Teraz jest 28 mar 2024, o 23:57


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 4 wrz 2013, o 16:10 

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 05:30
Posty: 893
Purnaprajna napisał(a):
Maharadża odpowiadał na zarzut, że Mahaprabhu nie poleca warnaśramy, i odrzuca ją jako niepotrzebną dla bhaktów, jako zewnętrzną. Wyjaśnienia zaczął on od tego, że sam Mahaprabhu oraz Ramananda Raya i wszyscy aczarjowie w naszej guru-paramparze żyli ściśle z zasadami warnaśramy. Pan Ćajtanja studiował, potem pracował jako nauczyciel, ożenił się, przyjął sannjasę, a wszystko to była warnaśrama, o której przestrzeganie sam niezwykle dbał, chociażby wkładając codziennie schludny ubiór sannjasina. Podobnie było w przypadku Ramananda Raya, który jako menagadżer króla był śudrą i żył zgodnie z zasadami warnaśramy. Następnie maharadża wyjaśnił, że rozmowa Mahaprabhu z Ramanada Rayem dotyczyła jedynie sfery prajodżany, ostatecznego celu służby oddania, który jest wewnętrzny. Natomiast, rozmowa z Sanataną Goswamim dotyczyła sambandhy, podobnie jak i z Prakaśanandą i Sarwabhaumą, a z Rupą Goswamim abhidheji.


Trzeba to przemyslec, jednak z drugiej strony czasmi sie mówi ze gdyby zastoswac zasady warnasramy do nas ludzi na zachdzie to bysmy nawet nie mogli dotknac Manusamhity. Bo ona sama stwierdza ze nie moze dotknac jej ktos kto jadl mieso w zyciu. A wsztsy bhaktwie z zachdu jednak w wieksci jedli.

Jest wiec cos co nas jednak jakby wznosci. Oczywscie mozna podac argumnt ze nie dokonca wznosci bo widzilismy wiele kloptow w isckonie np z upadajacymi guru itp. Dlugi...to temat i mysle ze nie dokanca o Sambandzie i Abideji i Prajodzanie a bardziej o roli warnasramy w systemie bhaki.

Pozatym Warnasrtame mozna rozumiec tez jako system spoleczny gdzie kazdy zyje zgodnei ze swoja natura oddania sie Bogu. Tak czy siak obszerna tematyka.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 4 wrz 2013, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
"...Wajsznawa dasa Babadżi powiedział: "Drogi Panie, rzeczywiście postaram nauczyć cię wszystkiego w obrębie mojej realizacji, ale nie spełniam warunków, aby stać się diksza-guru, inicjującym mistrzem duchowym. Jednakże, obecnie sam ucz się czystej teologii Wajsznawa. Pierwotny i prastary duchowy nauczyciel wszechświata, Śri Ćajtanja Mahaprabhu oznajmił, że teologia Wajsznawa ma trzy fundamentalne zasady: sambandha - związek, abhidheja - środek do celu, i prajodżana - główna konieczność i cel. Ten, kto nie tylko zrozumiał to teoretycznie, ale także praktycznie zrealizował tą wiedzę, i kto w ten sposób, narzucił sobie zgodną z tym życiową dyscyplinę jest czystym Wajsznawą Pana."

(Jaiva-dharma 4, Śrila Bhaktiwinoda Thakura)

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 4 wrz 2013, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Pavana Caitania napisał(a):
Trzeba to przemyslec, jednak z drugiej strony czasmi sie mówi ze gdyby zastoswac zasady warnasramy do nas ludzi na zachdzie to bysmy nawet nie mogli dotknac Manusamhity. Bo ona sama stwierdza ze nie moze dotknac jej ktos kto jadl mieso w zyciu. A wsztsy bhaktwie z zachdu jednak w wieksci jedli.

Musiałbyś znaleźć ten fragment, bo ja nie byłem w stanie, a w zamian, znalazłem wiele cytatów mówiących, o tym, kiedy można, a nawet należy jeść mięso, czasami z jednoczesną zachętą mówiącą o wielkiej nagrodzie, w razie abstynencji. Oczywiście dla studentów życia duchowego opisane jest tam, i polecane przestrzeganie czterech zasad regulujących, które dał nam Śrila Prabhupada.

Prabhupada wspomina, czy sugeruje głównie trzy dharma-śastry, praktyczne we wszystkich jugach:

"Nie było miejsca dla niepraktycznych głupców, którzy by codziennie ustanawiali nowe ustawodawcze projekty, i bez kłopotu zmieniali je raz za razem, dla jakichś tam celów. Te regulaminy zostały już przedłożone przez wielkich mędrców, jak Manu, Yajnavalkya, Paraśara, i innych wielkich mędrców, i wszystkie te ustawy były odpowiednie dla wszystkich wieków, we wszystkich miejscach." (zn. ŚB 1.16.1)

Wielu zachodnich bhaktów ma jeszcze podstawowe problemy z zaakceptowaniem potrzeby istnienia i przyjęcia jakiegokolwiek autorytetu, a w takiej sytuacji nie ma szans na wprowadzenie warnaśramy, czyli inaczej wprowadzenia stylu życia i kultury cywilizowanej istoty ludzkiej. Może w przyszłych generacjach... Ale tak, jak mówisz, to jest oddzielny i bardzo obszerny temat.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 4 wrz 2013, o 22:03 

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 05:30
Posty: 893
Jednak mam znowu watpliwosci. Sa przeciez przklady bhaktow ktrzy rodza sie w rodzinach demonow. JAk Prahlada Maharzda, albo Writasura byl z powodu jakby karmy demonem wrogiem Indry a to jednak on byl wielkim bhakta. Znaczy ta watopliwosc moze mija jesli dodamy ze czasmi ktos moze znac sambande abideje i prajodzane z poprzedniego wcielenia.

A inna rzecz, czy mozna utozsamiac sambande tylko z intelektem? Czy nie jest tak ze w tym tez jest jakis zaczatek wiary, czyli sradhy?


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 5 wrz 2013, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Pavana Caitania napisał(a):
A inna rzecz, czy mozna utozsamiac sambande tylko z intelektem?


Utożsamiać, to raczej nie. Sambandha-gjana, to wiedza o związkach podana przez Najwyższego Pana. Abhidheja-gjana to wiedza o ekspresji tej wiedzy w praktyce, a prajodżana-gjana to wiedza o rezultacie służby oddania. To są absolutne fakty, niezależne od wielkości czyjejś inteligencji, czy jej istnienia. My możemy jedynie chcieć to w inteligentny sposób zrozumieć i zastosować w naszym życiu, lub nie chcieć.

Jednocześnie, tą otrzymywaną od mistrza duchowego transcendentalną wiedzę możemy zrozumieć jedynie przy pomocy naszej inteligencji, a nie rąk, czy nosa. Żeby rozróżnić bycie sługą Kryszny, od bycia sługą mayi, potrzebna jest moc czynienia rozróżnień, a to jest funkcją inteligencji. Aby móc rozróżnić służbę oddania, od służby dla zmysłów także musimy użyć inteligencji. To samo odnosi się do prajodżana-gjany, gdzie celem jest powrót do Boga, a nie autobusem na Pragę, i aby móc rozróżnić Golokę od Pragi, też musimy użyć naszej inteligencji. Jeżeli na bazie inteligencji wprowadzamy w życie wiedzę o związku z Kryszną i Jego energiami, wiedzę o procesie, oraz wiedzę o rezultacie, to nasza inteligencja jest uważana za duchową, a nie materialną. Bez użycia naszej inteligencji nie jest możliwym zrozumienie i wprowadzenie tych trzech czynników w życie.

Pod tym linkiem znajdziesz więcej wyjaśnień na ten temat, wziętych z wykładów Bhakti Vidya Purny Maharadża: http://purnaprajna.blogspot.fi/2011/03/ ... traji.html

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 5 wrz 2013, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Pavana Caitania napisał(a):
Czy nie jest tak ze w tym tez jest jakis zaczatek wiary, czyli sradhy?

Jak najbardziej istnieje ścisła korelacja pomiędzy sambhanda-gjaną i śraddhą. Transcendentalne zrozumienie, czyli sambandha-gjana + śraddha = śastriya-śraddha. Śrila Bhaktiwinoda Thakura w ten sposób wyjaśnia to w Jaiva-dharmie:

"Zarówno Śri Kryszna, jak i Jego bhakta są czysto duchowymi istotami, i aby właściwie zrozumieć ich transcendentalną pozycję sambandha-gjana - wiedza o wzajemnym związkach pomiędzy śakti - materią, dżwią - żywą istotą, i Śri Kryszną - jest koniecznością. Jeżeli wielbienie Bóstw jest wykonywane z sambandha-gjaną, wtedy pojawiające się w jej następstwie transcendentalne zrozumienie w naturalny sposób będzie stymulowało, zarówno bhakta-sewa, duchową służbę dla bhaktów Pana, jak i transcendentalną, ezoteryczną percepcję i służbę dla Bóstw.

Kiedy istnieje doskonałe małżeństwo śraddhy z transcendentalnym zrozumieniem, wtedy jest to zwane śastriya-śraddha, wiara oparta na właściwych konkluzjach pism. W przeciwieństwie do tego, wielbienie Bóstw pozbawione jasnej i właściwej koncepcji sambandha-gjany jest wykonywane na poziomie mechanistycznej, rytualistycznej laukika-śraddhy (zwykłej, pospolitej wiary). Stąd, możemy wydedukować, że chociaż jest to początkowy etap bhakti, to z pewnością nie jest to śuddha-bhakti.
"

Warto też dodać, że zgodnie z opinią aczarjów etapy zaawansowania w sadhana-bhakti, takie jak: początkowa śraddha, sadhu-sanga, bhajana-krija, anartha-niwritti, nisztha, ruci, asakti, bhawa i prema są wszystkie wiarą, ale o różnym natężeniu i intensyfikacji.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 5 wrz 2013, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Pavana Caitania napisał(a):
Jednak mam znowu watpliwosci. Sa przeciez przklady bhaktow ktrzy rodza sie w rodzinach demonow. JAk Prahlada Maharzda, albo Writasura byl z powodu jakby karmy demonem wrogiem Indry a to jednak on byl wielkim bhakta. Znaczy ta watopliwosc moze mija jesli dodamy ze czasmi ktos moze znac sambande abideje i prajodzane z poprzedniego wcielenia.

Szczerz mówiąc Pavano, nie jestem pewien w czym leży Twoja wątpliwość, i dlatego trudno mi się do powyższego ustosunkować, a strzelać nie chcę. :)

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 5 wrz 2013, o 14:13 

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 05:30
Posty: 893
Ja tey to przemysle i jeszcze stopniowo sie odniose, ale jesce jedna mysl.

Jedna z obraz w stosnku do intonowania to instruowanie niewierzacych o nim. Czyli wyglada to jkaby zacheta do doswiadcenia samemu mocy a nie do intelektuanego zrozumienia?

Generalnie sambanda abideja i prajodyana zdaja sie dobrym systemem.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 5 wrz 2013, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Ciekawa zdanie z wysłuchanego dzisiaj wykładu Bhakti Vidya Purny Maharadża, odpowiadając na pytanie związane z prawem karmy:

"To jest bardzo naukowe... Ponieważ jest to bezpośrednie... Wedyjska idea jest taka, że powinno być proste, logiczne wyjaśnienie. Dopiero wtedy nakładamy nasze uczucia i wszystko inne, na fakty. Nie bierzesz uczuć i nie próbujesz udokumentować ich, jako faktów. To było popularne w Grecji u sofistów. Czy ma to sens? Bardzo proste."

