Daniel_De_Moya napisał(a):
Czy istota jest samsaryczna, uwikłana w karmę (dobrą i złą) na skutek oddalenia od Kryszny?
tak.
Ale istota nie jest "samsaryczna". Dokadnie mowiac istota jest nie-samsaryczna:) Jest SAT CZIT ANADNA. Wieczna, pelna wiedzy, szczsiwa- jedynie w skutek zapomninia o Krysznie i swej wlasnej pozycji, przjecia faszywego ego, przyjmuje kolejne wcielenia. Jednak, nie mozna powiedziec ze istata "jest" samsarcyzna, tak jak nie mozna powiedziec ze czlowiek jest "pijakiem", raczej ze w niktrych okolicznosach BYWA..
Daniel_De_Moya napisał(a):
Czy odejście od Kryszny jest wynikiem uwarunkowania umysłu w dualistycznej percepcji podziału?
Najpierw jest decyzja, potem jest uwarnkwanie umyslu. Umysl sam nie dycyduje co juz omawialismy. jest martwy, podaza za decyzja. Lew Tosutoj; "czlowiek ma taka moralnosc i filofie- jaka sluzy relazcje jego celom" czyli najpierw decyzja potem dorabiamy filofie, doktryne, czy uwarnkwanie i iluzje.
Daniel_De_Moya napisał(a):
Wreszcie, czy praca z umysłem i wyrzeczenie się własnych poglądów na rzecz oddania woli Kryszny
bez pragnienia czegokolwiek w zamian dla siebie wyzwala z prawa karmy, samsary i fałszywego ego?
Czlowiek po przjecie sluzby oddania, wcale nie pozbywa sie wlasnych pogadow. Wlasciwie dopiero wtedyu zaczyna rozrzniac co jest jego wlansym pogadem, dostrzega swoje wlasne sedno, Nigdy ie traci indywuduansci. Tak jak Ardzuna w Gicie, nie pzrestyaje byc soba, dalej jest wojownikiem...
Podstawa bhakti na poczatku jest WIEDZA. Moim skromnym zdaniem tzreba zdobywac wiedze. Bo wiele rzeczy odnscie Suzby Oddania i Boga moze byc tylko naszym wybrazniem. Zamiast wiec myslec lepiejzdobywac wiedze o sciezce bahkti. Tym bardziej jesli ktos ma inklinacjie w tym kiernku.
W zwiazku ztym tzeeba miec tez Cierpliwosc. Upadesamrita, tekst 3.,
Cierepiwosc jest bardzo wazna. Nie wsztsko odrazu zrzumimy. Cierpiwosc wzdem wiedzy o Bogu, Jego samego i nawet nas samych i naszych ograniczen. Tak czy siak tzreba dzilac ale z cieriowscia.
Pozatym wiedza tertyczna za malo. Dlatego zacheca sie u nas do relazjacji poprez intonowanie Maha- mantry Haree Kryszna...
Daniel_De_Moya napisał(a):
Czy jest możliwa służba oddania bez pracy z umysłem, będąc przez niego opętanym i uwarunkowanym wszelkimi materialnymi popędami?
Wsztsko jest mozliwe. Umysl jest tylko jednym narzedziem. Z regoly w pratyce Jogi zacheca sie do kontroli umyslu. Np; Gita .
Jednak jesli Kryszna zechce osoba opetana zlym umyslem tez moze zaczac Go wibic. Dla Boga nic niejest nie mozliwe. Nawet Demony moga zostac wyzwolne np; walczacz Kryszna.
Jednakl dla nas poleca sie z regoly..
06.05 Poprzez własny umysł człowiek musi wyzwolić się, a nie degradować. Umysł jest przyjacielem uwarunkowanej duszy, ale też i jej wrogiem.
06.06 Dla tego, kto pokonał umysł, umysł ten jest najlepszym przyjacielem; ale komu się to nie powiodło, temu własny umysł będzie największym wrogiem.
Daniel_De_Moya napisał(a):
Czy sednem rzeczywistego oddania Krysznie jest bezpośrednie obcowanie z Nim tu i teraz, duchowa świadomość Jego wszechobecności i bliskości, będącą ostatecznym wyzwoleniem i schronieniem?
sednem jest besposdenie obcowanie, ale zanim to nastapi jest obcowanie z jego energia z Bhakt. Musza byc 3 czynniki; Podmit,m przedmit, i to co miedzy nimi. Bog, dusza, i bhakti. Najpierw widzimy bhakti, a Kryszne potem.
Puki co...
18.66 Porzuć wszelkie rodzaje religii i po prostu podporządkuj się Mnie. Ja wyzwolę cię od wszelkich następstw grzechów. Nie lękaj się więc.
znaczenie/...
W Ósmym Rozdziale zostało powiedziane, że wielbić Pana Krsnę może jedynie ten, kto uwolnił się od wszelkich następstw grzechów. Więc ktoś może myśleć, że dopóki nie uwolni się od skutków grzechów, to podporządkowanie będzie niemożliwe. Ale tutaj znajduje się odpowiedź na takie wątpliwości: nawet jeśli ktoś nie jest jeszcze wolny od wszelkich następstw grzechów, automatycznie zostanie z nich uwolniony jedynie przez proces podporządkowania się Śri Krsnie. Do uwolnienia się z następstw grzechów nie jest konieczny żaden uciążliwy wysiłek. Należy jedynie i bez wahania przyjąć Krsnę za najwyższego wybawcę wszystkich żywych istot i z wiarą i miłością podporządkować się Jemu.