Teraz jest 28 mar 2024, o 23:44


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Brajasundari napisał(a):
Purnaprajna napisał(a):
Poza tym, jest powiedziane, że Najwyższy Pan inkarnuje a jesli na Ziemii, tylko w społeczeństwie praktykującym kulturę varnaśramy. Dlatego nigdy nie pojawia się Polsce lub na Kostaryce. Sam ten fakt, już powinien dać nam do myślenia, jak ważną rzeczą dla Jego lila jest usytuowanie ich w kulturze varnaśrama-dharmy.

Fajnie sie dowiedzieć, ze ryby i żółwie tez praktykuja varnasramę :twisted: Najwyższy Pan moze się pojawic wszędzie gdzie zechce i nikt Mu nie przeszkodzi, i jesli zechce pojawi sie tam tez wzorcowa varnasrama. Pan inkarnuje w kazdym gatunku zycia i Srimad Bhagavatam mówi o tym. To znaczy ze inkarnuje równiez wsród niecywilizowanych ludzi

Prosiłbym o podanie przykładu inkarnacji, która pojawiła się na "planecie Ziemia" w społeczeństwie ludzkim nie praktykującym varnaśrama-dharmy. Bez tego przykładu, niestety cały Twój argument trafi szlag. ;)

Co do tego, że Kryszna może robić, co Mu się żywnie podoba, to oczywiście jest to niezaprzeczalny fakt. Jednak nie robi pewnych rzeczy, chociaż mógłby. Przykładem niech będzie to, że w przeciągu ułamka sekundy mógłby zabrać Cię do świata duchowego, ale tego nie robi. Zamiast tego pozwala Ci wesoło spekulować w internecie, ku uciesze zebranej licznie gawiedzi. ;) :D

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Ostatnio edytowano 18 mar 2010, o 10:25 przez Purnaprajna, łącznie edytowano 2 razy

Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
"Tak więc instrukcją Bhagavatam jest svanusthitasya dharmasya samsiddhir hari-tosanam (SB 1.2.13): "Doskonałość pojawi się w nas kiedy będziemy wykonywać we właściwy sposób nasze obowiązku dla przyjemności Hari, lub Kryszny." Czynności w czterech społecznych i czterech duchowych porządkach życia systemu varnaśramy mogą wydawać się materialne, lecz kiedy są wykonywane dla satysfakcji Kryszny, przestają być już materialne; stają się duchowe. "Materialny" po prostu oznacza zapomnienie o Krysznie, to wszystko. W innym wypadku, nie ma niczego materialnego. Ci, którzy nie są całkowicie świadomi Kryszny czynią różnice pomiędzy materialnym i duchowym, lecz kiedy jesteśmy w pełni świadomi Kryszny, widzimy jedność wszystkiego ekatvam anupasyatah (Isopanisad 7). Oznacza to, że widzimy jak wszystko jest powiązane z Kryszną.
(Śrila Prabhupada, "Dharma: The Way of Transcendence", rozdział 8: "Doskonały Porządek Społeczny")

Niewątpliwie, Śrila Prabhupada mówi w powyższym akapicie o esencji życia duchowego.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Brajasundari napisał(a):
Myslę, że sie nie rozumiemy, no ale trudno... Chyba jedyna "planetą" duchową gdzie varnasrama moze sie w pełni pokazać jest Ayodhya... ale... tak czy inaczej, Goloka, Vaikuntha czy Ayodhya, czy jesttam ktos o kim mozna obiektywnie powiedzieć, że jest tam braminem, ksatriya czy vaisyą, skoro kazdy jest sługą, czyli z punktu widzenia varnasramy- sudrą?

Może ten cytat w wykładu Bhakti Vidya Purny maharaja pomoże nam w lepszym zrozumieniu tematu (może ktoś znajdzie czas i ochotę, aby przetłumaczyć to na język polski):

"The varnasrama is the natural culture between transcendental personalities, it is the natural form. In Vrndavana you have the vaisyas they maintain brahmanas. They pay tax to the ksatriyas in Mathura and they have so many sudras that assist them. You have people that are unmarried. Krsna and the cowherd boys, the young ones are unmarried. The older gopis and cowherd men they are married. You always have renunciates and sadhus, saintly persons coming into Vrndavana, now and again you hear of them in the pastimes, so what’s that? Is that varnasrama or would that be... varnasrama?

But it is all for Krsna’s pleasure therefore it is daivi-varnasrama. In Vraja that daivi-varnasrama is still in the form of spontaneous devotional service, while in Vaikuntha it is in regulated devotional service, that is the difference. There it is the medium so they play with it. In Vrndavana it is simply the culture that they use, therefore Madhumangala will joke that "while Bharata Muni...", and they quote all the scriptures. They are in Vrndavana and they are talking about Bharata Muni’s natya-sastra. They are talking about Bhagavad-gita, dharma-sastra, artha-sastra, kama-sastra, moksa-sastra, Upanisads. They talk about all of them in Vrndavana.

So madhumangala is saying while they are eating lunch that Bharata Muni talks of 8 bhavas, the sattvika-bhavas. "But in my opinion there is only 6". They are using it as a medium for pleasing Krsna. Then he is saying that when I see the prasada that mother Yasoda has cooked my hair stand on end and when it is served to me then my voice chokes up and when I taste it then my whole body is stunned. It goes like this through all the different bhavas, they use it as a medium, it is purely to please Krsna.

That is what it is being asked here: use the varnasrama to engage those aspects of your nature that you are not being engaged by Bhagavata or pancaratrika in Krsna’s service just like the vrajabasis do. But since we are not on that transcendental platform therefore we use it according to rules and regulations, that’s all. Transcendental, spontaneous. Not transcendental, not spontaneous."

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
I jeszcze małą dygresja z mojej strony. Z mojego wieloletniego internetowego doświadczenia wynika, że wiele nieporozumień wśród bhaktów opiera się na jednym, wydawałoby się bardzo prostym fakcie. A mianowicie, że świat duchowy zamanifestowany tu na Ziemi jest wierną repliką świata duchowego Krysznaloki. Z tego powodu myślimy, że nie ma żadnej kultury (daivi-varnaśramy) w świecie duchowym, w jej trzech częściach: Dvaraki, Mathury i Vrindavany.

Z tego też powodu nie rozumiemy, że można być w Kryszna-lila w różnych stanach egzystencji, począwszy od premy, poprzez wyzwoloną neutralność, w której dopiero co wybieramy atrakcją do mayi lub do Kryszny, a skończywszy na byciu demonem, co m.in rodzi niekończące się waśnie, skąd i w jaki sposób upadła jiva. Bez zrozumienia tego faktu o tożsamości świata duchowego tu na Ziemii i na Vaikunthach, filozofia i praktyka kultury życia duchowego zawsze stanowić będą dla nas wielkie, pełne sprzeczności misterium, gdyż tak naprawdę, to w najlepszym przypadku wyznajemy w naszym życiu dualizm, a nie filozofię acintya-bhedabheda.

"Najwyższą sferą tego nieba duchowego jest planeta duchowa zwana Krsnaloką. Ma ona trzy części - Dvarakę, Mathurę i Gokulę. Śri Gokula, najwyższa ze wszystkich, jest również zwana Vrają, Goloką, Śvetadvipą i Vrndavaną. Tak jak transcendentalne ciało Pana Krsny, Gokula jest wszechprzenikająca, nieskończona i najwyższa. Rozprzestrzenia się ona w górę i w dół bez żadnych ograniczeń. Ta siedziba manifestowana jest w świecie materialnym z woli Pana Krsny. Jest ona tożsama z oryginalną Gokulą; nie są one dwoma odmiennymi ciałami."
(Cc Adi 5.16-19)

Znaczenie: Dzięki wszechmocnej woli Pana Krsny wyżej wymienione dhamy są ruchome. Kiedy Krsna pojawia się na powierzchni Ziemi, może również sprawić, że pojawią się tu dhamy, nie zmieniając swej oryginalnej struktury. Nie należy czynić różnicy pomiędzy dhamami na Ziemi a tymi w świecie duchowym, uważając te na Ziemi za materialne, a siedziby oryginalne - za duchowe. Wszystkie są duchowe. Jedynie dla nas; którzy z powodu obecnego uwarunkowanego stanu nie jesteśmy w stanie doświadczyć niczego poza materią, dhamy i Sam Pan w Swej formie arca pojawiają się przed nami przypominając materię, aby umożliwić nam oglądanie ducha materialnymi oczyma. Na początku neofita może mieć trudności ze zrozumieniem tego, ale w odpowiednim czasie, kiedy uczyni postęp w służbie oddania, będzie to dla niego łatwiejsze i doceni obecność Pana w tych namacalnych formach.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 16:11 

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 14:53
Posty: 57
Purnaprajna napisał(a):
[...]Z tego też powodu nie rozumiemy, że można być w Kryszna-lila w różnych stanach egzystencji, począwszy od premy, poprzez wyzwoloną neutralność, w której dopiero co wybieramy atrakcją do mayi lub do Kryszny[...]


Sam zacząłeś :D

Czy możesz dokladnie potwierdzić to, co podkreśliłem na czerwono siastrami ? Kto to napisał i gdzie?

Czy piszesz o śanta-rasie? Jeśli tak, to jest ona sthaybhavą, czyli wiecznym i niezmiennym uczuciem (konstytucjonalną pozycją) w jednym z pięciu podstawowych zwiazków z Kryszną. Śanta jest to relacja z Panem ustanowiona w sercu, kiedy ktoś jest na etapie bhawy lub premy. Z tego powodu nie jest to odmienny stan egzystencji od premy, jak piszesz powyżej.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Charu Krishna das napisał(a):
Czy możesz dokladnie potwierdzić to, co podkreśliłem na czerwono siastrami ? Kto to napisał i gdzie?

Jak tylko potwierdzisz śastrami, że jest niemożliwym, aby osoby o różnych stanach świadomości brały udział w Kryszna-lila, włącznie ze sristha-lila. To jest tu głównym punktem. Najlepiej spróbuj to znaleźć w "Kryszna Book", bo to podobno książka o życiu w świecie duchowym. Życzę powodzenia! :D

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Ostatnio edytowano 18 mar 2010, o 16:37 przez Purnaprajna, łącznie edytowano 2 razy

Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 16:27 

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 14:53
Posty: 57
Purnaprajna napisał(a):
Charu Krishna das napisał(a):
Czy możesz dokladnie potwierdzić to, co podkreśliłem na czerwono siastrami ? Kto to napisał i gdzie?

Jak tylko potwierdzisz śastrami, że jest niemożliwym, aby osoby o różnych stanach świadomości brały udział w Kryszna-lila, włącznie ze sristha-lila. To jest tu głównym punktem. Najlepiej spróbuj to znaleźć w "Kryszna Book", bo to podobno książka o życiu w świecie duchowym. Życzę powodzenia! :D


Może spytam dokładniej: czy dla ciebie "wyzwolona neutralność" to śanta-rasa?


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Sam może odpowiedz sobie na to pytanie na podstawie poniższego fragmentu. Czekam też oczywiście na odpowiedź na moje pytanie. :)

"Before acquiring material designations, the living entity is supremely pure. Even though he is not engaged in serving the Supreme Lord, he remains situated in the neutral position of shanta-rasa due to his marginal nature. Though the living entity born from the marginal potency does not at that time exhibit a taste for serving the Lord due to a lack of knowledge of self-realization, his direct propensity of serving the Supreme Lord nevertheless remains within him in a dormant state.

Though the indirect propensity of material enjoyment, which is contrary to the service of the Lord, is not found in him at that time, indifference to the service of Hari and the seed of material enjoyment, which follows that state of indifference, are nevertheless present within him. The living entity, who belongs to the marginal potency, cannot remain indifferent forever by subduing both devotional and nondevotional propensities.

He therefore contemplates unconstitutional activities from his marginal position. As a sleeping person dreams that he is active in the physical world without actually being involved in activities, when the dormant indifferent living entity of the marginal potency exhibits even a little apathy to the service of the Supreme Lord and situates himself in a neutral, unchanging condition for even a little time, he is infected by impersonalism. That is why the conditioned soul desires to merge in the impersonal Brahman, thus exhibiting his mind's fickle nature. But due to neglecting the eternal service of the Lord and thereby developing the quality of aversion to the Lord, he cannot remain fixed in that position. In this way aversion to the Lord breaks his concentration of mind and establishes him as the master of this world of enjoyment.

