Teraz jest 27 lis 2021, o 17:55


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 25 lis 2011, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Nava napisał(a):
Podzielam punkt widzenia Akiego, wiem jednak, że rozwijanie tematu tutaj nie ma większego sensu...

A można wiedzieć jaki to punkt widzenia? Czy podzielasz jego opinię, że Śrila Prabhupada nie wie o czym mówi, czy że Purnaprajna to cham? O pierwszym jak najbardziej jest sens dyskutować, i to jest przedmiotem i rdzeniem całej te dyskusji, a o drugim rzeczywiście nie ma sensu, bo każdy ma prawo do swoich własnych opinii, w co nie wnikam.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 25 lis 2011, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Filozoficzna i teologiczna odpowiedź została już podana. Czczenie Durga Dewi, jak też i innych półbogów, automatycznie zawarte jest w wielbieniu Mahaprabhu i Radha-Kryszny, a opinia założyciela aczarji ma priorytet nad naszymi własnymi spekulacjami. Jeżeli ktoś ma ochotę kontrargumentować powyższe, to zapraszam. Reszta to emocjonalna degrengolada, która ani nikogo nie inspiruje, ani też nie posuwa naprzód naszego zrozumienia duchowego.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 25 lis 2011, o 16:52 

Dołączył(a): 23 sty 2011, o 11:25
Posty: 101
Purnaprajna napisał(a):
Nava napisał(a):
Podzielam punkt widzenia Akiego, wiem jednak, że rozwijanie tematu tutaj nie ma większego sensu...

A można wiedzieć jaki to punkt widzenia? Czy podzielasz jego opinię, że Śrila Prabhupada nie wie o czym mówi, czy że Purnaprajna to cham? O pierwszym jak najbardziej jest sens dyskutować, i to jest przedmiotem i rdzeniem całej te dyskusji, a o drugim rzeczywiście nie ma sensu, bo każdy ma prawo do swoich własnych opinii, w co nie wnikam.



"Ćajtanja Mahaprabhu zapoczątkował obchody Durga pudźy w
świątyni Binod Bihari, a tym samym całej Orisie. Ale znowu, od czego
są interpretacje...

Dlatego w pierwszym poście napisałem,
że przytoczona wykładnia jest jedną z możliwych,
a nie jedyną. Tą drugą jest wyłącznie
dla wiernych ISKCONu, którzy - choć może trudno w to uwierzyć -
nie mają monopolu na zrozumienie duchowej tradycji Indii."

_________________
" Nie dyskutuj z głupcem - najpierw sprowadzi cię do swego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 25 lis 2011, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2006, o 12:39
Posty: 131
Nava napisał(a):
Purnaprajna napisał(a):
Nava napisał(a):
Podzielam punkt widzenia Akiego, wiem jednak, że rozwijanie tematu tutaj nie ma większego sensu...

A można wiedzieć jaki to punkt widzenia? Czy podzielasz jego opinię, że Śrila Prabhupada nie wie o czym mówi, czy że Purnaprajna to cham? O pierwszym jak najbardziej jest sens dyskutować, i to jest przedmiotem i rdzeniem całej te dyskusji, a o drugim rzeczywiście nie ma sensu, bo każdy ma prawo do swoich własnych opinii, w co nie wnikam.



"Ćajtanja Mahaprabhu zapoczątkował obchody Durga pudźy w
świątyni Binod Bihari, a tym samym całej Orisie. Ale znowu, od czego
są interpretacje...

Dlatego w pierwszym poście napisałem,
że przytoczona wykładnia jest jedną z możliwych,
a nie jedyną. Tą drugą jest wyłącznie
dla wiernych ISKCONu, którzy - choć może trudno w to uwierzyć -
nie mają monopolu na zrozumienie duchowej tradycji Indii."


Kompleksy.

_________________
"You come into this world with nothing except yourself.
You leave this world with nothing except yourself."

Cro-Mags "Life Of My Own"


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 25 lis 2011, o 17:09 

Dołączył(a): 23 sty 2011, o 11:25
Posty: 101
Purnaprajna napisał(a):
Filozoficzna i teologiczna odpowiedź została już podana. Czczenie Durga Dewi, jak też i innych półbogów, automatycznie zawarte jest w wielbieniu Mahaprabhu i Radha-Kryszny, a opinia założyciela aczarji ma priorytet nad naszymi własnymi spekulacjami. Jeżeli ktoś ma ochotę kontrargumentować powyższe, to zapraszam. Reszta to emocjonalna degrengolada, która ani nikogo nie inspiruje, ani też nie posuwa naprzód naszego zrozumienia duchowego.


No i po dyskusji :lol:

_________________
" Nie dyskutuj z głupcem - najpierw sprowadzi cię do swego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 25 lis 2011, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Nava napisał(a):
"Ćajtanja Mahaprabhu zapoczątkował obchody Durga pudźy w
świątyni Binod Bihari, a tym samym całej Orisie. Ale znowu, od czego
są interpretacje...

Dlatego w pierwszym poście napisałem,
że przytoczona wykładnia jest jedną z możliwych,
a nie jedyną. Tą drugą jest wyłącznie
dla wiernych ISKCONu, którzy - choć może trudno w to uwierzyć -
nie mają monopolu na zrozumienie duchowej tradycji Indii."


Pomijając, zupełnie zbędny i związany z ISKCONem emocjonalny aspekt wypowiedzi, ja też nie mam, co do tego zastrzeżeń. Mam jednak nadzieję, że powyższa interpretacja nie sugeruje, że Mahaprabhu był zwolennikiem wielbienia półbogów, i że chciał nas do tego zachęcić.

A tak z już z czystej ciekawości, mam parę pytań:

1) Czy ktoś mógłby podać dokładne źródło informacji dotyczącej zapoczątkowania obchodów Durga pudży w świątyni Binod Bihari?

2) Czy ktoś mógłby przytoczyć jakąś wypowiedź śastr lub Śrila Prabhupada wyjaśniającą w jakim celu, i w jakim nastroju Śri Ćajtanja Mahaprabhu zapoczątkował obchody Durga pudży w świątyni Binod Bihari? Innymi słowy, jak to prawidłowo interpretować?

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 25 lis 2011, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Nava napisał(a):
Purnaprajna napisał(a):
Filozoficzna i teologiczna odpowiedź została już podana. Czczenie Durga Dewi, jak też i innych półbogów, automatycznie zawarte jest w wielbieniu Mahaprabhu i Radha-Kryszny, a opinia założyciela aczarji ma priorytet nad naszymi własnymi spekulacjami. Jeżeli ktoś ma ochotę kontrargumentować powyższe, to zapraszam. Reszta to emocjonalna degrengolada, która ani nikogo nie inspiruje, ani też nie posuwa naprzód naszego zrozumienia duchowego.


No i po dyskusji :lol:


Być może z powodu skupienia uwagi na czymś zupełnie nieistotnym przeoczyłeś zdanie: "Jeżeli ktoś ma ochotę kontrargumentować powyższe, to zapraszam.". Jeżeli możesz, to proszę nie staraj się sprowadzić rozmowy do poziomu urażonego i złośliwego siedmiolatka. Zamiast tego, może poświęć swój czas i energię, aby pomóc mi w uzyskaniu odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania. Co o tym sądzisz, Nava?

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 25 lis 2011, o 23:00 
Morderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2006, o 17:54
Posty: 1331
Lokalizacja: Księstwo Jaworsko-Świdnickie
Purnaprajna napisał(a):
....Jeżeli możesz, to proszę nie staraj się sprowadzić rozmowy do poziomu urażonego i złośliwego siedmiolatka. Zamiast tego, może poświęć swój czas i energię, aby pomóc mi w uzyskaniu odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania. Co o tym sądzisz, Nava?


Sam lepiej bym tego nie ujął ... trafienie w 10

Pozdrawiam tych co szukają konstruktywnych odpowiedzi, a tych co szukają czegoś innego zapraszam gdzie indziej :wink:

_________________
"...jesli chcesz zbudowac statek, nie każ ludziom zbierać drewna, ale obudź w nich tesknotę za Oceanem.."


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 26 lis 2011, o 16:11 

Dołączył(a): 28 lut 2009, o 20:56
Posty: 383
Przyznaje, że nie przeczytałam artykułu, bo nie obchodzę Durga pujy. Zerknęłam na dyskusję i zdziwiło mnie kategorycze twierdzenie co niektórych, że Prabhupada zabronił wielbienia półbogów i ze nie wielbi sie półbogów w Iskconie.

Otóż wielbi się, nawet w polskich światyniach Iskconu odbywała się Lakszmi puja, byc moze jakies uroczystośc z okazji durga pujy równiez, nie wiem, ale Lakszmi puja odbyła sie minimum 2 razy w czasie gdy jeszcze tam mieszkałam, za zgoda i wiedza ówczesnego GBC, Śri Prabhlada Prabhu.

Wszystkie parikramy wokół Dham uwzgledniają na swojej trasie ważne światynie bogów.

Na oltarzach wielu swiatyn swiątyń i wymawianej przez nas codziennie modlitwie oddajemy cześć sadasivie- Advaicie Acaryi.

Śivarama Swami przed główna swiątynia umiescił świątynke Purnamasi, zeby bhaktowie w niej... prosili o spełnienie materialnych pragnień.

Jeden z najprężniejszych nauczajacych w amerykańskim Iskconie, Caru das w zarządzanej przez siebie świątyni organizuje obchody wszyskich ważniejszych świąt zwiazanych z devatami.

Śrila Prabhupada tez w Nektarze Oddania przytacza za acaryami, żeby oddawać hołd Ganesy, który usuwa przeszkody na scieżce oddania. Śrila Prabhupada nie wymyslił "nowej filozofii". Podążał za Caitanyą Mahaprabhu, za Rupa Goswamim. Pewne jego stwierdzenia na temat czczenia devatów wynikaja z konkretnej sytuacji w konkretnym czasie. Jak widać niektórzy jego zwolennicy to rozumieja, inni nie. Ale głoszenie, ze ten kto je rozumie inaczej znieważa acaryę jest... hmmm mocno nieuzasadnione.

W dynastii Słońca narodzil sie Pan Ramacandra, w dynastii Księżyca, Kryszna. Szanujmy devatów, sa to bardzo wzniosłe osoby. skoro obchodzimy urodziny zwyklej jivy, tylko dlatego ze to nasz znajomy albo przyjaciel, co złego jest w uszanowaniu wiekszej osobistości, jesli ktos chce wyrazic swój szacunek dla tego sługi Kryszny?


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 26 lis 2011, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
"Biją naszych!" - Braja przybyła z odsieczą. Witamy! :) Nikt nie kwestionuje tutaj kwestii potrzeby darzenia szacunkiem półbogów. Nie o tym tu w ogóle mowa. Mowa jest tu o tym, abyśmy nie starali się tu robić ze Śrila Prabhupada i jego uczniów ignorantów, którzy nie wiedzą o czym mówią, i którzy deprecjonują jakiś ważny aspekt sadhana-bhakti, ograniczając nam przez to rozwinięcie miłości do Kryszny i powrotu do Niego. To forum nie jest też miejscem przeznaczonym na leczenie emocjonalnego kociokwiku przez byłych członków ISKCONu, lub polem do popisu dla jego zapalonych krytyków, co jest ewidentnym podłożem tej jeszcze jednej burzy w szklance wody.

Instrukcja Śrila Prabhupada odnośnie Durga-pudży nie pozostawia żadnych wątpliwości: “Vaisnavas are not concerned with Durga Puja.” ("Wajsznawowie nie są zainteresowani Durga-pudżą."). Koniec, kropka. Jeżeli komuś się to nie podoba, to niech poskarży się, lub skrytykuje Śrila Prabhupada lub Jananivasa Prabhu gdzie indziej, ale nie tutaj. Krzyż na drogę.

Odnośnie tego, co napisałaś, to na bazie oznajmień Wisznu-purany, Lakszmi jest uważana przez Śri Cajtanję Mahabrabhu jako identyczna z Wisznu-tattwą (zn. SB 6.19.13 *- cytat na końcu), a będący samym Maha-Wisznu Adwaita Aczarja jest Wisznu-tattwą, a więc podawanie Ich świątynnego czczenia przez Wajsznawów, jako przykładu wielbienia półbogów w ISKCONie, nie ma chyba większego sensu. W świątyniach ISKCONu nie ma też bóstwa Durgi.

Oddawanie właściwego szacunku półbogom nie oznacza też, że Śrila Prabhupada był zobligowany do organizowania festiwalu Durga-pudży i czczenia bóstwa Durgi na koszt i na oczach Śri Śri Radha-Kryszny dla tłumu materialistycznych i nie zainteresowanych czystym oddaniem dla Wisznu hindusów. A otrzymanie materialnych błogosławieństw jest głównym celem śaktów podczas obchodów Durga-pudży.

A teraz posłuchajmy, co Śrila Prabhupada i Śrivasa Thakura mają do powiedzenia na temat śaktów, wyznawców Durgi.

"Pewnej nocy, podczas gdy w domu Śrivasa Thakury odbywał się kirtan, bramin o imieniu Gopala Capala, główny spośród niewierzących, który był gadułą o szorstkiej mowie, umieścił przed drzwiami Śrivasa Thakury wszystkie parafernalia do wielbienia bogini Durgi."

Znaczenie: Bramin ten, Gopala Capala, pragnął zniesławić Śrivasa Thakurę dowodząc, że w rzeczywistości był on śaktą, czyli czcicielem Bhavani, bogini Durgi, lecz zewnętrznie pozował na Vaisnavę. W Bengalu istnieje ciągłe współzawodnictwo pomiędzy wielbicielami bogini Kali i bhaktami Pana Krsny. Na ogół Bengalczycy, szczególnie jedzący mięso i pijący, są bardzo przywiązani do wielbienia bogini Durgi, Kali, Śitali i Candi. Wielbiciele tacy, znani jako śaktowie, czyli czciciele śakti-tattvy, są zawsze zazdrośni o Vaisnavów. Ponieważ Śrivasa Thakura był dobrze znanym i szanowanym Vaisnavą w Navadvipie, Gopala Capala pragnął umniejszyć jego prestiż, ściągając go do platformy śaktów. Dlatego umieścił przed drzwiami Śrivasa Thakury różne parafernalia do wielbienia Bhavani, żony Pana Śivy, takie jak czerwony kwiat, liść drzewa bananowego, naczynie z winem i czerwonawą pastę sandałową. Kiedy rano Śrivasa Thakura ujrzał te wszystkie parafernalia przed swymi drzwiami, przywołał wszystkich szanowanych dżentelmenów z sąsiedztwa i pokazał im, że w nocy wielbił Bhavani. Bardzo zasmuceni, dżentelmeni ci przywołali zamiatacza, aby posprzątał to miejsce i oczyścił je poprzez skropienie wodą i łajnem krowim. O tym wydarzeniu dotyczącym Gopala Capali nie ma wzmianki w Caitanya-bhagavata. (Cc Adi 17.37-38)

I jeszcze 2 fragmenty z wykładów, z opinią Śrila Prabhupada na temat Durga-pudży i mentalności śaktów, w porównaniu z bhaktami:

Srila Prabhupada's Lecture on Srimad Bhagavatam, Oct 23, 1974, Mayapur:

"Now the Durga Puja is going on. This is also recommended in the Vedic sastra, that those who want material opulence... Material opulence means riches and good wife. For this purpose, sastra recommends that you can worship Durga. There are different purposes, and different demigod worships are recommended. But at the conclusion it is said that,

akamah sarva-kamo va
moksa-kama udara-dhih
tivrena bhakti-yogena
yajeta purusam param

There are three kinds of men: akama... Akama means one who has no desire. Desire there is--not material desire. Desire you cannot kill. Desire must be there. We have to simply transfer the quality of the desire. Instead of desiring material opulence, we have to desire the favor of Krsna. That is spiritual.

So akama means devotees. They do not want anything from Krsna. That is bhakta. Bhaktas, they are simply satisfied by serving Krsna. They are therefore called akama, no desires, no material desires. A bhakta feels ashamed to ask from Krsna for his material comforts. Just like Prahlada Maharaja. Prahlada Maharaja, when he was offered by Nrsimhadeva, "Now you ask from Me whatever you want," so Prahlada Maharaja became surprised. He said, "My dear Sir, I am not a mercantile man. We are in the modes of passion, and You are offering me all kinds of benediction. I can ask You. But do You mean to say that I served You in expectation of some return? No, no. Don't induce me in this way." This is suddha-bhakta. Suddha-bhakta never gives trouble to Krsna for his personal benefit. They are called akama.

And sarva-kama means karmis, ordinary. They are working hard to get some result, good result for sense gratification. They are called sarva-kama. And there is no limit of their desires. Just like this Durga Puja, they'll want dhanam dehi rupam dehi rupavati-bharyam dehi yaso dehi, this dehi, that dehi, dehi, dehi... There is no limit how much they are asking. Therefore they are called sarva-kama. You go on supplying a karmi; he'll never be satisfied."More, more, more." You go to so many businessmen--they have got crores and lakhs--but if you want to talk something about Krsna, they have no time: "Please take your money, contribution. Let us do business." Because their kama is never satisfied."


Srila Prabhupada's Lecture on Srimad Bhagavatam, May 22, 1972, Los Angeles:

"Sri means beauty. In the Durga-puja, Devi-puja, they ask... After offering Mother Durga all sorts of paraphernalia, then they puspanjali, they pray favor, dhanam dehi rupam dehi balam dehi. Dehi dehi. Dehi means "give me." After puja... Therefore it is called puja. Puja, just like in business circle, if you want to take some business from a big merchant, so you satisfy him, flatter him, and sometimes invite him in hotel and give him nice dinner.

In this way, after he is satisfied, "Sir, if you kindly give me this contract." (laughter) "Or if you give me this post." The ultimate aim is his post and contract, not to satisfy the person. No. He's spending some money for his own sense gratification. Similarly, all these pujas... The demigod puja, that is for his sense gratification. That's all. Krsna, therefore, condemns this: kamais tais tair hrta-jnana yajante anya-devatah. This very kama. These words, kama, kamas, kama, kama. So Krsna also says... So you won't find any difference between Bhagavad-gita, or Srimad-Bhagavatam, or any Vedic literature. It is to be understood through proper channels. So all these kamas have been condemned by Krsna. Kamais tais tair hrta-jnana yajante anya-devatah. The persons who go to worship other demigods like Devi, Maya, Durga, Siva, or Indra, Candra, so many ..."

* - Chociaż niektóre autoryzowane sukcesje uczniów Vaisnava zaliczają boginię fortuny do zawsze wyzwolonych żywych istot (jiv) na Vaikuncie, Śri Caitanya Mahaprabhu – zgodnie z oznajmieniem Visnu Purany – opisał Laksmi jako będącą identyczną z visnu-tattvą. Właściwy wniosek jest taki, że opisy Laksmi jako będącej różną od Visnu wypowiadane są wówczas, kiedy wiecznie wyzwolona żywa istota, jest obdarzona cechą Laksmi; nie odnoszą się one do matki Laksmi, wiecznej małżonki Pana Visnu." (zn. SB 6.19.13)

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 27 lis 2011, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2006, o 12:39
Posty: 131
Nava napisał(a):
...


Oj, musiało boleć to ciężkie K.O. jakie dostałeś w dyskusji na argumenty od Purnaprajny Pr. skoro posuwasz się do inwektyw z bezpiecznej odległości. Ciekawe jak zareaguje administrator vrindy.

Kiedyś, do tego typu dyskusji była dobra właśnie vrinda. To z założenia był portal dla wielbicieli z różnych sang. Ponieważ wielbiciele-użytkownicy od Tripurari Swamiego i Narajana Maharadża swoją niezwykle intensywną polityką szacunku międzysangowego uczynili vrindę portalem jednej, debeściarskiej opcji teologiczno-światopoglądowej, z którego bhaktowie ISKCON-u się ewakuowali, to osoby takie jak Nava-Yauvana Prabhu, uczeń Tripurari Swamiego, na miejsce tego typu dyskusji zaczęli wybierać takie miejsca jak harinam, które wcale stworzone do dialogu miedzywyznaniowego nie jest, tym bardziej w nastroju ciągłej, nieustannej pretensji - że bhaktowie ISKCON-u nie są tacy jacy chcielibyście żeby byli.

Jeżeli bhaktowie od Tripurari Swamiego chcą wchodzić w tego typu dyskusje z bhaktami ISKCON-u, niech z powrotem uczynią z vrindy to, czym miała być i stworzą atmosferę w której bhaktowie wszystkch sang będą uczestniczyli w dyskusjach. Bo obecna jej multisangowość jest tylko piękną, kolorową fasadą. Stąd moja prośba do moderatora harinamu o pomoc dla Nava-Yauvany Pr i bana dla niego. Aż rwie się do pracy nad dobrymi stosunkami pomiędzy jego sangą a ISKCON-em a dyskusje na harinamie go w tym rozpraszają.

_________________
"You come into this world with nothing except yourself.
You leave this world with nothing except yourself."

Cro-Mags "Life Of My Own"


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 27 lis 2011, o 23:59 
Morderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2006, o 17:54
Posty: 1331
Lokalizacja: Księstwo Jaworsko-Świdnickie
prof. Filutek napisał(a):
Nava napisał(a):
...


Oj, musiało boleć to ciężkie K.O. jakie dostałeś w dyskusji na argumenty od Purnaprajny Pr. skoro posuwasz się do inwektyw z bezpiecznej odległości. Ciekawe jak zareaguje administrator vrindy.


dechy zawsze bolą, ale czasem pomagają w pracy nad sobą wierze że ten kubeł zimnej wody będzie pomocny w trzeźwej ocenie sytuacji i wyciągnięciu wniosków jak to mówi Tulasi "przyuważ z kim fruwasz:)" czasem łatwo się zagalopować

prof. Filutek napisał(a):
Jeżeli bhaktowie od Tripurari Swamiego chcą wchodzić w tego typu dyskusje z bhaktami ISKCON-u, niech z powrotem uczynią z vrindy to, czym miała być i stworzą atmosferę w której bhaktowie wszystkch sang będą uczestniczyli w dyskusjach. Bo obecna jej multisangowość jest tylko piękną, kolorową fasadą. Stąd moja prośba do moderatora harinamu o pomoc dla Nava-Yauvany Pr i bana dla niego. Aż rwie się do pracy nad dobrymi stosunkami pomiędzy jego sangą a ISKCON-em a dyskusje na harinamie go w tym rozpraszają.


co do stanowczych decyzji, nie uchylam się od nich jako moderator, po prostu przyglądam się temu co pisze Nava Yauvan Prabhu i mam nadzieje że Prabhu jest dobrze wychowany i wie jak powinna zachowywać się tatowa osoba, która jest gościem i wierze to że nie będę musiał używać stanowczych rozwiązań będąc jednocześnie w 100% na nie przygotowanym.

_________________
"...jesli chcesz zbudowac statek, nie każ ludziom zbierać drewna, ale obudź w nich tesknotę za Oceanem.."


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 28 lis 2011, o 01:46 

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 05:30
Posty: 893
Aki napisał(a):
Dlatego uważam takie "odcięcie się" od wielbienia Dewi za jedną z interpretacji, a nie
za absolutną wykładnię sanatana dharmy. Nie wiem nawet, jak takie "przeskakiwanie
Bogini, by zbliżyć się do Boga" ma się do wisznuickiej tradycji wielbienia boskich par.


To znaczy zanim bym sie właczyl w dyskusjie spytał bym najpierw jelsi oczywscie pozwolisz;

a) Czy uwazasz Durge za Boga czy za pol-boga?

b) Czy nei mozna dojsc do Krysznby bez wielbienia Durgi?

c) Jak sprawdzic ktora z odpowiedzi na te pytania jest wlasciwa a ktora jest jak piszesz interpretacja?

Pozarwiam. Hare Kryszna.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 2 gru 2011, o 14:24 

Dołączył(a): 31 gru 2008, o 05:30
Posty: 893
Poniewrz nie ma odpowiedzi (a szkoda bo by była przdatna w dyskusji) napisze puki co kilka odniesien na wyczucie bo nie jestem pewien czy pan Aki miał własnie to na myśli. Bardzo szkoda.

Aki napisał(a):
Wniosek mówcy jest taki, by nie świętować Durgapudźy jako takiej tylko zostać wielbicielem Śri Kryszny. Powodem miałoby być m.in. to, że święto jest pretekstem do świeckiej zabawy i picia alkoholu.


Z tego co rozumiem, to powdem dla ktorego bhaktwie wielbo Krysze a nie polbogow jest co innego. Nie to ze wierni poja alkohol. Choc i to sie zdaza. Ani nie to ze wibicile durgi uzywaja czasmi miesa zwierzat a Waiszwowie nie. Podwdem jest raczej tekst Bhagwad Gity. Gdzie Kryszna stweidza ze polbogowie sa jego sługami.

"Niektórzy z yoginów wielbią półbogów, urządzając dla nich różnego rodzaju ofiary, podczas gdy inni składaj ofiary w ogniu Najwyższego Brahmana." BG4.25

Kolejny werset idzie nawet nie co dalej. Okresla ze wibienie polbogow jest swego rodzaju marnowaneim czasu, jest tak poniewaz polbogowie sa ASAT- nie sa wieczni;

bg.7.20
Ci, których inteligencja skradziona została przez pragnienia materialne, podporządkowują się półbogom i przestrzegają określonych zasad kultu, odpowiednio do swojej natury.

Dalej Kryszna stwredza ze on jest zrodlem nawet tej wiary;

Ja przebywam w sercu każdej żywej istoty jako Dusza Najwyższa. Kiedy tylko ktoś pragnie oddawać cześć jakiemuś półbogowi, Ja umacniam jego wiarę w ten sposób, aby mógł poświęcić się temu określonemu bóstwu.

oraz ze;

Obdarzony taką wiarą, szuka on łaski określonego półboga i pragnienia jego zostają spełnione. Ale w rzeczywistości to właśnie Ja obdarzam go tymi łaskami.

I dalsza czesc rozdzialu wiedza o ABSOLUCIE, niestety na zasadzie filofii matematycznej strdza. Skoro wiebisz cos co jest Asat...

Ludzie o małej inteligencji czczą półbogów, a owoce tego kultu są ograniczone i krótkotrwałe. Wielbiąc półbogów, udają się na planety półbogów; natomiast Moi wielbiciele ostatecznie przychodzą na Moją najwyższą planetę.


Aki napisał(a):
W wisznuizmie bengalskim (gaudija wajsznawa) szczególne miejsce przyznaje się Śakti Kryszny - Radharani - jako Tej, która pomaga zbliżyć się do Kryszny, ale i do siebie. Durga jest Śakti Najwyższego, w głębszym rozumieniu tożsamą z Radhą i innymi Śakti Wisznu, Śiwy itd.,
bez których te uosobienia Absolutu nie istnieją.


Czy Kryszna bez Durgi nie istnije? Czy Radha bez Durgi nei istnije? Z tego co wiem to gdy Maha Wiszny powduje powstawnie wszechswata, gdy z kazdego pora skury pojawia sie nowy swiat, w kazdym z nich jest odpwiedni zestaw polbogow. Sa wiec tysiace Bharhmow, i tysiace Durg, tysiace INdr itp. Czy oni powduja ze Abolut istnije? Zalezy nie mówie ze nie jest tak, ja nie jestem dosknały ale jakbys prztoczył jakies pismo na ten temat było by miło.


Aki napisał(a):
Dlatego uważam takie "odcięcie się" od wielbienia Dewi za jedną z interpretacji, a nie
za absolutną wykładnię sanatana dharmy.


Zalezy czy znasz powzsze slowa Gity za interpretacje? Z regoly my uwazamy ze Giota jest slowem jaby Abolutnym ale rzeczwscie potem sa rozne jej interpretacje. Dopuki nie okreslisz sie co dokadnei miales na mysli trdno mi bedzie dystowac.

bg.11.21
Całe zastępy półbogów poddają się Tobie i wchodzą w Ciebie. Niektórzy z nich, wielce zatrwożeni, ze złożonymi rękoma ofiarowują modlitwy. Gromady wielkich mędrców i doskonałych istot krzycz ’Wszelki pokój’, i modlą się do Ciebie, śpiewając hymny wedyjskie.

Aki napisał(a):
Nie wiem nawet, jak takie "przeskakiwanie
Bogini, by zbliżyć się do Boga" ma się do wisznuickiej tradycji wielbienia boskich par.


Takei przeskaiwanei zapreztowal np Sri madawendra Puri

O półbogowie, o przodkowie! Proszę wybaczcie mi, że nie jestem już w stanie ofiarować wam swoich pokłonów. Gdziekolwiek jestem, zawsze mam w pamięci wielkiego potomka dynastii Yadu (Krysznę), wroga Kamsy, i dzięki temu mogę wyzwolić się z niewoli wszelkiego grzechu. Myślę, że to jest wystarczające dla mnie.’

bg10.2
Ani zastępy półbogów, ani wielcy mędrcy nie znają Mojego początku czy bogactw, gdyż pod każdym względem Ja jestem źródłem półbogów i mędrców.


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Durga Puja – gruntowne zrozumienie
PostNapisane: 2 gru 2011, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2006, o 18:21
Posty: 1863
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Minęło kilka dni i dalej nie ma odpowiedzi na interesujące mnie pytania. Dla przypomnienia, pozwolę sobie jeszcze raz je zamieścić:

1) Czy ktoś mógłby podać dokładne źródło informacji dotyczącej zapoczątkowania obchodów Durga pudży w świątyni Binod Bihari przez Mahaprabhu?

2) Czy ktoś mógłby przytoczyć jakąś wypowiedź śastr lub Śrila Prabhupada wyjaśniającą w jakim celu, i w jakim nastroju Śri Ćajtanja Mahaprabhu zapoczątkował obchody Durga pudży w świątyni Binod Bihari? Innymi słowy, jak to prawidłowo interpretować?

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


Góra
Offline Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Moderator: Morderatorzy Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL