Hare Kryszna
Szanujac profil Harinam.pl, nigdy nie wypowiadam sie tutaj na kontrowersyjne tematy, ale skoro Divya przeniosles tutaj dyskusje to znaczy, ze oczekujesz pewnych odpowiedzi. (Spytales przeciez o opinie)
Moj nick z vrindy to "mad". Przepraszam z gory osoby, ktore w jakis sposob poczuja sie urazone moim postem, ale jedyne co mam na celu to odpowiedz na opinie Divya Simhy, ktore uwazam za obrazliwe wobec mojego guru.
-------------------------------------------------------------------------
Cytat: divya Wczoraj o 19:23:27
Cytuj:
Portal Vrinda stawia sobie za cel prezentację filozofii Vaisnava oraz prawd o otaczającym nas świecie, zgodnie z naukami A.C. Bhaktivedanty Swamiego Śrila Prabhupada...ten zwrot jest mylacy w takim razie, gdyz HH Tripurari Maharaj ma inna misje, niz misja SP.
--------------------------------------------------------------------------
Tripurari Maharaja, podobnie jak wielu innych wielbicieli, jest uczniem Srila Prabhupada, ktory kontynuuje jego misje poza Iskconem,( podobnie jak np Srila Prabhupada kontynuowal misje Bhaktisiddhanty Saraswatiego poza Gaudiya Math). Pomimo tego, ze nie jest to powszechnie znane wsrod wielbicieli Iskconu, jest wielu wspanialych wielbicieli, ktorzy postanowili sluzyc Prabhupadzie poza jurysdykcja GBC (jesli ktos zna historie Iskconu, to wie, ze pozostanie w Iskconie w latach 80 wymagalo duzego samozaparcia i bardzo wiele osob odeszlo, kiedy GBC rozpoczelo zakrojona na szeroka skale kampanie obrazania Srila Sridhara Maharaja i innych braci duchowych Srila Prabhupada).
Ponizej podaje linki do kilku stron tych wlasnie mistrzow duchowych, ktorzy do tej pory z zadedykowaniem sluza Srila Prabhupadzie, poza Iskconem:
http://www.swami.org/http://www.vrindavan.org/bap/10/10.htmlhttp://www.gurumaharaj.net/http://www.gosai.com/chaitanya/saranaga ... ishnu.htmlhttp://www.vtweb.com/gosai/chaitanya/indexh.htmlSa to wspaniali wielbiciele, ktorzy odnosza sukces w nauczaniu i gloszeniu chwal Pana Czejtanii i Srila Prabhupada. Wiecej o innych galeziach drzewa Pana Czejtanii, jak i galeziach wyrastajacych ze Srila Prabhupada (z ktorych jedna jest Iskcon) mozna poczytac w tej ksiazce Paramadvaiti Swamiego:
http://www.box.net/shared/53kgsgpdrt (jest to moje tlumaczenie na jezyk polski).
Jednym z zarzytow wobec tych osob jest to, ze odeszli z Iskconu, a Srila Prabhupada powiedzial przeciez, ze "okazecie mi swoja milosc, wspolpracujac miedzy soba". Najlepiej posluchac o tym od osob bezposrednio bioracych udzial w tamtych historycznych wydarzeniach.
Swami Tripurari:P. Czy bylo to siksa Srila Prabhupada: "nigdy nie opuszczaj Iskconu" i czy instrukcja ta odnosi sie tylko do jego uczniow, czy rowniez ich uczniow?
O. Gdzie dokladnie i w jakim kontekscie pojawia sie siksa "nigdy nie opuszczaj Iskconu"? Srila Prabhupada mogl powiedziec cos podobnego, ale nigdy nie moglem nigdzie znalezc miejsca, gdzie w rzeczywistosci powiedzialby "nigdy nie opuszczaj Iskconu". Znalazlem przyklad w liscie napisanym w 1976, gdzie Srila Prabhupada powiedzial nieszczesliwemu wielbicielowi, zeby nie zostawial schronienia Iskconu. Rozwazajac zawartosc tego stwierdzenia mozna zauwazyc, ze w tamtym czasie Srila Prabhupada byl ciagle u steru Iskconu i ze do 1981 jego towarzystwo bylo jedyna organizacja Vaisnava na Zachodzie. Teraz istnieje wiele takich organizacji nauczajacych poza Indiami.
Nawet jesli tak zwane siksa "nigdy nie opuszczaj Iskconu" pojawia sie w jakims miejscu, jak mozna usprawiedliwic utworzenie z tych slow kluczowej instrukcji, wokol ktorej musza obracac sie wszystkie inne instrukcje Srila Prabhupada? Szczegolnie analizujac wszystko co wydarzylo sie w Iskconie w ciagu ostatnich 27 latach, po jego odejsciu?
Co na przyklad, jesli ktos ma stawic czolo wyborowi pomiedzy instrukcja taka jak "nigdy nie opuszczaj Iskconu" a instrukcja, zeby nigdy nie obrazac czystego wielbiciela? Z pewnoscia instrukcja, zeby nigdy nie obrazac czystego wielbiciela jest bardziej widoczna w ksiazkach Srila Prabhupada. Dlatego, ktora instrukcja jest wazniejsza? Co jesli tzw. nakaz, zeby nigdy nie opuszczac Iskconu wplatuje kogos w obraze wobec czytsego wielbiciela, poniewaz administracja Iskconu, krotko po odejsciu Srila Prabhupada wprowadzila polityke Vaisnava aparadhy? Zauwaz, ze wielu z oryginalnych architektow tej polityki nie jest juz w Iskconie, wlaczajac w to 7 z11 guru Iskconu, ktorzy dostali sie do wladzy, prawie natychmiast po tym jak odszedl Srila Prabhupada?
Moge widziec oczywiscie, ze dla wielu wielbicieli wybor pomiedzy pozostaniem w Iskconie i opuszczeniem go nie jest taki jasny. Ale w moim przypadku GBC postawilo sprawe doskonale jasno. Polecili mi odrzucic Sridhara Maharaja, ktory byl moim siksa guru, albo odejsc z Iskconu. Rozkazali mi odrzucenie guru , o ktorym Srila Prabhupada powiedzial, ze byl czystym wielbicielem i jego siksa guru.
Srila Prabhupada powiedzial: "Mialem sposobnosc przebywania w towarzystwie Sridhara Maharaja przez wiele lat. Kryszna i Prabhupada (Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura) chcieli, zeby mnie przygotowal. Sridhara Maharaja zyl w moim domu przez wiele lat, wiec naturalnie prowadzilismy bardzo bliskie rozmowy i byl moim dobrym doradca. Od poczatku bralem jego instrukcje bardzo powaznie, poniewaz wiedzialem, ze byl czystym Vaisnava, czystym wielbicielem i chcialem miec jego towarzystwo i probowalem mu rowniez pomagac. Nasza relacja jest bardzo bliska. (Room conversation March 17, 1973)
Srila Prabhupada napisal: "Jezeli naprade jestes powazny w swoim pragnieniu przyjecia instrukcji od siksa guru, moge polecic ci kogos, kto jest najbardziej kompetentny z moich wszystkich braci duchowych. Jest to B.R. Sridhara Maharaja, ktorego nawet ja uwazam za siksa guru, wiec co tu mowic o korzysciach jakie ty mozesz odniesc, dzieki jego towarzystwu. Wiec jesli jestes powazny na swojej sciezce postepu duchowego radze ci, zebys udal sie do Sridhara Maharaja. Bedzie to bardzo dobre dla twojego zycia duchowego, a ja bede czul, ze jestes bezpieczny. Kiedy bylem w Indiach z innymi wielbicielami, mieszkalismy ze Sridharem Maharajem. Ty tez mozesz zaaranzowac dla siebie i twoich innych braci duchowych, zebyscie mogli sie tam w przyszlosci udac." (List 31 Styczen, 1969)
Zamiast jednak ciagnac ta niekonczaca sie dyskusje odnosnie stwierdzenia "nigdy nie opuszczaj Iskconu" proponuje, zebysmy dostosowali sie do terazniejszosci, zapomnieli o kontrowersyjnej przeszlosci, wybaczyli sobie nawzajem i zaczeli wspolnie dzialac, zeby nauczac esencji nauk Sri Czejtanii. Zgodzenie sie z tym zadawalaloby Srila Prabhupada nieskonczenie bardziej, niz dalsza dyskusja na temat opuszczania Iskconu. Nastepujacy list obrazuje, ze wspolpraca miedzy Iskconem i innymi towarzystwami Gaudiya jest czyms, na co ostatecznie liczyl Srila Prabhupada.
Moj drogi B.S. Bodhayana Maharaja
Prosze przyjmij moje pokorne poklony. Wlasnie otrzymalem twoj list datowany na 2/11/76 za ktory bardzo ci dziekuje. List w Bengali, ktory dostalem razem z moim, zostal juz dostarczony Kamal Narayanowi. Dziekuje rowniez Santo Maharajowi. Czuje sie zobligowany wobec ciebie, za to co napisales w swoim liscie: "Jest to dla mnie jasne, ze w dzisiejszym swiecie Vaisnava jestes poteznym Acarya". Czasami Sridhara Maharaja tez to mowi. Wiec jesli naprawde tak czujesz, zacznijmy pracowac razem.
Istnieje wielka szansa na nauczanie przeslania Czejtanii Mahaprabhu na calym swiecie, rowniez w Indiach. Przynajmniej w Indiach moglibysmy nauczac bardziej energicznie jesli polaczylibysmy nasze sily. W wielu przypadkach to dzialalo. Kiedykolwiek organizujemy jakis festiwal w wielkich, wielkich miastach jak Kalkuta, Bombaj, Hyderabad, Madras, Delhi itd, zbiera sie tam tysiace ludzi i prosza o to, zeby regularnie organizowac tam programy. Ostatnio mielismy podobny program w Candigarah i wzieli w nim rowniez udzial wielbiciele ze Sri Caitanya Gaudiya Math. Zaprosili mnie do swojego lokalnego centrum i przybylo tysiace ludzi, zeby mnie sluchac. Wiec mamy wielka szanse, jesli bedziemy pracowac razem, przynajmniej w Indiach. Mozesz rowniez skonsultowac sie ze Sridharem Maharajem. On rowniez jest podobnej opini jak ty i jesli w tym podeszlym wieku moglibysmy razem cos zrobic, bylby to wielki triumf. Jeszcze raz dziekuje ci bardzo.
Twoj z uczuciem A. C. Bhaktivedanta Swami
--------------------------------------------------------------------
Cytuj:
przenioslem sie z harinam ( ktore jest wolne od zabierania jablek z cudzego sadu, czyli zabierania wielbicieli do misji GM)
To stwierdzenie Divya jest naprawde bardzo obrazliwe. Po pierwsze insynuujesz w nim, ze pewni wielbiciele (moglbys konkretnie wskazac, kogo masz na mysli?) maja zle motywacje i interesuje ich szkodzenie misji Srila Prabhupada, a po drugie porownanie wielbicieli do jablek, ktore mozna podebrac jest rowniez niewlasciwe, gdyz zaklada, ze wielbiciele sa bezwolni, i podatni na manipulacje, gdy tymczasem uwazam, ze wielbiciele to w wiekszosci niezalezne i inteligentne osoby, ktore dokonuja swiadomych decyzji co do swojego duchowego zycia.
Cytuj:
i wszelkie gloryfikacje SP (nawet te nie doskonale - jak to ma miejsce w moim wypadku) uchodza za obraze, zastanoowcie sie nad tym zeby nie poslugiwac sie imieniem SP w wyrazaniu misji wlasnego celu jaki macie...bo jest to mylace...moze warto postawic plot...wszakze nie wszystko jest jednym
Cale to swtierdzenie jest wierutna bzdura. Vrinda.net.pl ma caly dzial poswiecony Srila Prabhupadzie, ktory pelen jest docenienia, gloryfikacji i milosci do niego. Ponizej chocby mala probka:
http://forum.vrinda.net.pl/index.php?topic=5928.0http://forum.vrinda.net.pl/index.php?topic=4319.0http://forum.vrinda.net.pl/index.php?topic=6318.0http://forum.vrinda.net.pl/index.php?topic=69.0Podobnie Vrinda jest pelna szacunku dla Iskconu i choc nie unika sie tam kontrowersyjnych i czasami bolesnych tematow, to mozna tez znalezc wiele po prostu slodkich i spokojnych watkow mowiacych o docenieniu misji Srila Prabhupada.
W pewnym momencie Divya piszesz:
Cytuj:
zastanoowcie sie nad tym zeby nie poslugiwac sie imieniem SP w wyrazaniu misji wlasnego celu jaki macie...
Co masz na mysli? Jaki to cel "mamy" i kim sa ci "my"? Mowiac ogolnie "wy" masz na mysli vrinde? To w takim razie to nie ma sensu, bo na vrindzie masz osoby pochodzace z roznorodnych srodowisk, nie tworzace jakiejs calosci, ktore sa uczniami Indradyumny Maharaja, Trivikrama Maharaja, Kryszna Kszetry Prabhu, Tripurari Maharaja i wiele innych osob, ktore sluza z oddaniem swoim mistrzom duchowym i rownoczesnie czuja sie dobrze w swoim towarzystwie, szanujac nawzajem swoje wybory i sciezki, bez niepotrzebnego skupiania sie na roznicach (jak ty to zrobiles). Na tym wlasnie polega wartosc vrindy, ktora powoli, ale stale zbliza sie wlasnie do tej "jednosci w roznorodnosci" o ktorej pisales, gdzie wielbiciele moga zapomniec o podzialach i sztucznie wzbudzonych konfliktach i skupic sie na sluzbie oddania.
Troche sie rozpisalem i jeszcze raz przepraszam, jesli naruszylem w jakis sposob charakter strony Harinam.pl, ale uwazam, ze Divya sam chcial przeniesc ta dyskusje na ten grunt i to co napisalem w zaden sposob nie jest obrazliwe wobec kogokolwiek.
Na zakonczenie chcialbym zacytowac slowa Tripurari Maharaja. Jest to fragment z jego ofiarowania w rocznzice odejscia Srila Prabhupada:
Ktos mi kiedys powiedzial: "Srila Prabhupada dal nam wszystko- nie potrzebujemy nikogo innego". Odpowiedzialem na to : "Srila Prabhupada dal nam wszystko - dal nam tez "tych innych" ". Na tym opieram moje dzialania, poza formalna instytucja naszego Gurudeva, w ciagu ostatnich osmiu lat. I cokolwiek nauczylem sie od tych, ktorych spotkalem i ktorzy tez sa czescia rodziny Prabhupada, uzywam w sluzbie dla Jego Boskiej Milosci. Tym wlasnie jest dla mnie jednosc w roznorodnosci, acintya-bhedabheda.
I w pogoni za ta wizja, wierze, ze jesli nie dzis, to w jakiejs odleglej przyszlosci przyjmiecie mnie jako waszego brata duchowego. Modle sie, zeby uchwyciwszy tego ducha, pokazujac mu przez wspolprace nasza milosc, po raz pierwszy w naszym wiecznym zyciu, zebysmy razem ujrzeli Srila Prabhupada "takim jaki jest".