Maya, the external energy of the Supreme Lord, then induces the marginal living entity to enjoy this world through her covering and throwing potencies and thus shows the living entity the reality of being averse to the Lord's service. At that time the living entity considers himself the king of enjoyers, and being situated in the mode passion he takes the position of Brahma and creates progeny. The living entities who are born from Brahma, the grandfather of everyone, expand themselves in families of Aryans and brahmanas. In this world of duality, however, living entities who are covered and thrown under the control of the external energy naturally become envious. This enviousness further creates pride, illusion, greed, anger, and lust and induces the living entities to dance frantically in aversion to the Lord. At that time they forget both that they were born from Grandfather Brahma and the Lord's instructions in the Vedas. (p. 86-87)."

(Śrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Goswami "Brahmana and Vaisnava")

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 17:04 

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 14:53
Posty: 57
No właśnie Prabhuji o to chodzi, by popierać to, co się pisze siastrami przy jednoczesnym rozumieniu tematu. Świetny fragment. A może Śrila Bhaktisiddhanta Maharaja pisze jeszcze skąd te jivy pochodzą? Jest to w cytowanym przez Ciebie dziele? A swoją drogą to ciekawe wyjaśnienie śanta-rasy, o ile oczywiście tłumaczenie jest prawidłowe. Swoją drogą słyszłem, że śanta-rasa jest sthaybhavą.
Nie czytałem tej książki, dlatego proszę napisz mi, z którego to rozdziału, o ile są tam rozdziały. (Dzięki :D )


Odnośnie Twojego wcześniejszego pytania:

Są różne lila Pana i oczywiście uczestniczą w nich jivy o różnym rozwoju duchowej świadomości.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Dziękuję za satysfakcjonującą odpowiedź drogi Prabhu. :D Info o które pytasz, wysłałem Ci na priva.

Powody tego są takie, że nie tylko nie ma to nic wspólnego z tematem tego wątku, ale i chciałbym uniknąć kolejnej inter-instytucjonalnej bezużytecznej "wojny" na temat upadku jivy. Poza tym, PW czyni tę wymianę bardziej personalną, bo w naturalny sposób pozbawia nas chęci do taniego, sensacyjnie-publicznego dramatyzmu, który niestety, tak bardzo uwielbiamy (a przynajmniej ja). :mrgreen:

Z powyższych względów, pokornie prosiłbym wszystkich, aby przynajmniej dla dobra nastroju tego wspaniałego forum, nie komentować już kwestii upadku jivy w tym wątku. Innymi słowy, dalsi klienci nie będą obsługiwani. ;) Z góry dziękuję za wyrozumiałość! :)

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 18:40 

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 14:53
Posty: 57
Dziękuję Prabhu za wiadomość na privie. Bardzo mi się dobrze rozmawia tutaj z Tobą :D . Dziękuję Ci za to.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 18 mar 2010, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Charu Krishna das napisał(a):
Dziękuję Prabhu za wiadomość na privie. Bardzo mi się dobrze rozmawia tutaj z Tobą :D . Dziękuję Ci za to.

I nawzajem Prabhu. :D Zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, aby przestać Cię lubić, ale po prostu jest to fizycznie niemożliwe, a więc już dawno zrezygnowałem z wszelkich wysiłków w tym kierunku. ;)

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 21 mar 2010, o 21:21 

Dołączył(a): 28 lut 2009, o 20:56
Posty: 383
A ja wciąż nie widzę satysfakcjonującej odpowiedzi na pytanie- jak nie mylic esencji z czymś zewnetrznym...
Bhagavad gita kończy sie słowami: sarva dharman parityajya- porzuć wszelkie dharmy... (to chyba i varnasrama dharmę). Kryszna chce żeby zaufać tylko Jemu i na tyle na ile jestesmy w stanie inne dharmy przestają być uzyteczne, a czasem moga być wręcz przeszkodą.

A jeszcze inną sprawą jest zrozumienie danej dharmy...


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 22 mar 2010, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Brajasundari napisał(a):
Bhagavad gita kończy sie słowami: sarva dharman parityajya- porzuć wszelkie dharmy... (to chyba i varnasrama dharmę). Kryszna chce żeby zaufać tylko Jemu i na tyle na ile jestesmy w stanie inne dharmy przestają być uzyteczne, a czasem moga być wręcz przeszkodą.


Może to krótkie wyjaśnienie Bhakti Vidya Purny Swamiego pomoże Ci w zrozumieniu tej kwestii:

"That is the meaning of sarva-dharman-parityajya. It is not that you give up everything and do nothing. It is a matter of you are not doing it because that is your general religion. You are doing it because it is pleasing to Krsna. Mam ekam saranam vraja. You surrender to Krsna. I want to serve Krsna what facilities are available? In this situation what will be the appropriate items to offer to Krsna as opposed to I have this conditioned nature so therefore I use this conditioning in Krsna’s service. That is dharma. But this what Krsna... is sanatana-dharma, then if I engage myself in Krsna’s service and therefore I use whatever is there. Yudhisthira is going to engage in Krsna’s service. But since he is in a position of a king he engages that in Krsna’s service. It’s not that he is a king therefore he engaged kingliness in Krsna’s service. You understand the difference?"

Czy Arjuna rozpłynął się w powietrzu po usłyszeniu, że powinien porzucić wszystkie dharmy? Nie, zaczął zabijać wrogów na polu bitwy, co jest zgodne z kszatria-dharmą, i co było zgodne z pragnieniem Kryszny. Jak Maharaja wyjaśnia powyżej, różnica leży w tym, że Arjuna, będąc na pozycji kszatrii, nie używał tej kszatrii-dharmy, jako narzędzia zaangażowania swej uwarunkowanej natury w ogólną religię, ale jako formę sanatana-dharmy, czyli działań, które sprawiają Krysznie przyjemność.

W ten sposób, na transcendentalnej platformie, cała varnaśrama-dharma może być zaangażowana w służbę dla Kryszny. Dlatego Śrila Prabhupada mówi, że: "Czynności w czterech społecznych i czterech duchowych porządkach życia systemu varnaśramy mogą wydawać się materialne, lecz kiedy są wykonywane dla satysfakcji Kryszny, przestają być już materialne; stają się duchowe."

Wydaje mi się, że w zbyt ezoteryczny i oderwany od rzeczywistości sposób myślisz o służbie oddania. Nastrój oddania musi przyjmować solidną formę działania. Formę, którą wydajesz się odrzucać i która ogólnie zwie się kulturą wajsznawów.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Esencja tradycji duchowej
PostNapisane: 22 mar 2010, o 21:30 

Dołączył(a): 28 lut 2009, o 20:56
Posty: 383
Purnaprajna napisał(a):
[


Wydaje mi się, że w zbyt ezoteryczny i oderwany od rzeczywistości sposób myślisz o służbie oddania. Nastrój oddania musi przyjmować solidną formę działania. Formę, którą wydajesz się odrzucać i która ogólnie zwie się kulturą wajsznawów.



No cóż, byc może... Sek w tym, że o ile z aśramem nie mam problemu (choć zapewne wyznawcy pogladu ze wszystkie kobiety wedyjskie wychodziły za mąż powiedzą że mam :mrgreen: ) to co do varny jestem czysta varna sankara... śudra z domieszka ksatriyi i bramina, jedyną cecha vaisyi jaka mam jest miłość do krów... I myslę, że nie jestem pod tym wzgledem żadnym wyjatkiem- takich osób jest większość. Co mają zaangazować tacy ludzie? Jak mają się wpasować w varnasramę i czy wogóle jest sens, zeby to robili?

Co do mojej kultury, to jest jaka jest, a jesli chodzi o działanie, sądzę, że mieszkanie w świątyni narzuca mi całkiem solidną formę działania w ramach służby oddania...

Juz którys raz z rzędu widze w Twoich postach mniej lub bardziej subtelny atak na moją osobę. Czy takie zachowanie miesci sie w ramach kultury i tej vaisnava i tej szerzej pojetej? :wink:


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Moderatorzy: Trisama, Morderatorzy Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL