Cytuj:
Żadne ideały które sa wieczne nie mogą zostac zaprzepaszczone. Kryszna nigdy na to nie pozwala. To prawda, ze wiele osób się zniechęciło czy straciło wiare, byłoby jednak duzym uproszczeniem obwinianie za to wyłącznie niefortunnych okolicznosci
nie bardzo rozumiem. znaczy ze cokolwiek bysmy nie zrobili z tym ruchem albo w tym ruchu (niewazne jak daleko odbiegajace od nauk Kryszny) to i tak wszystko bedzie pozostawalo w "granicach" idealow? niefortunnych okolicznosci? a moze jednak raczej zamierzonych dzialan.
Cytuj:
Ten list nie udowadnia niczego prócz faktu, ze... Kirtananada Swami w 1967!!! roku nosił brodę! 2 lata po poznaniu Śrila Prabhupada.... O czym tutaj rozmawiamy? co to ma wspólnego ze społecznościa New Vrindavan gdzie mieszkało i słuzyło wielu oddanych wielbicieli?
bynajmniej nie chodzi tu o brode! chodzi brak subordynacji Kirtanananda jeszcze za zycia Prabhupada. co potem znalazlo odzwierciedlenie w jego dalszych dzialaniach.
Cytuj:
Jakkolwiek moze Ci sie to nie podobac, to fakt jest faktem- Kirtananda Swami ma racje twierdząc, że nalezy do tej samej sukcesji uczniów co Pan Caitanya, ponieważ w tej sukcesji został inicjowany. Jest inicjowanym uczniem Śrila Prabhupada i nikt, prócz samego Prabhupada nie ma prawa tego kwestionować.
zatrwazajace..... czyz nie zaprzeczyl calym swoim postepowaniem ze nie wielke ma wspolnego z podstawowymi zasadami drogi Swiadomosci Kryszny?
Cytuj:
Wydaje mi sie ze nie dokonca przedewsztskim jest to prwadziwa histria Isckonu.
Przedewszystkim, nie mowi ona o sukcesach.
nie zapominam o sukcesach ISKCONu! stad moje zainteresowanie calym ruchem. wydaje sie byc jasne ze dzieki misji Prabhupada mozemy zblizac sie Swiadomosci Kryszny. nikt tego nie kwestionuje. o co pytam to zgoda na te wszystkie rzeczy ktore dzialy sie na najwyzszych szczeblach, wsrod ludzi ktorzy wyznaczali kierunek tej formacji. jak wspomnialem w pierwszym poscie ruch Hare Kryszna zmienil wiele serc na calym swiecie! i to jest piekny fakt.
Cytuj:
nawet jesli czesc z osob ktre nauczala wtedy w Polsce, miala zaluszmy jakies bledy czy prblemy z prawem, lub znala kogos kto ma prblemy z prawem?
no to raczej nagminny problem co juz mogloby dac do zastanowienia co sie tam dzieje....
Cytuj:
Zas z puntu widzenia histrcznego./
Jak zdobwac prwdziwe dane?
Widze ze jest bardzo trdno napsiac cos prwdzewego.
Marusz:) Pisz wiec cos:)
ok! pare historycznych faktow nierozpowszechnianych wsrod uczniow, ktore wydaja mi sie kluczowe w calej formacji ISKCON (zapraszam do tlumaczenia):
1."Actually Prabhupada never appointed any gurus. He appointed eleven ritviks. He never appointed them gurus" (Tamala Krishna Goswami, Pyramid Hopuse Confessions, Topanga Canyon, 3.12.1980)
2. "Srila Prabhupada did not appointed anyone to be guru for the future" (Jayadvaita Swami, ISKCON-elected guru, video, San Diego debate, 1990)
3. Srila Prabhupada never said 'here are the nexteleven acarayas, and theyare authorised gurus for the movement'. He did not do that" (Ravindra Svarupa Das, ISKCON-elected guru, video, San Diego debate, 1990)
4. "By the influence of maya, illusion, a different idea soon evolved that Srila Prabhupada had appointed eleven 'pure devotees' to serve as the only gurus after Him... This zonalguru system, as it came to be called, prevailed in ISKCON for about ten years, until its
falseness became clear... In 1986 ISKCON's Governing Body Commission formally dismantled the system" ("An Apology", Back to Godhead, #25-01, 1991)
zapraszam kogos do tlumaczenia powyzszych cytatow.
obecnie jest ponad 70 "guru". a zaden z nich nie powinien sie tak tytuolowac. jedynym Guru w ISKCON wydaje sie byc ciagle Srila Prabhupada. jak wiec mozna podazac za ludzmi ktorzy wystapili przeciwko swojemu guru? w filozofi ruchu Hare Kryszna duzy nacisk stawia sie na inteligencje. czy mozna jej uzywac wybiorczo? ok! zgodzilem sie isc ta droga ale kiedy widze i slysze ze cos jest nie tak czy mam pozostawac bierny i nie myslac akceptowac to co mowia mi ze mam zaakceptowac?