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 5 wrz 2013, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Pavana Caitania napisał(a):
Generalnie sambanda abideja i prajodyana zdaja sie dobrym systemem.


Pan Ćajtanja i aczarjowie zgadzają się z Tobą. Ty szczęściarzu! :)

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Ostatnio edytowano 5 wrz 2013, o 15:31 przez Purnaprajna, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 5 wrz 2013, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Pavana Caitania napisał(a):
Jedna z obraz w stosnku do intonowania to instruowanie niewierzacych o nim. Czyli wyglada to jkaby zacheta do doswiadcenia samemu mocy a nie do intelektuanego zrozumienia?


Masz rację, Pavano. Bez sadhany opartej na transcendentalnej wiedzy, niemożliwe jest zrozumienie poufnych tematów dotyczących Świętego Imienia, Radha-Kryszny. Inteligencja osoby materialistycznej nie przyjmie takich poufnych wyjaśnień, i zostanie popełniona obraza. Oczywiście, zachęcać do intonowania można i trzeba niezależnie od kwalifikacji słuchacza, a najlepiej po prostu zrobić kirtan, i zachęcić do partycypacji, z której rozwinie się wiara.

W Jaiva-dharmie, Śrila Bhaktiwinoda Thakura w ten sposób pisze na temat tej namaparadhy:

"Osoby pozbawione wiary są generalnie przeciwne duchowym czynnością i słuchaniu chwał harinama, i dlatego instruowanie takich niereligijnych, wiarołomnych ludzi na temat ezoterycznych szczegółów harinama jest obrazą. Z pewnością, jest koniecznym, aby wyjaśniać masom ludzkim (ang. general population), że intonowanie harinama jest najbardziej zbawienną praktyką duchową, i że ci, którzy to praktykują osiągną pełne błogosławieństwo. Jednak, poufna wiedza na temat harinama i ezoteryczna nauka intonowania powinna być ujawniana tylko osobom tego wartym i wiernym."

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 6 wrz 2013, o 02:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Problemem może być to ze liderzy organizacji chcą trzymać wszystkich na bardzo niskim etapie Bhakti nie pozwalając wznosić sie...wręcz blokują osoby które chcą inspirowac sie do Bhakti bardziej i bardziej...
Ten problem występuje, co jakiś czas spotykam wielbicieli, szczerych i oddanych bardziej jak nie jeden lider, którzy są odsuwani na bok...
Java Dharma opisuje rownież i to zjawisko, jak kanistha dorwie sie do mikrofonu, do władzy, czy forum i zaczyna obrażać madhyama i uttama, wysmiewajac sie z nich...

Kiedy zaczyna sie mówić o tym problemie, sami zobaczcie co sie dzieje...
Wielu (nie mowie ze wszyscy) liderów nie chce pokornie wysłuchać, tylko wykorzysta swoją pozycje do tego by zamieścić pod dywan problem...a z szczerej osoby zrobić niezrownowazonego psychicznie...
Takie działanie nie ma nic wspólnego z sambhande, abhideja i prajodzan...gdyż jest w kategoriach nie przychlnej służby...w rzeczywistości jest bardzo obraźliwe...i widza to prawdziwi duchowi liderzy (nie mylić z tzw liderami)...

Ps
Proszę bez personalnych podjazdów...uszanujcie ze nie będę z wami polemizować w tej sprawie...pisze to być może dla jednej osoby, która przeczyta i wyciągnie wnioski dla siebie, a która nie chce sie tu udzielać bo już dawno zabrano jej głos i chęć do wypowiedzi...
Nie życzę sobie by robiono ze mnie głupka...

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 6 wrz 2013, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Divya napisał(a):
I tak rodzi sie rasabhasa kiedy wszystkie imiona Kryszny i Jego ekspansji stają sie tym samym...


To jest zaledwie osobista opinia, Divyadżi, a nie mocny, logiczny argument oparty na pramana. Śrila Prabhupada pragnie, abyśmy czytali wszystkie jego książki i studiowali filozofię Wedanty. W znaczeniu do ŚB 1.1.17 mówi on nawet:

"Teizm został w pełni wyjaśniony w Wedanta-sutrze, podczas gdy w innych systemach filozoficznej spekulacji nie ma właściwie wzmianki o najwyższej przyczynie wszystkich przyczyn. Ktoś może usiąść na wjasasanie tylko wtedy, gdy posiada gruntowną znajomość wszystkich innych systemów filozoficznych, tak aby mógł on zaprezentować teistyczny punkt widzenia Bhagavatam w opozycji do wszystkich innych systemów filozoficznych."

Twoje stwierdzenie mówiące, że książki Śrila Prabhupada i ich czytanie "rodzi rasabhasa", stawia założyciela-aczarję na bardzo niewygodnej pozycji, a jego całą misję nauczania pod znakiem zapytania. Książki i nauki Śrila Prabhupada ustanawiają i opisują tattwę, wieczne ontologiczne prawdy oraz ich wzajemny związek, interakcje, nastroje, współzależność, proces służby oddania i ostateczny jej cel. Bez uprzedniego i wyczerpującego zrozumienia tych tematów, rzucenie się głową w ekstatyczny wir transcendentalnej bhawy, nie jest po prostu możliwe, i zawsze kończy się fiaskiem i chaosem.

"Śrila Rupa Goswami pisze w swoim Bhakti-rasamrta sindhu (1.2.101):

śruti-smrti-puranadi- pancaratra-vidhim vina
aikantiki harer bhaktir utpatayaiva kalpate


"Służba oddania dla Pana, która ignoruje autoryzowaną literaturę wedyjską (jak Upanisady, Purany, Narada-pancaratrę), jest jedynie niepotrzebnym zakłócaniem spokoju w społeczeństwie." (zn. Bg 7.3)

Divyadżi, pragnąłbym też zauważyć, że nie jestem, jak już parokrotnie stwierdziłeś, "liderem MTŚK". Od 25 lat mieszkam za granicą, i chociażby z tego powodu, wyrzucanie uttama-bhaktów z polskich świątyń, byłoby dla mnie nieco kłopotliwe. Ciepło Cię pozdrawiam, Prabhu, mając nadzieję, że spotkamy się razem w świątyni, przy okazji mojej następnej wizyty w Warszawie.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 6 wrz 2013, o 20:15 

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 05:30
Posty: 893
Im wiecej o tym mysle tym bardziej wydaje sie to skaplikowanym tematem. Nie mam ani takich zdolnosci ani zapedu az taki filzficznego jak Purnapragja by badac wsztsko dokdnaie.: )

Dla mnei Sambanda i abideja prajodzana to jakby prosty podzial na cel, instrukcje obslugi potem metode dzialnia i osteczny suces osiagniecie Boga. Okazauje sie jednak ze sambanda nie jest to kfestja tylko TEORII, ale tez bhakti. Padlo gdzies tu zdanie w jakims werecie ze sambanda to juz jest bhakti.

Gdyby to podzilic na 8 etapow rozwoju bhakti czyli srdha, anarha nifrity, badzana krija, sadu sanga itp to nie widac ze to sie zaczna od zrozuminia intektualnego. Raczej poccztek to wiara a wiec bhakti w zaczatu. Ale jednak w tej wierze zawiera sie tez prznajmiej zaczatek jakies luzne przeczucie kim jest Kryszna lub kimm jest dziwa (sluga) dlatego zdaje sie ze w sradha autmatycznie zostaje tez zawarte cos jakby minimalna gjana.

Co potwirdzaj inne wersety mowiace ze bhakti zawiera w sobie inne elemnty ktre wrecz stoja ze zloznymi dlonmi.

I jeszcz taka mysl. Czytajac Dziwa Dharme, zwrocilem uwage na zachete do sambandy abideji i prajodzany, ale z drugiej strony w rozdziale o inncyh religjach pisalo ze nalezy je popstrzecgac na tyle na ile jest w nich elemnt bhakti. Bo wiele religii w jakis psob naucza takze tego. A zdrugiej strony ich sambanda i abidaja i prajodzana jest przeciez zupennie inna? Chyba? nie wierza w teologje reinkaracji np czy 3 enegrgii Boga jak granicznej itp.

Nawet wsrod bhaktow jest spor skad pochdzi jiwa. gdyby zalozyc wiec ze jest tylko jedna sambanda teolgiczna to by znaczylo ze inni bhaktwie sie myla. A gdyby zalozyuc ze bez sambandy nie ma bhakti to by znaczy ze ci co sie myla nie majua bhakt?>:)A tu nie dokonca bym sie zgdzil> Coi wiecej 4 sampradaje maja ciut inne podejscie do wielu sparwa nawet TYCH OSTATECZNYCh a mimo wsztysko tam jest bhaki. Kryszna jakby pozwala miec rozne sambandy i rozne abideje itp.

Moze juz za duzo spekuluje:)
Dla mnei sambanda i anbdeja i prajdzana to poprstu pomocne elemnty. Nie staram sie z nich zrobic czegoc co rozwiaze wsztskei prblemy.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Sambanda, Abideja, Prajodzana
PostNapisane: 6 wrz 2013, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2007, o 05:12
Posty: 1089
Lokalizacja: Warszana
Pozwólcie ze ofiaruje pokłony memu mistrzowi duchowemu, dzięki ktoremu dowiedziałem sie o prawach których staram sie bronić...

Imiona Kryszny dziela sie na rodzaje - intymne i drugoplanowe... Mówi o tym Harinama Cintamani, nie można mówić ze są tym samym, gdyż ma to olbrzymie znaczenie dla pełnego zrozumienia prawdy o Krysznie...

Krishna's names are of two types, primary and secondary. By taking shelter of the primary names, the living entity gets the highest be nefit. Those names which are part of the transcendental lila of the Lord are considered primary names. Names such as Govinda, Gopala, Rama, Radhanatha and Hari reveal the eternal lilas of the Lord, and by chanting them the living entity gets entrance into the spiritual world. "The secondary names are those which describe the Lord's functions. The Creator, Paramatma and Brahman are names for use in karma and jnanakanda, and give material elevation and liberation. Since the principal names alone give love of Godhead, the devotees accept only the principal names. "Just as there are different types of names with different effects, so there are different ways of chanting the name with different effects.

Harinama Cintamani

Reszta wypowiedzi powyzej jest insynuacja, kiedy zgodnie z własnym życzeniem wkłada sie osobie ktora ma mocna wiare w Guru słowa jakich nie wypowiedziała...i w ten sposob robi sie głupca z rozmówcy, do tego publicznie na forum, co jest już stała praktyka...

Ok jestem glupcem, przyznaje sie publicznie tu przy wszystkich...bez łaski Guru Gaurangi nic nie wiem...jestem chormy, bez siły do mówienia, tylko dzięki Ich łasce moge mówić i co mówię nie jest moje, gdyż jest to przekaz Parampara...
Jeśli chcecie robić ze mnie głupca proszę bardzo...zostawcie tylko w spokoju czystych wielbicieli, i nie krytykujcie ich, gdyż grozi to upadkiem...

Dzięki temu ze dostałem ta wiedzę mogłem dziś rozprowadzać książki i widziałem jak jedna Pani zmieniła sie kiedy wzięła 1 tom Bhagavata do czytania, na początku nie chciała, jednak ewidentne jest to ze Kryszna w sercu zmienił jej nastawienie i dała dotacje, obiecując na dochodne ze przeczyta i ona i jej rodzina...

Mamy pełne magazyny książek...zamiast sie deinspirowac, lepiej współpracować w jednym celu, zadowolenia Guru i Gaurangi

_________________
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się
w zakątku mego serca.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Moderatorzy: Trisama, Morderatorzy Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL