Drogi Bhakto Jarku, pozwoliliśmy sobie rozpocząć nowy wątek w dyskusji, wklejając Twoją wypowiedź i odpowiedź Baljego.
Pozdrawiamy serdecznie
Redakcja
Hare Kryszna Prabhus!
Rameśvar das napisał(a):
Hare Kryszna!
A dzisiaj jest kolejna 18 rocznica pojawienia się Arjuna Vallabhy Prabhu
Pozdrowienia dla Arjuny dasa z okazji mantrowania Hare Kryszna!
Czy gdzieś macie, drogie polskie autorytety, dowód na to, że celebrowanie urodzin kanishta bhakty jako "dnia pojawienia się" jest wedyjskie albo ma precedens i aprobatę Acharyi ?
Serio, ja nie wiem nic o tym, ale ponieważ nie wiem również milionów innych rzeczy dlatego Was pytam, co to za historia z tymi urodzinami, ew. "pojawieniami się" ?
Do myślenia daje tekst, który pozwalam sobie zamieścić z wiarą, że i wy drodzy prabhus macie li tylko na względzie szerzenie kultury duchowej, a zatem z błogosławieństwami Vaishnava Parampara, bez najmniejszych uchybień, zgodnie z tradycją acaryopasanam. Szczególnie chodzi mi o nadużywanie przez Was przy tym wysypie "pojawień" niemal na każdym kroku słowa POJAWIAĆ SIĘ, odpowiednio odmienianego przez przypadki. Pamiętać należy, że o ile z pewnością daje wam to namacalny efekt socjalnego cementowania waszej kongregacji (subtelnie głaszcząc fałszywe ego tych nieszczęśników), to zważywszy na nieśastryczną konotację, także(prawdopodobnie) zgoła nieduchowy zarazem, bo będący jawnym pogwałceniem śastr rezultat. Oczywiście musiałbym upaść przed wami na kolana, jeśli nie mam racji, i chętnie to zrobię, jeśli tak jest. Wiem, że niektórzy z Was Prabhus odnoszą się do tych "pojawień" w kontekście duchowych narodzin-INICJACJI, ale czy aby nie przedwcześnie? Wszak śastra nie gloryfikuje narodzin trzeciej klasy, inicjowanego Vaishnavy na poziomie Kryszny, czy Acharyi, których to POJAWIANIE się ma niematerialne przyczyny. Proszę pomyślmy o tym i odpowiednio do tego jaka powstanie konkluzja po rozpatrzeniu tego problemu zrewidujmy odpowiednio nasze poglądy.
Srila Prabhupada,wykład -- Hong Kong, January 31, 1974
Kryszna pojawia się Sam, przychodzi na tą planetę. Spełnia tak wiele obowiązków, bierze udział w tak wielu przepisanych zajęciach jak ludzka istota, ale wszystko to pełne jest Jego instrukcji. Dlatego Kryszna mówi: "Nie próbuj zrozumieć, choć nawet powierzchownie jest to także dobre. Ale prawdziwie. 'janma karma ca me divyam evam yo vetti tattvatah. Tattvatah znaczy " prawdziwie, faktycznie". A zatem jeśli ktokolwiek... janma karma ca me divyam[Bg. 4.9] Divyam znaczy Jego narodziny nie są zwykłymi narodzinami. Gdyby był on pospolitego urodzenia, to dlaczego my wciąż obchodzimy ceremonię Janmastami, ceremonię urodzin Kryszny? Wielu wielkich, wielkich królów nastało i odeszło. Kto obchodzi urodziny tych królów? Ale my obchodzimy zgodnie z wedyjskim systemem ceremonię urodzin Pana Ramacandry. W obecnych czasach imitujemy tak wiele innych urodzinowych uroczystości, ale w śastrch polecone nakazane jest obchodzenie ceremonii pojawienia się Boga ( i uttama adhikari wielbiciela Pana-przyp.tł.) Ceremonia pojawienia się Boga nazywa się jayanti. To specjalna konstelacja gwiazd. Ale dziś jayanti używane jest dla tak wielu drani i głupców. To nie jest śastryczne. Ponieważ Kryszny janma a pospolitego człowieka janma to nie ta sama rzecz, dlatego Kryszna mówi, janma karma ca me divyam [Bg. 4.9] Divyam znaczy transcendentalne, nie materialne. Niematerialne. Jest duchowe albo transcendentalne, divyam. Janma karma ca me divyam evam yo vetti tattvatah[Bg. 4.9]. Tego musicie nauczyć się prawdziwie.
Gdyby padły argumenty sugerujące mi obrazę wielkiego Vaishnavy, ew. wielkiego w przyszłości, to pragnę zauważyć, że:
1. "Jednakże nikt nie powinien imitować zachowania zaawansowanego wielbiciela czy maha-bhagavata
(wielbiciel pierwszej klasy) bez bycia samozrealizowanym, bo przez taką imitację każdy ostatecznie upadnie."-Nektar Instrukcji 5. Znaczenie
2. "Jak człowiek inteligentny i kompetentny na tyle, aby posiadać wzniosłe kwalifikacje mógłby pozwolić swoim zwolennikom na sławienie go, gdyby faktycznie ich nie posiadał ? Wysławiać człowieka przez mówienie, że jeśli by był wykształcony, to mógłby zostać wielkim uczonym czy wielką osobistością jest niczym innym jak oszukańczym procederem."-Srimad Bhagavatam 4.15.24
3. "...ktoś, kto w rzeczywistości nie posiada (pewnych) kwalifikacji nie powinien próbować angażować swych zwolenników i wielbicieli w gloryfikowanie go dla tychże, nawet jeśli mogą one zamanifestować się w przyszłości. Jeśli człowiek, który faktycznie nie posiada atrybutów wielkiej osobistości angażuje swoich zwolenników w wysławianie go w oczekiwaniu, że atrybuty takie rozwiną się w przyszłości, to taki rodzaj pochwały jest w rzeczywistości obrazą." (wytł. dodane)-Srimad Bhagavatam 4.15.23.Znaczenie
w.s bhaktajarek