi akhila-rasera khani
nitya-mukta śuddha-rasamaya
namera bālāī yata, saba la’ye hai hata
tabe mora sukhera udaya
Imię Krsny jest klejnotem, który spełnia wszystkie boskie aspiracje (cintāmani) i kopalnią wszelkiej bhakti-rasy. On jest wiecznie wyzwolony, jest uosobieniem śuddha-rasy. Gdy wszystkie przeszkody w intonowaniu śuddha-namy przepadną, to moje szczęście zauważy swoje prawdziwe przebudzenie.

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 1 paź 2013, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Divya, i znowu brak źródeł cytatów, a nawet prostego cudzysłowu wskazującego na cytat. Myślę, że m.in z tego względu, niektórzy automatycznie przeskakują tego typu posty. Przynajmniej ja tak robię, bo nie wzbudza to mojego zaufania. Wygląda to po prostu zbyt podejrzanie i dziwnie, i dlatego nie usprawiedliwia inwestycji czasowej, na czytanie i kontemplację.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 1 paź 2013, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Jaiva Dharma...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 1 paź 2013, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 19:42
Posty: 103
Lokalizacja: Śri Vrindavan Dhama
Hare Kryszna wszystkim!
Pisze we frustracji, wywołanej Waszymi słowami.

Nikt z Was nie ma pojęcia kim jest i był Aindra Prabhu.
Nikt z Was nie spędził z nim przynajmniej trochę czasu,
(tydzień, miesiąc lub może trochę więcej)
aby poznać tą osobę.
Nikt z Was nie wie dlaczego napisał taką książkę i co
miał na celu prezentując taką pozycję.
Czy słuchaliście jego wykładów, konwersacji, rozmów tak, aby
móc poznać jego głębię zrozumienia filozofii?

Wszyscy z Was włącznie z Maharajem (od którego cytatu
zaczyna się ten wątek) nie wie dlaczego Aindra Prabhu robił
rzeczy tak albo siak i co było jego zamiarem.

Konkludując.

Dlaczego mówi się w tym wątku o kimś, koga się nie zna oraz
nie zna się jego motywacji w robieniu różnych czynności w służbie
oddania dla Śri Kryszny.

Hare Kryszna i Jaya Śri Radhe.

Obrazek

_________________
Zawsze myśl o Śri Vrindavan Dhama i nigdy o Niej nie zapomnij. Nasze wieczne, doskonałe, transcendentalne i słodkie jak nektar przeznaczenie.

http://iskconvrindavan.com/krishnalive/
http://www.sripadaindradasa.com/index.htm
http://www.24hourkirtan.com/


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 1 paź 2013, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Hare Kryszna
Martando chciałem Cię przestrzec...ze jest tu taki wielbiciel...który zaraz sie rzuci na Ciebie...szkoda Twojego zdrowia na konwersacje w tym temacie...jesteś według niego na straconej pozycji...najpierw zrobi z Ciebie wariata, potem wroga MTSK a następnie poprosi moderatora o odłączenie...będziesz wypytywany o problemy osobiste...a na koniec poczęstuje Cię obrazkami kinomatografii uważając ze jest to śmieszne...

Osobiście jest mi przykro...
Nic wiecej nie mogę napisać...

Powoli tracę nadzieje ze coś sie zmieni...a bardzo bym chciał zmiany na lepsze...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: O Raganuga Bhakti
PostNapisane: 1 paź 2013, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Divya napisał(a):
Hare Kryszna
Martando chciałem Cię przestrzec...ze jest tu taki wielbiciel...który zaraz sie rzuci na Ciebie...szkoda Twojego zdrowia na konwersacje w tym temacie...jesteś według niego na straconej pozycji...najpierw zrobi z Ciebie wariata, potem wroga MTSK a następnie poprosi moderatora o odłączenie...będziesz wypytywany o problemy osobiste...a na koniec poczęstuje Cię obrazkami kinomatografii uważając ze jest to śmieszne...

Osobiście jest mi przykro...
Nic wiecej nie mogę napisać...

Powoli tracę nadzieje ze coś sie zmieni...a bardzo bym chciał zmiany na lepsze...


... :lol: :lol: :lol:

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Moderatorzy: Trisama, Morderatorzy Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL