SiwyKanonier napisał(a):
Dlaczego akurat wołowiny?
Dlatego, że Wedy uważają dające pożywne mleko krowy za matki społeczeństwa ludzkiego, a ich zabijanie za jeden z najcięższym grzechów, za który traci się szansę na otrzymanie ludzkiego ciała w przyszłych wcieleniach, a co się z tym wiąże, rzadką szansę na duchową samorealizację, którą ta cielesna forma oferuje.
Pozwól, że gwoli szerszego wyjaśnienia zacytuję Śrila Prabhupada z objaśnienia do wersetów z Bhagawad-gity 16.14 oraz Śrimad Bhagavatam 6.4.9:
"Jeśli chodzi o gunę ignorancji, to osoba działająca w niej nie posiada wiedzy i dlatego wszystkie jej czyny już teraz kończą się cierpieniem, a po śmierci czeka ją życie wśród gatunków zwierzęcych. Życie zwierząt jest zawsze nieszczęśliwe, chociaż pod wpływem złudnej energii, mayi, zwierzęta tego nie rozumieją. Przyczyną zabijania biednych zwierząt jest również guna ignorancji.
Zabójcy zwierząt nie wiedzą, że w przyszłości zwierzęta te będą miały ciała odpowiednie do tego, aby zabić ich. Takie jest prawo natury. W społeczeństwie ludzkim zabójca człowieka karany jest przez powieszenie. Jest to prawo państwowe. Z powodu ignorancji ludzie nie dostrzegają tego, że istnieje również doskonałe państwo zarządzane przez Najwyższego Pana. Każda żywa istota jest synem Najwyższego Pana i nie toleruje On nawet zabicia mrówki. Trzeba za to zapłacić. Więc oddawanie się zabijaniu zwierząt dla zadowalania swego podniebienia jest najgorszym rodzajem ignorancji.
Ludzka istota nie ma potrzeby zabijania zwierząt, gdyż Bóg dostarczył tak wielu wspaniałych rzeczy. Jeśli jednak ktoś znajduje przyjemność w jedzeniu mięsa, to działa on w ignorancji i gotuje sobie bardzo ciemną przyszłość.
Ze wszystkich rodzajów zabijania zwierząt, najbardziej karygodnym jest zabijanie krów, których mleko jest tak wielkim dobrodziejstwem dla człowieka. Zabijanie krów jest czynem ignorancji najgorszego rodzaju. Słowa literatury wedyjskiej (Rg Veda 9.4.64): gobhih prinita-matsaram oznajmiają, że osoba, która mogąc całkowicie zaspokoić swoje potrzeby mlekiem, pragnie zabić krowę, znajduje się w najciemniejszej ignorancji. Znajdujemy również w literaturze wedyjskiej modlitwę, która mówi:
namo brahmanya-devaya go-brahmana-hitaya ca
jagad-dhitaya krsnaya govindaya namo namah "Mój Panie, Ty jesteś zawsze życzliwy dla krów i braminów oraz całego społeczeństwa ludzkiego i świata." (Visnu Purana 1.19.65) Modlitwa ta kładzie szczególny nacisk na ochronę krów i braminów. Bramini są symbolem wykształcenia duchowego, a krowy są symbolem najbardziej wartościowego pożywienia. Dlatego obie te żywe istoty powinny być otaczane szczególną ochroną – i to jest prawdziwym postępem cywilizacji.
Jednak współczesne społeczeństwo ludzkie lekceważy wiedzę duchową i popiera zabijanie krów. Oznacza to, że postęp społeczeństwa ludzkiego idzie w złym kierunku, i że przygotowuje ono ścieżkę do swojej własnej zguby. Cywilizacja, która w ten sposób kieruje swoimi obywatelami, iż w przyszłym życiu otrzymują oni ciała zwierząt – z pewnością nie jest ludzką cywilizacją. Obecna cywilizacja ludzka jest błędnie prowadzona przez guny pasji i ignorancji. Jest to bardzo niebezpieczny wiek i wszystkie narody powinny zadbać o to, aby ocalić ludzkość od największego niebezpieczeństwa – a uczynić to mogą poprzez przyjęcie łatwego procesu świadomości Krsny."
" Dzięki prawom natury czy aranżacji Najwyższej Osoby Boga, żywa istota jednego rodzaju służy za pokarm innym. Jak wspomniano tutaj,
dvi-padam ca catus-padah: czteronożne zwierzęta (
catus-padah), jak również pokarm zbożowy są pożywieniem dla istot ludzkich (dvi-padam). Te czteronożne zwierzęta to takie jak sarny i kozy, a nie krowy, które powinny być chronione.
Na ogół ludzie wyższych klas społeczeństwa – bramini, ksatriyowie i vaiśyowie – nie jedzą mięsa. Czasami ksatriyowie udają się do lasu, aby zabijać zwierzęta, takie jak jelenie, ponieważ muszą nauczyć się sztuki zabijania i czasami również jedzą takie zwierzęta. Również śudrowie jedzą zwierzęta, takie jak kozy.
Jednakże istoty ludzkie nigdy nie powinny zabijać i jeść krów. Wszystkie śastra stanowczo zabraniają zabijania krów. W istocie, ten kto zabija krowę, musi cierpieć przez tyle lat, ile jest włosów na jej ciele. Manu-samhita mówi, pravrttir esa bhutanam nivrttis tu maha-phala: w tym materialnym świecie mamy wiele skłonności, ale człowiek ma obowiązek ograniczyć te skłonności.
Osoby pragnące jeść mięso mogą zadowolić żądania swych języków jedząc niższe zwierzęta, ale nigdy nie powinni zabijać krów, które w rzeczywistości uważane są za matki ludzkiego społeczeństwa, ponieważ dostarczają mleko.Śastra szczególnie polecają, krsi-goraksya: grupa vaiśya w społeczeństwie ludzkim powinna zadbać o pożywienie dla całego społeczeństwa poprzez działalność rolniczą i powinna dawać pełną ochronę krowom, które są zwierzętami najbardziej pożytecznymi, ponieważ dostarczają ludzkiemu społeczeństwu mleka."